CURL API support
PVOUTPUT biedt op een zeer simpele manier import en export aan via CURL met API support. Als binnen Enelogic de export op deze wijze wordt ondersteund ben ik bereid hier voor een premium support af te sluiten en een P1 poort lezer te kopen. Velen zullen mij denk ik volgen.
Bedankt voor het plaatsen van dit idee Harry. We zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.
Onze huidige API (docs.enelogic.apiary.io) legt een basis, maar deze verandert nog regelmatig. We zullen eerst naar een API versie beheer systeem (enz. enz.) moeten voor we dit grootschaliger kunnen (en willen) aanbieden.
Als we de API herzien zullen we dit idee sowieso meenemen in onze overwegingen. We roepen gebruikers daarom op om hun stem te plaatsen en een reacties te noteren.
-
Jan Siderius schreef
Ik exporteer momenteel mijn PV data (Enphase) en mijn slimme meter data via https://github.com/dennissiemensma/dsmr-reader naar Pvoutput, het is heel mooi als je met Enelogic de gegevens van Pvoutput weer in kan lezen.
-
Gerard Van de Berg schreef
Dit zou ik ook heel graag zien.
-
Martijn Nab schreef
Ik wil ook heel graag een export naat PVouput. Mijn Youless kan niet en naar Enelogic en naar PVoutput exporteren helaas, dus een export vanuit Enelogic naar PVoutput maakt het geheel in combinatie met een P1 lezer inderdaad perfect.
-
e.j. terpstra schreef
Ook ik ben van mening dat dit een goede zaak zou zijn! Gauw invoeren zou ik zeggen!