Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Apple iOS app

Een app voor Apple apparatuur.

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Android app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6310665-android-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Windows phone app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6316090-windows-phone-app

Aanvullende ideeen:
    Een widget in het Berichtencentrum van mijn iPhone/iPad met het live energieverbruik. Zo kan ik met een simpele veeg over het scherm altijd mijn actuele verbruik zien.

707 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    32 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

2. Android app

Ik zou graag een Enelogic Android app in de Google Playstore willen hebben!

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Apple iOS app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6314941-apple-ios-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Windows phone app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6316090-windows-phone-app

561 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    24 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

3. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

516 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

462 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

5. Vergelijken van perioden in de grafiek

Vergelijking van je eigen gebruik met dezelfde periode (dag/maand/jaar) als vorig jaar.
    Je kunt een indicatie krijgen of je het zuiniger heb gedaan of niet. Het is natuurlijk altijd ook afhankelijk van het weer in beide periodes (wellicht temp. erbij zetten). Maar je kunt dan ook zien welke bijdrage maatregelen die je zelf thusi hebt genomen hebben aan het andere energieverbruik.

459 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    28 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Naar aanleiding van vragen over deze functie veranderen we de status toch weer naar “Ter beoordeling”. Op dit moment zit onze volledige aandacht in het maken van gepersonaliseerd notificaties. Als de gepersonaliseerde notificaties die we nu willen bouwen een heel eindje zijn gaan we weer kijken wat we dan gaan doen. Onze excuses voor deze foutieve inschatting.

6. Periode op kunnen geven in de grafiek (bijv. 1 dec 2014 t/m 30 november 2015)

Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
    Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

323 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een instelbare periode in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

7. grafiek met jaarsaldo (verschil koop en teruglevering)

ik mis een grafiek met de waarde van het salderingsniveau.

datum start telling: startdatum energiecontract
    formule: alle aankoop minus teruglevering, ytd waarbij de y de startdatum energiecontract is.

voorbeeld: als ik op 16 december mijn energiecontract afsluit heb ik vooral koop, hierdoor gaat het jaarsaldo omhoog. Er wordt op 17 december de eersta waarde geplot van het verbruik minus teruglevering van 16 december.
    De grafiek is een jaargrafiek met 365 kolommen met een positieve of een negatieve waarde.
    Deze grafiek biedt inzicht in het verloop van je jaarsaldo en lebert mooie inzichten op zoals:
    * wanneer heb je het nulpunt…

288 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. Teruglevertarief

Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
    Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.

Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
    Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.

Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…

278 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.

Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

9. Volledig jaaroverzicht in gratis versie

In de gratis versie minimaal een compleet jaar volledig laten zien waarbij de start van het jaar ook een andere datum dan 1 januari kan zijn.

254 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. PVOutput koppeling

- Importeren van pvoutput.org data (output van zonnepanelen) http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=25730&sid=23463, je kan dan zien wat je echt gebruikt terwijl de zonnepanelen leveren.
    - Exporteren van Enelogic data naar pvoutput.org.

211 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    32 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Weer even een reactie van onze kant over dit idee.

We hebben de afgelopen weken veel nagedacht over toekomstige functies en programmeercapaciteit om dit te bouwen versus potentiële opbrengsten om deze extra capaciteiten te kunnen betalen. Een van de conclusies die we hebben getrokken is dat we hier een apart abonnement voor willen opzetten.

Het zou daarom erg waardevol zijn om feedback te krijgen hoeveel een koppeling met PVOutput bijvoorbeeld per jaar zou mogen kosten. Of andere ideeën over verdienmodellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

11. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

209 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    17 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

12. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

179 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    10 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

13. Exporteren verbruiken en meterstanden voor een bepaalde periode

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.

Toevoegingen:
    - Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
    - Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
    - Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
    - Legenda bij Export naar PDF.
    - De export van de gegevens over het…

161 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    15 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Start energiejaar ook per dag mogelijk maken

Start energiejaar ook per dag mogelijk maken. Ik ga per 12-1 over naar een nieuwe energieleverancier met nieuwe goedkopere tarieven. Jaarcontract van 12-1-2017 tot 12-1-2018. Ik wil dan ook dat het gebouwprofiel uitgaat vanaf de 12 januari en niet vanaf 1 januari.

150 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee Nico, deze vraag krijgen we uiteraard wel vaker. We zetten het idee daarom op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers op dit idee kunnen stemmen en reacties kunnen achter laten.

In een nieuwe versie van het Gebouwprofiel kunnen we dit dan mogelijk invoeren.

15. Water meter monitoring

Ik zou graag ook inzicht krijgen in het gebruik van water. Kan hiervoor ook een watermeter worden toegevoegd. Ik weet dat deze vraag al eens gesteld is maar kan het dan niet dat wij het zelf er in zetten. Het zou zo fijn zijn om 1 Manager te hebben waar alle verbruik gegevens samenkomen

143 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    8 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Er is een steeds grotere vraag naar deze mogelijkheid, momenteel richten we alleen nog maar op de energiemarkt, maar het is zeker een interessante uitbreiding/toevoeging aan het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier ook oren naar? Breng dan snel je stem uit!

16. 143 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    18 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je SolarEdge omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van SolarEdge omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

17. Tado (thermostaat) koppeling

De NEST thermostaat was voorheen erg populair. Echter zaten velen te wachten op een modulerende versie en daar kwam NEST december 2015 mee in versie 3. Maar wat blijkt nu in de praktijk, hij schakelt alleen tussen 100% en 0% waardoor er enorme overshoots plaatsvinden. Ja, hij moduleert maar dat lijkt gewoon voor de marketing een leuk verhaal. Veel mensen zijn nu heel erg teleurgesteld in NEST en zoeken naar een beter product.

Een aanzienlijk beter ontwikkeld product is de tado slimme thermostaat. Het is van een Duits bedrijf welke zeer voortvarend te werk gaat. Zelfde idee als de Nest…

134 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    10 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor de interessante input!

We gaan zeker kijken naar de mogelijkheid om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.

Wel is het zo dat, zoals je zelf aangeeft, NEST was/is ineens heel hip en toen zwakte het weer wat af en eigenlijk zien we vaker hier een trend in voorkomen.

Om die reden hebben we de API aangeboden, om het zo voor developers mogelijk te maken om evt. zelf deze koppeling op te zetten in hun eigen omgeving. Nu begrijpen we dat niet elke gebruiker een fulltime developer is / in wilt huren om dit te bewerkstelligen.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

18. Blokje met actuele meterstanden en verbruiken voor elektra en gas

Ik zou graag een nieuw blokje zien dat de actuele meterstanden weergeeft

132 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Voorlopig plaatsen wij deze ter beoordeling.
    Het is een mooie toevoeging voor een nieuwere versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

19. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

122 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

111 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!

Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.

← Previous 1 3 4 5 9 10
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base