Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. grafiek met jaarsaldo (verschil koop en teruglevering)

ik mis een grafiek met de waarde van het salderingsniveau.

datum start telling: startdatum energiecontract
    formule: alle aankoop minus teruglevering, ytd waarbij de y de startdatum energiecontract is.

voorbeeld: als ik op 16 december mijn energiecontract afsluit heb ik vooral koop, hierdoor gaat het jaarsaldo omhoog. Er wordt op 17 december de eersta waarde geplot van het verbruik minus teruglevering van 16 december.
    De grafiek is een jaargrafiek met 365 kolommen met een positieve of een negatieve waarde.
    Deze grafiek biedt inzicht in het verloop van je jaarsaldo en lebert mooie inzichten op zoals:
    * wanneer heb je het nulpunt…

285 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Teruglevertarief

Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
    Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.

Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
    Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.

Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…

265 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.

Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

3. Piek/altijd aan en verbruik voor gas

Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.

97 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.

We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

4. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

81 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een interessante toevoeging. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

5. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

457 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

6. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

101 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

7. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

72 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

177 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    9 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

209 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    17 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

10. Chatbox op enelogic-site

Chatbox zou handig zijn omdat enelogic niet telefonisch bereikbaar is.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. Meldingen

Er wordt keurig bericht gedaan als er geen info binnenkomt. Kan er ook een mededeling uitgaan als het weer hersteld is?

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

123 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. stroomuitval

Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het is niet lastig om te bepalen wanneer een verbruik nul is, wel is het lastig om te bepalen of dit komt door dat er teruglevering plaats vindt of dat de stroom uitgevallen is.

Om deze reden is dit (nog) niet geïntroduceerd in het dashboard. Als ons algoritme verbeterd wordt kunnen wij deze notificaties wellicht ook aanbieden.

Voorlopig zetten we de status op “ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker een dergelijke functionaliteit wensen, breng dan snel je stem uit.

14. Terugverdien model voor zonnepanelen en overstap van gas naar electrische verwarming

Je zou de investering van de zonnepanelen kunnen afzetten tegen de besparing zodat je een overzicht krijgt of je de beoogde terugverdientijd gaat halen.
    Voor de gas verbruikers onder. De aankomende energie transitie geeft veel vraagtekens. Zou het een idee zijn om b.v. op basis van de prijstrend van de gasprijzen (oplopend) en het verbruik van vervangende electrische appartuur (met gelijkwaardige warmte opbrengst, verwarming of kooktoetsel) een model te maken waarbij je inzicht krijgt wanneer de overstap rendabel wordt. Zitten natuurlijk wel veel variabelen in.

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het zou een mooie toevoeging zijn aan het dashboard om je terugverdientijd in te zien, hier zijn we het in ieder geval mee eens.

Het idee om de overstap van gas naar elektrisch in kaart te brengen, neemt inderdaad veel variabelen met zich mee. Zoals bijv.: aantal m2’s van de woning, wat is de maximale investering die je wenst te doen etc. Hierdoor zal het lastig zijn om hier een passend model voor te maken.

Wellicht dat we het gas → elektrisch blokje niet direct implementeren, maar het inzicht krijgen in de prestaties van je zonnepanelen en de terugverdientijd klinkt ons zeker interessant in de oren!

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben of een andere mening? Breng dan snel je stem uit!

15. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

110 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!

Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.

16. Bereikbaarheid

Een telefonische helpdesk zou erg prettig zijn.
    Op zijn minst voor betalende premium klanten!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We hebben bewust geen telefoonnummer op de website staan. Hebben wij dit wel, zijn we vaker bezig met het verlenen van telefonische ondersteuning dan met het ontwikkelen van het product.

Wel staan wij open voor je idee om het beschikbaar te maken voor onze Premium klanten. Hier is natuurlijk iets voor te zeggen!

17. Completer overzicht per relevante periode met vermelding van eenheden op de downloads

Op de huidige downloads ontbreken de eenheden bij de getallen waardoor het achteraf onduidelijk is of die in KWh, m3, of € staan.
    Ook ontbreken de getallen van het totale verbruik en teruglevering per relevante periode (jaar/maand/week,dag), terwijl die wel op de website staan vermeld.
    Vanwege deze tekortkoming maak ik nu per relevante periode ook screenshots, zodat ik ook deze gegevens achteraf nog kan raadplegen.
    Het zou handig zijn als als deze gegevens ook staan vermeld op de downloads, uiteraard indien dit technisch mogelijk is

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit zou inderdaad een mooie uitbreiding zijn van de huidige export. Wellicht bieden we deze mogelijkheid aan in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

18. Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.

Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

19. Verwarmingsverbruik aan buitenT koppelen

Verbruiksgegevens van verwarmingsapparaten gas/warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen, zegt iets meer dan 'normaal verbruik op een zaterdag in maand Y '

11 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het helemaal met je eens en zullen zeker kijken naar de mogelijkheden om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!

20. Inzicht in mijn grootverbruikers

Het is fantastisch om een algemeen inzicht te hebben in het verbruik van ons gezin in de tijd. Maar nu komt de vraag, Welke apparaten zijn nu mijn grootste verbruikers in de tijd. Ik heb een Voltcraft SEM6000 stekker gekocht om apparaten via een app te monitoren. Maar wat zou het fijn zijn als deze informatie onderdeel zou zijn van jullie dashboard.

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een veel voorkomende vraag!

Wellicht is in een toekomstige versie van het dashboard bieden we de mogelijkheid om dergelijke stekkers te kunnen integreren.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

← Previous 1 3 4 5 6
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base