Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

22 gevonden resultaten

  1. Vastzetten schaal aan de rechterkant bij verbruik.

    Is het niet mogelijk om de schaal (rechts) bij verbruik, vast te zetten of als vaste waarde te maken d.m.v. een instelling. Zo kan je instellen dat b.v. 3 Kw de top van de schaal is, overal. Kom je daar ooit boven, kun je de hele schaal aanpassen.
    Nu verspringt deze elke dag wat een vergelijk tussen meerdere dagen onmogelijk maakt omdat deze schaal per dag anders is.

    31 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het verbruik per gebouw is natuurlijk erg uniek. Het vastzetten van de schaal aan onze kant zou dan niet direct wenselijk zijn.

    Wel is dit bijvoorbeeld interessant voor (Premium) gebruikers om zelf te beheren.

    We zetten het idee op “Ter beoordeling” om meer informatie te vergaren.
    ^ Mark – Chief Engineering

  2. Vergelijken van verbruik

    Het verbruik van gas en elektra zodanig grafisch presenteren zodat in een oogopslag te zien is dat je goed bezig (besparen) bent.

    Na een jaar van meterstand opnemen,iedere week of maand de meterstanden vergelijken met de meterstand 52 weken of 12 maanden geleden en zodoende het jaarverbruik te bepalen.
    dit
    Dit noem ik het voortschrijdend jaarverbruik.

    De grafiek bestaat uit een horizontale X-as welke zich in het midden grafiek bevind en 52 of 12 waarden kan bevatten.
    De Y-as bestaat uit een verticale lijn op de linkerkant van de grafiek en verdeling is in procenten,om te beginnen is de verdeling…

    678 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een mooie toevoeging voor het platform. Zelf zullen wij dit eerder in de vorm van een een op een vergelijking integreren om mee te beginnen.

    Om deze vervolgens in de toekomst wellicht verder uit te werken.

    Breng dus snel je stem uit!

  3. Verwachte jaar verbruik per maand in beeld brengen

    Enelogic doet een verwachting uitspreken over de te verwachten kosten middels een prognose. “U heeft nu x verbruikt en obv is de prognose dat u uitkomt op y voor het hele jaar. Graag zou ik deze verwachting en prognose in grafiek vorm zien, zodat beter de resultaten af te zetten zijn tov de prognose en opgegeven voorschot.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Tegel "Verbruik bij x Graden"

    Deze tegel geeft het Gas verbruik aan bij X graden. Echter maakt deze tegel geen onderscheid tussen CV verwarming en bijvoorbeeld Warmwanter t.b.v. Douche of Bad. Hierdoor geeft deze tegel onjuiste informatie weer.

    Is het mogelijk om onderscheid te maken in CV gebruik en Afname van Warm water?

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Warmtepomp verbruik koppelen aan buitencondities

    Het is nu mogelijk om de gasmeter te koppelen aan de buitentemperatuur.
    In het geval dat men een warmtepomp heeft en geen gasketel meer .............. wenselijk om de kwh meting van de warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Mogelijk maken de netspanning uit te lezen

    Gezien de veel voorkomende problematiek met een te hoge netspanning en daardoor het uitvallen van de omvormer, zou ik graag deze waarden willen zien. Of in ieder geval de minimum en maximum waarden

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Ik zou het gasgebruik graag willen kunnen weergeven in m3/graaddag.

    Het aantal kubieke metergas dat je woning verbruikt per graaddag op een specifieke dag is een waarde die mooi representatief is voor de duurzaamheid van de woning. Deze waarde is goed te vergelijken tussen verschillende dagen, ook als de buitentemperatuur schommelt. De waarde zal typisch min of meer constant zijn (maar het is iets wat ik graag zou willen controleren), maar die wel zou moeten wijzigen bij het toepassen van energiebesparende maatregelen.

    Dit lijkt me een relatief eenvoudige toevoeging, omdat de site alle benodigde info al los van elkaar in de verbruiksgrafieken kan weergeven.

    20 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. Windchill

    Windchill
    Ik zou het erg op prijs stellen wanneer bij de temperatuurlijn in de grafiek, er ook een lijn komt waar de windchill in wordt weergegeven.

    Windchill draagt veel meer bij aan warmteverlies van gebouwen dan een temperatuur gemeten in een daarvoor geconditioneerde weerhut.
    Vandaag is het 6 graden, net zo als gisteren, maar toen waaide het windkracht 6 uit het noordwesten. De windchill ligt dan rond of onder het vriespunt.

