Enelogic.com
133 results found
-
Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline
De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.5 votes -
Tonen van opgenomen vermogen per fase bij een 3-fasen aansluiting.
Wij hebben een 3-fasen aansluiting.
Wanneer per fase ook het opgenomen/teruggeleverde vermogen kan worden weergegeven is het sneller te achterhalen grote verbruikers zitten.
Op deze manier is het mogelijk om in de groepenkast de belasting over de verschillende fasen te (laten) verdelen.
(deze data is overigens alleen mogelijk als je een Youless hebt)2 votes -
Thuisbatterij
Een feature waarmee thuisbatterijen en potentiele besparingen berekend kunnen worden;
In de toekomst gaat het salderen afgeschaft worden, op dat moment zou ik het volgende willen:
- Als gebruiker wil ik zien wat een thuisbatterij aan vermogen zou bijdragen als besparing.
- Als gebruiker wil ik aangeven hoe ik deze thuisbatterij ga gebruiken; bijvoorbeeld overdag vullen met energieoverschot en op een later moment gebruiken OF in de avond vullen met energie en overdag gebruiken (in de winter extra voordeel door het verschil in tarief te benutten).
- Potentiele opbrengst vermelden (situatie 1: Verschil tussen teruglevertarief en afname tarief, situatie 2: Verschil tussen nachttarief…
7 votes -
Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering
Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!
Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:
wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.
wat mijn netto levering/afname van de dag…
12 votes -
Dashboard layout centraal opslaan
Ik krijg momenteel de indruk dat de indeling van het dashboard lokaal in cookies / session storage o.i.d. wordt bewaard. Aanpassingen aan de indeling zijn niet zichtbaar op andere apparaten, en om de zoveel tijd is alles weer gereset, wat ik echt behoorlijk irritant vind.
Zou het niet beter zijn om de indeling gewoon centraal op te slaan? Dezelfde indeling op al je apparaten is misschien niet ideaal maar dit zou weer opgelost kunnen worden door de mogelijkheid te introduceren om meerdere dashboards met persoonlijke namen aan te maken. De naam van het laatst gekozen dashboard is dan wel weer…
6 votes -
Notitie zichtbaar op grafiek
Het zou prachtig zijn als er notities kunnen worden ingevoegd die vervolgens op de grafieken zichtbaar gemaakt kunnen worden (net zoals graaddagen aan- en uitgezet kan worden). Een notitie heeft altijd een datum + titel en beschrijving. Bijv. op datum xx-xx-xxxx heb ik zonnepanelen geinstalleerd. Ik wil dat dit makkelijk terug te vinden is op de grafiek zodat ik daarna het verbruik kan analyseren.
1 vote -
Het invoeren van een trendline
de mogelijkheid om een trendline in te voeren zodat eenvoudig te zien is of er binnen een bepaalde periode gemiddelde daling of stijging te zien is.
1 vote -
Laat geen leverancier toe die niet het terug leverbedrag dat in zijn aanbod staat maandelijks wil betalen. Dit is misleidend.
HEM laat mij nu betalen i.p.v. dat zij mij betalen. In feite geef ik hun nu leverancierskrediet. Heb een avondje zitten uit te zoeken en nu mag ik opnieuw beginnen!
1 vote -
Laat geen leverancier toe die niet het terug leverbedrag dat in zijn aanbod staat maandelijks wil betalen. Dit is misleidend.
HEM laat mij nu betalen i.p.v. dat zij mij betalen. In feite geef ik hun nu leverancierskrediet. Heb een avondje zitten uit te zoeken en nu mag ik opnieuw beginnen!
1 vote -
Maandverbruik(en) laten zien in het jaaroverzicht, ook al is de data (nog) niet compleet
De laatste tijd zie ik vaak/vaker dat de netbeheerders (in mijn geval Enexis) moeite hebben om de meterstanden bij te houden...of zelfs dagen overslaan...
Hierdoor ontbreken er dagen in de maanden mei en juni en daardoor zijn in het jaaroverzicht de maanden mei en juni blanco. Er zijn echter wel dagen met data beschikbaar. Zou het zo gemaakt kunnen worden dat er met de data die er wel is, deze op te nemen in het jaaroverzicht?
En dan deze maanden die niet compleet zijn een andere kleur te geven (met als uitleg: data nog niet compleet)?Alvast bedankt!
3 votes -
Percentage direct verbruikte zonne-energie
Straks, met afschaffen salderen (NL) zal het steeds interessanter worden om zo veel mogelijk opgewekte stroom zelf te gebruiken.
In een Excel houd ik percentage direct verbruikt al bij (met de som '(totaal opgewekt minus teruggeleverd aan het net is direct verbruikt) gedeeld door totaal opgewekt maal honderd is percentage').
Het is voor de gebruiker van Enelogic wel noodzakelijk dat de Youless met de S0 is aangesloten op een tussenmeter.6 votes -
Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra
Nu is het slechts mogelijk om één energieleverancier in te vullen zowel voor gas als elektra. Ik stel voor om voor gas en elektra verschillende energieleveranciers te kunnen invullen.
8 votes -
warmtepomp energieverbruik uitlezen
De Alpha Innotec warmtepompen registreren zelf hun energieverbruik en die is online uit te lezen. Die info is beschikbaar zonder een aparte kWh-meter te installeren. Graag een mogelijkheid om die te importeren.
4 votes -
Zelf teruglevertarief kunnen aanpassen.
In België is er sinds 1 Maart geen saldering meer. Vandaag kan je bij het instellen van de kosten enkel afname tarieven ingeven, geen teruglevering. Afname kost ons +/-25ct, teruglevering brengt slechts 4 ct op. Het zou dus goed zijn mochten we ook deze tarieven kunnen ingeven. Eventueel met een checkbox saldering ja of neen, indien neen gekozen wordt zou dan de mogelijk er zijn om het teruglevertarief aan te passen.
42 votes -
Melding& bewaking mogelijke gaslekkage
Het bleek dat sinds de laatste onderhoudsbeurt van de CV ketel, deze niet goed is teruggezet en is gaan lekken; continue 0,06m3 per uur direct de schoorsteen uit. Helaas keek in in de afgelopen periode wat minder naar mijn verbruik, maar ik zie nu inderdaad dat deze trend precies op die dag gestart is. Volgens mij moet het eenvoudig zijn een instelbare automatische waarschuwing te maken die bij zo'n lekkage een waarschuwing zou kunnen geven.
3 votes -
Label toevoegen aan verbruik
Bij verbruik zou het handig zijn als je een gedeelte kunt selecteren/markeren en daar een label aanhangen. B.v. 'wasdroger aan', 'airco aan' etc.
6 votes -
Dag grafiek verbeteren
De daggrafiek kan nog meer inzichten leveren met de volgende verbeteringen:
Staafdiagram ipv area chart weergave. Om makkelijker uur met uur te kunnen vergelijken. De punten in de huidige area chart (lijn diagram) zijn verwarrend. De trend is vaak hetzelfde dus een lijndiagram is niet de beste keuze.
Side-by-side vergelijking: gebruiker kiest een 2e datum. Het verbruik wordt in de staafdiagram ernaast gezet; dus per uur 2 staven.
Kleur geven aan de staaf die het hoogste verbruik heeft.
Gebruiker kan zelf een statische 'target' lijn toevoegen om makkelijk te zien in welke uren hij boven/onder deze lijn zit qua verbruik.
…
3 votes -
Grafiek verbruik uitbreiden met datumkeuze t.b.v. navigatie
In de grafiek Verbruik zijn enkel pijltje vooruit/achteruit beschikbaar. Ik kan niet snel een datum, dag, week of maand invoeren. Graag een soort kalender toevoegen waarmee je direct naar een bepaalde dag, week, maand of jaar kan navigeren.
3 votes -
Voorkomen verspilling
Maak bij bestelling/levering v.d. Youless het meeleveren van voeding, usb-kabel en/of netwerk-kabel optioneel (selecteerbaar). Het voorkomt een hoop (grondstoffen en energie) verspilling, en is niet meer van deze tijd.
1 vote -
Bij elektra het maand totaal van eigengebruik weergeven.
Bij eigengebruik het maandtotaal onder de grafiek plaatsen. Zoals ook de totalen staan bij inname en geleverd. Nu staan alleen de dagtotalen in de grafiek zelf.
3 votes
- Don't see your idea?