Skip to content

Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback

20 results found

1. Ideeën opschonen

Is het even een idee om ideeën in dit support gedeelte langs te lopen? Sommige ideeën staan al sinds 2015 op 'ter beoordeling', nieuwe ideeën worden niet eens meer beoordeeld lijkt wel en als je zelf een goed idee tegenkomt kun je niet meer stemmen, omdat je al je stem hebt gegeven op een idee waar al tien miljoen stemmen voor zijn..

Even uiting van kritiek: hier betaal ik liever geen 20 euro per jaar meer voor.

16 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    3 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →
    How important is this to you?

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  2. Alarm melding kunnen instelllen

Misschien nog een handige extra functionaliteit. Om eventueel een alarm melding te kunnen instellen indien verbruik bv X% boven het gemiddelde zit van een referentie periode.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Tarieven Belgische leveranciers

Kunnen jullie ook werk maken van tarieven van Belgische leveranciers zoals DATS 24 bvb

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. signaleren geen stroom levering zonnepalen

Ik heb al enkele jaren zonnepanelen echter eind mei stond de omvormer in storing en leverde niks meer terug. Voordat we hier achterkwamen waren er enkele weken voorbij. het zou mooi zijn als dit via dit plaform gesignaleerd wordt, (immers van de een op de andere dag geen teruglevering is meetbaar) en net als je "altijd aan alert" hier een mailtje van kan krijgen.

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. Dashboard layout centraal opslaan

Ik krijg momenteel de indruk dat de indeling van het dashboard lokaal in cookies / session storage o.i.d. wordt bewaard. Aanpassingen aan de indeling zijn niet zichtbaar op andere apparaten, en om de zoveel tijd is alles weer gereset, wat ik echt behoorlijk irritant vind.

Zou het niet beter zijn om de indeling gewoon centraal op te slaan? Dezelfde indeling op al je apparaten is misschien niet ideaal maar dit zou weer opgelost kunnen worden door de mogelijkheid te introduceren om meerdere dashboards met persoonlijke namen aan te maken. De naam van het laatst gekozen dashboard is dan wel weer…

6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  6. Laat geen leverancier toe die niet het terug leverbedrag dat in zijn aanbod staat maandelijks wil betalen. Dit is misleidend.

HEM laat mij nu betalen i.p.v. dat zij mij betalen. In feite geef ik hun nu leverancierskrediet. Heb een avondje zitten uit te zoeken en nu mag ik opnieuw beginnen!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Laat geen leverancier toe die niet het terug leverbedrag dat in zijn aanbod staat maandelijks wil betalen. Dit is misleidend.

HEM laat mij nu betalen i.p.v. dat zij mij betalen. In feite geef ik hun nu leverancierskrediet. Heb een avondje zitten uit te zoeken en nu mag ik opnieuw beginnen!

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Blokje zelfverbruik

Zoals reeds eerder werd aangehaald is salderen in België plotsklaps afgeschaft en lijkt met interessant om een widget / blokje zelfverbruik per dag / week / maand / jaar te zien als widget.

Concreet: Je zonnepanelen hebben vandaag 20 kWh opgebracht (gemeten aan de hand van de teller) en je hebt effectief afgenomen 5kWh, 15 kWh is naar het net gevloeid. Zelfverbruik van vandaag is 25%.

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. Vastzetten schaal aan de rechterkant bij verbruik.

Is het niet mogelijk om de schaal (rechts) bij verbruik, vast te zetten of als vaste waarde te maken d.m.v. een instelling. Zo kan je instellen dat b.v. 3 Kw de top van de schaal is, overal. Kom je daar ooit boven, kun je de hele schaal aanpassen.
    Nu verspringt deze elke dag wat een vergelijk tussen meerdere dagen onmogelijk maakt omdat deze schaal per dag anders is.

25 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Het verbruik per gebouw is natuurlijk erg uniek. Het vastzetten van de schaal aan onze kant zou dan niet direct wenselijk zijn.

Wel is dit bijvoorbeeld interessant voor (Premium) gebruikers om zelf te beheren.

We zetten het idee op “Ter beoordeling” om meer informatie te vergaren.
    ^ Mark – Chief Engineering

10. Gebruik buffer - loss of data tijdens internet panne

Zorg ervoor dat buffer wordt gebruikt, had deze ochtend een internetpanne van 3tal uur. Resultaat een gap van 3uur in verbruikgrafiek. + data voor deze maand zal niet 100% correct zijn.

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  11. Beheer energie kosten voor de verhuur van vakantiewoningen

Wij verhuren als particulier onze vakantiewoning;
    We willen de energiekosten aan onze gasten gaan doorberekenen;
    We willen onze gasten online inzicht geven in hun verbruik en de kosten, zowel tijdens als na afloop van hun
    verblijf zodat de eindafrekening door hen gecontroleerd kan worden;
    We willen onze gasten graag alleen inzicht in hun eigen
    verblijfsperiode bieden en niet daar buiten;
    Ook de hoeveelheid gegevens zou voor dit gebruik beperkt moeten blijven tot gas/elektriciteit/verbruikseenheden/kosten;
    Handmatig toevoegen van de watermeter standen/kosten zou het plaatje zeer compleet kunnen maken;
    Uiteraard moet de gast niet de mogelijkheid hebben om instellingen te wijzigen;
    Er zijn…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Qua login en mogelijkheden zal dit een interessante uitbreiding zijn van het platform en daarmee ook niet zo’n makkelijke.

Het idee plaatsen we dan ook even onder “Ter beoordeling”. Wij zullen beoordelen of dit idee in lijn is met onze wensen omtrent het platform en of hier echt een grote vraag naar is, ook vanuit de zakelijke markt.

12. semi premium voor minder dan een tientje

De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Een goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.

We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!

13. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

134 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek

Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek (of elders). Ik ben volop aan het experimenteren. Apparaten aan en uit, kijken wat het effect is. Maar ik zou dit graag terug willen kunnen lezen over een langere periode.

62 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Interessant idee, bedankt hiervoor!
    Om deze reden zetten we dit idee ter beoordeling, mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.

Eventueel zou je momenteel gebruik kunnen maken van de export functie en hier aantekeningen op maken.

15. Water meter monitoring

Ik zou graag ook inzicht krijgen in het gebruik van water. Kan hiervoor ook een watermeter worden toegevoegd. Ik weet dat deze vraag al eens gesteld is maar kan het dan niet dat wij het zelf er in zetten. Het zou zo fijn zijn om 1 Manager te hebben waar alle verbruik gegevens samenkomen

206 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    21 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Er is een steeds grotere vraag naar deze mogelijkheid, momenteel richten we alleen nog maar op de energiemarkt, maar het is zeker een interessante uitbreiding/toevoeging aan het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier ook oren naar? Breng dan snel je stem uit!

16. Website in English

I came from Bidgely to you. I have an YouLess energy monitor and I am from Germany. I would be glad if you can make an English translation of your website!

178 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    15 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Thank you very much for putting this idea online.

We decided to make time for this idea. At the moment we are investigating how much effort it will cost us exactly.

We will give an update about our planning the following month. Thank you for your patience.

17. Verbetering financieel model, saldering, vaste kosten

Het goed modeleren van je eigen tarieven in de huidige opzet vraagt nogal wat creativiteit van de gebruiker.
    Voorstel (2 delen):
    a. Geef ieder tarief een tijdstoewijzing (wanneer is deze geldig), zodat je bij overgang naar andere leverancier, wijziging kosten netbeheerder of fiscale veranderingen de financiele berekening blijft kloppen.

b. de salderingsregels zijn nu niet goed bruikbaar. Dit wordt in de toekomst steeds belangrijker. Denk voor nu aan hoog/laag tarief saldering en hoe wordt e.e.a. verrekend als je in de salderingsperiode meer teruglevert als dat je verbruikt ,

30 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor de interessante input!
    We zijn het vooral eens met punt b, hier dienen steeds meer mensen rekening mee te houden.

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling en zullen deze dan ook zeker meenemen in het overleg omtrent een nieuwere versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.

18. Instelmogelijkheid scherm "Verbruik" bij opstarten App ipv "Dashboard"

Optie toevoegen om bij het inloggen direct naar de Verbruiksessie te gaan in plaats van naar het Dashboard

11 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Enelogic App

Een app voor onder andere:
    Apple
    Android
    Windows etc.

Aanvullende ideeen:
    Een widget in het Berichtencentrum van mijn iPhone/iPad met het live energieverbruik. Zo kan ik met een simpele veeg over het scherm altijd mijn actuele verbruik zien.

1,373 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    67 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

20. Geselecteerde dag consequent tonen

Na inloggen en na iedere switch tussen Dashboard, Verbruik, Gebouw enz. wordt steeds weer de situatie van 2 dagen terug getoond.

Volgens mij is het veel handiger en duidelijker als, na switchen tussen verschillende pagina's, consequent de eerder geselecteerde dag wordt getoond.

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor de input, wellicht kunnen we een dergelijke functie aanbieden in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base