    Vooral in winderige gebieden zegt dit getal veel meer over het energieverbruik.

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een uitbreiding van de mogelijke weerdata kan inderdaad een betere inzage bieden in je prestaties.
    We zetten dit idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen kijken naar de mogelijkheden.

  9. Verbuik tonen van m3 per graaddag

    Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

    111 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

    We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

  10. Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.

    Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.

    87 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

  11. Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.

    Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.

    De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.

    Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  12. warmtepomp

    Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

    235 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

    Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

  13. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

    Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

    168 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  14. Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek

    Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek (of elders). Ik ben volop aan het experimenteren. Apparaten aan en uit, kijken wat het effect is. Maar ik zou dit graag terug willen kunnen lezen over een langere periode.

    65 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Interessant idee, bedankt hiervoor!
    Om deze reden zetten we dit idee ter beoordeling, mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.

    Eventueel zou je momenteel gebruik kunnen maken van de export functie en hier aantekeningen op maken.

  15. Winddelen toevoegen

    Net zoals zonnepanelen een energie leverancier zijn waar rekening mee wordt gehouden zou het ook mooi zijn dat als je winddelen bezit deze opbrengst kunt opgeven.

    Ik bezit een aantal winddelen van de windcentrale. Een winddeel staat voor 500 KWh per jaar. https://www.windcentrale.nl/
    Met een winddeel heb je een aandeel in een stukje windmolen welke via GreenChoice op de energie kosten in mindering worden gebracht op de jaar afrekening.

    Is het mogelijk dit op te nemen in de applicatie, die er overigens fantastisch uitziet!

    5 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking

    Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
    dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend

    55 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…

  17. Update / verbetering API documentatie

    Verbeteringen beschrijving API

    ik heb de enelogic API aan de praat gekregen: belangrijkste hobbel was dat ik in de OAuth 2.0 configuration-dialoog eerst "custom" moest kiezen, voordat ik de juiste gegevens kon invoeren (default is "google". Misschien toevoegen aan jullie handleiding?).
    Iets meer details zou geen kwaad kunnen. Maar uiteindelijke lukte het. Behalve dan het invullen van de datumvelden in het "Get datapoints" opdracht: maar daar heb ik bij support een vraag over gesteld.
    Met vriendelijke groet,
    Jelle.

    22 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het plaatsen van het idee. Een update / verbetering van de API documentatie zal een onderdeel worden van de algemene herziening van de API. Inclusief API versie beheer enz. In de tussentijd kunnen gebruikers hun reacties plaatsen en stemmen op dit idee.

  18. Zelf weerstation kiezen, ipv automatische selectie

    Nu wordt er automatisch een weerstation gekozen, maar soms komt deze niet overheen. Zo wordt er in Amsterdam (stad) gekozen voor Schiphol (landelijk gebied). Zelf kiezen zou de temperatuur preciezer maken.

    17 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hartelijk bedankt voor je idee Oscar, goed punt! We zetten dit idee daarom ter beoordeling.
    Mocht je je weerstation nu al willen aanpassen, laat het dan even weten via de support, we zullen het dan handmatig voor je regelen.

  19. Koppeling met derde partij (SMA, SolarEdge, smappee etc.)

    Als Enelogic gebruiker wil ik graag een koppeling met een derde partij zoals:
    - SMA
    - SolarEdge
    - Smappee
    - PVOutput
    - IFTTT
    - Domoticz
    - Netatmo
    etc.

    Originele bericht:

    L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy

    1,009 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

    Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

  20. CURL API support

    PVOUTPUT biedt op een zeer simpele manier import en export aan via CURL met API support. Als binnen Enelogic de export op deze wijze wordt ondersteund ben ik bereid hier voor een premium support af te sluiten en een P1 poort lezer te kopen. Velen zullen mij denk ik volgen.

    105 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het plaatsen van dit idee Harry. We zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.

    Onze huidige API (docs.enelogic.apiary.io) legt een basis, maar deze verandert nog regelmatig. We zullen eerst naar een API versie beheer systeem (enz. enz.) moeten voor we dit grootschaliger kunnen (en willen) aanbieden.

    Als we de API herzien zullen we dit idee sowieso meenemen in onze overwegingen. We roepen gebruikers daarom op om hun stem te plaatsen en een reacties te noteren.

← Vorige 1
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank