Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. Opbrengst zonnepanelen real-time

De Youless geeft de opbrengst van de zonnepanelen elke puls door in huidige watts... ik zie van de panelen in het dashboard alleen het dagelijks verbruik en niet de actuele opbrengst (zoals actueel verbruik wel te zien is). Is dit mogelijk?

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    0 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  2. you

Bij het uitlezen van youless ,aangeven wat het altijd aan verbruik is.
    Tevens zou het handig zijn als men kan zien hoeveel tijd van de dag dit minimale verbruik plaats vindt.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.

Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.

6 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Bedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

4. Draadloze P1 poort uitlezer met WiFi

Dat WiFi onbetrouwbaar zou zijn is m.i. een overtrokken, en dan nog. Als je dit in de voorwaarden opneemt wat is dan het probleem, het is aan de klant om het risico van gemiste data te nemen. Powerline adapters maken het ook weer duurder en je moet er ook maar de ruimte voor hebben.

36 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    6 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  5. Actuele verbruiksgrafiek voor gas

Voor elektra wordt het live verbruik weergeven, ik zou dit ook graag willen zien voor mijn gasmeter. Bijvoorbeeld als een blokje op het Dashboard. In het geval een gebruiker een (D)SMR 5.0 gasmeter heeft of in geval deze wordt uitgelezen via het spiegeltje op de gasmeter kan het live verbruik interessant zijn.

32 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  6. Zonnepanelen opbrengst integreren.

De Youless heeft twee ingangen. De P1 poort en een pulselezer. Is het mogelijk om de pulslezer te gebruiken voor een zonnepanelen energiemeter?
    Kan ik uiteindelijk (desnoods via de bestaande methode) ook de resultaten van mijn zonnepanelen uitlezen in Enelogic?

5 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  7. Please add English or even German language

Der Youless Datenlogger funktioniert wirklich toll, aber ich habe so meine Probleme mit der enelogic Website - weil man die nicht auf andere Sprachen wie z. B. Englisch umstellen kann.

71 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

We are currently looking into the options to add a form of translation. We hope to integrate this in a future version of the dashboard.

For now we will put this item to “under review”.
    If you would like a similar option, vote for this!

8. Live uitlezer - meterstanden "bufferen" als er even geen internet is

Als jullie in de toekomst een revisie van de P1 uitlezer in de planning hebben. Wellicht overwegen om een interne data buffer van 1 dag of 1 week te maken.

In het geval van uitval van internet of een slechte draadloze verbinding kan hiermee verlies van data worden voorkomen zodat er geen gaten in de logging zitten.

Vandaag had ik ondanks dat ik gewoon internet had ineens een gat van 1 uur.

33 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    5 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Dit zou inderdaad een mooie verbetering zijn van het dashboard.

Zoals Said aangeeft dienen wij hier nog wel op in te haken. Dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.

Momenteel ligt onze focus even ergens anders, maar wellicht een mooie uitbreiding voor de toekomst.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9. Meterstanden per seconde (of 10 sec) opslaan ipv per minuut

De zogenaamde "P1 poort" van de slimme meter geeft iedere 10 seconden een update over het verbruik (voor de (D)SMR 5.0 versie vanaf 2017 is dit zelfs per seconde!).

In de grafieken in het Verbruik menu worden standaard de meterstanden per 5 minuten weergeven. Als je inzoomt in de grafiek of het onderaan hard instelt op "Per minuut" worden de minuutwaarden ook weergeven.

Mijn vraag is, of jullie ook de meterstanden per 10 seconden (of zelfs per seconde) kunnen gaan opslaan voor nog meer nauwkeurigheid.

26 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Op zich staan we hier niet (meer) negatief tegenover. Het opslaan van 6x zoveel data vraagt natuurlijk wel een ander prijsmodel.

We zijn daarom feedback aan het verzamelen en kijken uit naar meer input! Hoeveel mag dit kosten?

• Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank