Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

7 gevonden resultaten

  1. Verbruik per fase

    Wij hebben een installatie met meerdere omvormers en alles electrisch. Om te zorgen dat er een beetje balans in het net zit zouden we graag het verbruik per fase willen zien. In de huidige firmware kunnen we dit al zien op de webpagina maar we zouden dit graag ook willen loggen.

    Het zou fijn zijn als dit ook in het overzicht gepubliceerd kan worden.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Laadpaal

    Ik wacht al jaren op de mogelijkheid om een laadpaal op te nemen.
    Ik heb deze altijd als warmtepomp gedefinieerd, maar binnenkort komt er een echte warmtepomp. De opties om een meter als laadpaal te definiëren lijkt zo simpel en hoog nodig in deze tijd.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Dashboard layout centraal opslaan

    Ik krijg momenteel de indruk dat de indeling van het dashboard lokaal in cookies / session storage o.i.d. wordt bewaard. Aanpassingen aan de indeling zijn niet zichtbaar op andere apparaten, en om de zoveel tijd is alles weer gereset, wat ik echt behoorlijk irritant vind.

    Zou het niet beter zijn om de indeling gewoon centraal op te slaan? Dezelfde indeling op al je apparaten is misschien niet ideaal maar dit zou weer opgelost kunnen worden door de mogelijkheid te introduceren om meerdere dashboards met persoonlijke namen aan te maken. De naam van het laatst gekozen dashboard is dan wel weer…

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Blokje zelfverbruik

    Zoals reeds eerder werd aangehaald is salderen in België plotsklaps afgeschaft en lijkt met interessant om een widget / blokje zelfverbruik per dag / week / maand / jaar te zien als widget.

    Concreet: Je zonnepanelen hebben vandaag 20 kWh opgebracht (gemeten aan de hand van de teller) en je hebt effectief afgenomen 5kWh, 15 kWh is naar het net gevloeid. Zelfverbruik van vandaag is 25%.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Vastzetten schaal aan de rechterkant bij verbruik.

    Is het niet mogelijk om de schaal (rechts) bij verbruik, vast te zetten of als vaste waarde te maken d.m.v. een instelling. Zo kan je instellen dat b.v. 3 Kw de top van de schaal is, overal. Kom je daar ooit boven, kun je de hele schaal aanpassen.
    Nu verspringt deze elke dag wat een vergelijk tussen meerdere dagen onmogelijk maakt omdat deze schaal per dag anders is.

    31 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het verbruik per gebouw is natuurlijk erg uniek. Het vastzetten van de schaal aan onze kant zou dan niet direct wenselijk zijn.

    Wel is dit bijvoorbeeld interessant voor (Premium) gebruikers om zelf te beheren.

    We zetten het idee op “Ter beoordeling” om meer informatie te vergaren.
    ^ Mark – Chief Engineering

  6. Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek

    Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek (of elders). Ik ben volop aan het experimenteren. Apparaten aan en uit, kijken wat het effect is. Maar ik zou dit graag terug willen kunnen lezen over een langere periode.

    65 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Interessant idee, bedankt hiervoor!
    Om deze reden zetten we dit idee ter beoordeling, mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.

    Eventueel zou je momenteel gebruik kunnen maken van de export functie en hier aantekeningen op maken.

  7. Enelogic App

    Een app voor onder andere:
    Apple
    Android
    Windows etc.

    Aanvullende ideeen:
    Een widget in het Berichtencentrum van mijn iPhone/iPad met het live energieverbruik. Zo kan ik met een simpele veeg over het scherm altijd mijn actuele verbruik zien.

    1,376 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

    Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

    Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank