Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

9 gevonden resultaten

  1. Grafiek met S-orm

    Ik zou graag een grafiek willen zien van de cumulatieve som (in kWh) van E-verbruik minus E-invang vanaf een gegeven startpunt. De vorm van die grafiek zal een soort sinus zijn. Het startpunt zal bij voorkeur het moment van afrekenen zijn van je Energieleverancier. Stel dat dat 1 januari is dan verwacht je eerst een stijgende lijn door extra E-verbruik in de winter (plus eventueel een warmtepomp), daarna afvlakken door minder verbruik en meer zonne-energie opbrengst. Tijdens de zomer gaat de curve weer omlaag om in de herfst af te vlakken en in de wintermaanden weer te stijgen.
    In het…

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline

    De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
    In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
    Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering

    Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!

    Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:

    • wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.

    • wat mijn netto levering/afname van de dag…

    18 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Vergelijken van verbruik

    Het verbruik van gas en elektra zodanig grafisch presenteren zodat in een oogopslag te zien is dat je goed bezig (besparen) bent.

    Na een jaar van meterstand opnemen,iedere week of maand de meterstanden vergelijken met de meterstand 52 weken of 12 maanden geleden en zodoende het jaarverbruik te bepalen.
    dit
    Dit noem ik het voortschrijdend jaarverbruik.

    De grafiek bestaat uit een horizontale X-as welke zich in het midden grafiek bevind en 52 of 12 waarden kan bevatten.
    De Y-as bestaat uit een verticale lijn op de linkerkant van de grafiek en verdeling is in procenten,om te beginnen is de verdeling…

    678 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een mooie toevoeging voor het platform. Zelf zullen wij dit eerder in de vorm van een een op een vergelijking integreren om mee te beginnen.

    Om deze vervolgens in de toekomst wellicht verder uit te werken.

    Breng dus snel je stem uit!

  5. Tegel "Verbruik bij x Graden"

    Deze tegel geeft het Gas verbruik aan bij X graden. Echter maakt deze tegel geen onderscheid tussen CV verwarming en bijvoorbeeld Warmwanter t.b.v. Douche of Bad. Hierdoor geeft deze tegel onjuiste informatie weer.

    Is het mogelijk om onderscheid te maken in CV gebruik en Afname van Warm water?

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Warmtepomp verbruik koppelen aan buitencondities

    Het is nu mogelijk om de gasmeter te koppelen aan de buitentemperatuur.
    In het geval dat men een warmtepomp heeft en geen gasketel meer .............. wenselijk om de kwh meting van de warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Mogelijk maken de netspanning uit te lezen

    Gezien de veel voorkomende problematiek met een te hoge netspanning en daardoor het uitvallen van de omvormer, zou ik graag deze waarden willen zien. Of in ieder geval de minimum en maximum waarden

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. warmtepomp

    Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

    235 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

    Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

  9. Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking

    Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
    dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend

    55 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank