Enelogic.com
12 results found
-
Draadloos meten
De mogelijkheid om alle metingen draadloos te kunnen doen.
P1 meter
S0 meter van zonnepanelen
Meter laadpaal
EtcYouless is nu te beperkt en is gevoelig voor storingen.
Kijk ook eens naar oplossing door homewizard.3 votes -
Netgear N300 Wifi Range Extender succesvol aangesloten op Youless LS120
Ik heb in mijn meterkast geen router dus heb succesvol de Youless LS120 aangesloten op Internet met een Netgear N300 WiFi Range Extender.
1 vote -
Firmware nazien?
In de Youless energie Monitor wordt de afgenomen stroom in hele getallen weergegeven, waarschijnlijk is dit enkel bij de EL firmware. De weergegeven stroom op L3 bedraagt echter continu 3A waarbij het afgenomen vermogen onder 200 Watt ligt.
1 vote -
Spanning, stroom en vermogen per fase
Sinds kort kun je naast de meterstanden en het vermogen ook de spanning, stroom en vermogen per fase zien. Een mooie aanvulling op de informatie uit de Youless.
Het zou helemaal mooi zijn als deze informatie ook zichtbaar gemaakt kan worden in het Enelogic Dashboard13 votes -
Percentage direct verbruikte zonne-energie
Straks, met afschaffen salderen (NL) zal het steeds interessanter worden om zo veel mogelijk opgewekte stroom zelf te gebruiken.
In een Excel houd ik percentage direct verbruikt al bij (met de som '(totaal opgewekt minus teruggeleverd aan het net is direct verbruikt) gedeeld door totaal opgewekt maal honderd is percentage').
Het is voor de gebruiker van Enelogic wel noodzakelijk dat de Youless met de S0 is aangesloten op een tussenmeter.4 votes -
Voorkomen verspilling
Maak bij bestelling/levering v.d. Youless het meeleveren van voeding, usb-kabel en/of netwerk-kabel optioneel (selecteerbaar). Het voorkomt een hoop (grondstoffen en energie) verspilling, en is niet meer van deze tijd.
1 vote -
Grafiek eigen verbruik correct maken
Uitgangspunt: eigen verbruik is het verbruik binnen eigen installatie van opgewekte elektriciteit.
Dat betekent dat er alleen sprake is van eigen verbruik als er elektriciteit wordt opgewekt, dus S0 > 0.
De huidige grafiek eigen verbruik geeft mij nu onvoldoende informatie over het daadwerkelijke eigen verbruik. Ik zou de berekening (en dus grafiek) als volgt aangepast willen zien:
als S0 = 0
dan is er geen sprake van eigen verbruik
als S0 > 0
en P1(terugleveren) kleiner dan S0
dan eigen verbruik = S0 - P1(terugleveren)
anders eigen verbruik = 0Voorbeeld1:
Zonnepanelen leveren 2500w (S0=2500).
Oven vebruikt 3000w
dan…3 votes -
Windchill
Windchill
Ik zou het erg op prijs stellen wanneer bij de temperatuurlijn in de grafiek, er ook een lijn komt waar de windchill in wordt weergegeven.Windchill draagt veel meer bij aan warmteverlies van gebouwen dan een temperatuur gemeten in een daarvoor geconditioneerde weerhut.
Vandaag is het 6 graden, net zo als gisteren, maar toen waaide het windkracht 6 uit het noordwesten. De windchill ligt dan rond of onder het vriespunt.Vooral in winderige gebieden zegt dit getal veel meer over het energieverbruik.
18 votesEen uitbreiding van de mogelijke weerdata kan inderdaad een betere inzage bieden in je prestaties.
We zetten dit idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen kijken naar de mogelijkheden. -
Openhab binding
Een binding voor Openhab zou Nice zijn en een meerwaarde. Nu moet dit nog via lokaal ip adres en json.
Kunnen jullie eventueel ook mooie grafieken id binding stoppen.8 votesVoor de meer technische/ smart home gebruiker zou dit zeker een mooie toevoeging zijn.
Dit idee zetten wij dan ook op ter beoordeling en zullen nadenken over de mogelijkheden en implementatie ervan.
-
Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.
Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.
87 votesBedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Live uitlezer - meterstanden "bufferen" als er even geen internet is
Als jullie in de toekomst een revisie van de P1 uitlezer in de planning hebben. Wellicht overwegen om een interne data buffer van 1 dag of 1 week te maken.
In het geval van uitval van internet of een slechte draadloze verbinding kan hiermee verlies van data worden voorkomen zodat er geen gaten in de logging zitten.
Vandaag had ik ondanks dat ik gewoon internet had ineens een gat van 1 uur.
35 votesDit zou inderdaad een mooie verbetering zijn van het dashboard.
Zoals Said aangeeft dienen wij hier nog wel op in te haken. Dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Momenteel ligt onze focus even ergens anders, maar wellicht een mooie uitbreiding voor de toekomst.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Actuele verbruiksgrafiek voor gas
Voor elektra wordt het live verbruik weergeven, ik zou dit ook graag willen zien voor mijn gasmeter. Bijvoorbeeld als een blokje op het Dashboard. In het geval een gebruiker een (D)SMR 5.0 gasmeter heeft of in geval deze wordt uitgelezen via het spiegeltje op de gasmeter kan het live verbruik interessant zijn.
35 votesBedankt voor je idee, in combinatie met de YouLess zou dit inderdaad moeten kunnen.
Ik zet het idee op “Ter beoordeling” en we kijken uit naar meer feedback hierover.
- Don't see your idea?