Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

319 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
  2. Volledig jaaroverzicht in gratis versie

In de gratis versie minimaal een compleet jaar volledig laten zien waarbij de start van het jaar ook een andere datum dan 1 januari kan zijn.

187 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  3. grafiek met jaarsaldo (verschil koop en teruglevering)

ik mis een grafiek met de waarde van het salderingsniveau.

datum start telling: startdatum energiecontract
    formule: alle aankoop minus teruglevering, ytd waarbij de y de startdatum energiecontract is.

voorbeeld: als ik op 16 december mijn energiecontract afsluit heb ik vooral koop, hierdoor gaat het jaarsaldo omhoog. Er wordt op 17 december de eersta waarde geplot van het verbruik minus teruglevering van 16 december.
    De grafiek is een jaargrafiek met 365 kolommen met een positieve of een negatieve waarde.
    Deze grafiek biedt inzicht in het verloop van je jaarsaldo en lebert mooie inzichten op zoals:
    * wanneer heb je het nulpunt…

202 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  4. jaartotaal over een van-tot periode

Jaarcontracten lopen steeds vanaf een startdatum. Daarom een jaaroverzicht met verbruik met een te kiezen start en einddatum. En dat dan ook voor een lopend jaar als mogelijkheid

93 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

38 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Teruglevertarief

Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
    Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.

Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
    Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.

Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…

167 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.

Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

7. Piek/altijd aan en verbruik voor gas

Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.

40 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

We zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.

We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

8. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

47 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Dit is een interessante toevoegen. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

9. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

33 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

68 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

11. Grafiek/verbruik opvragen per boekjaar ipv kalenderjaar

Bij de meeste gebruikers loopt de afrekening niet parallel aan het kalenderjaar. Begin en einddata ingeven zou handig zijn.

5 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor

Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor. O.a. in het scherm "Electriciteit" staat [Opslaan] echter het is niet duidelijk waar. Graag een keuze waar(op de Pc) en hoe (bij voorbeeld PDF)

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  13. stroomuitval

Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

22 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Het is niet lastig om te bepalen wanneer een verbruik nul is, wel is het lastig om te bepalen of dit komt door dat er teruglevering plaats vindt of dat de stroom uitgevallen is.

Om deze reden is dit (nog) niet geïntroduceerd in het dashboard. Als ons algoritme verbeterd wordt kunnen wij deze notificaties wellicht ook aanbieden.

Voorlopig zetten we de status op “ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker een dergelijke functionaliteit wensen, breng dan snel je stem uit.

14. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

141 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

15. Je water verbruik,

Je water verbruik

6 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

339 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

17. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

153 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

18. 3 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Terugverdien model voor zonnepanelen en overstap van gas naar electrische verwarming

Je zou de investering van de zonnepanelen kunnen afzetten tegen de besparing zodat je een overzicht krijgt of je de beoogde terugverdientijd gaat halen.
    Voor de gas verbruikers onder. De aankomende energie transitie geeft veel vraagtekens. Zou het een idee zijn om b.v. op basis van de prijstrend van de gasprijzen (oplopend) en het verbruik van vervangende electrische appartuur (met gelijkwaardige warmte opbrengst, verwarming of kooktoetsel) een model te maken waarbij je inzicht krijgt wanneer de overstap rendabel wordt. Zitten natuurlijk wel veel variabelen in.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  20. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

103 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

← Vorige 1 3 4 5 6
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank