Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

5 gevonden resultaten

  1. Home Assistant koppeling

    Ik mis een koppeling met home assistant waardoor ik via Enelogic geen data van mijn energiemeters kan toevoegen. Dit zou handig zijn als integratie omdat home assistant al vrijwel met alles gekoppeld kan worden zoals home wizard, tibber pulse, omvormers etc.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Consistentie min- en max- labels in response /measuringpoints

    Gebruik concepten maandstanden, dagstanden en intervalstanden consistent in een nieuwe versie van de API. Sugggesties voor verbeteringen voor response van /measuringpoints endpoint:
    - yearMin, yearMax -> monthMin, monthMax (want dit gaat over maandstanden)
    - monthMin, monthMax -> dayMin, dayMax (want dit gaat over dagstanden);
    - dayMin, dayMax -> intervalMin, intervalMax (want dit gaat over intervalstanden)

    Specificeer de laatste min en max overigens, net als de anderen in dezelfde local timezone (nu blijkt het in UTC-tijd gespecificeerd te zijn, erg inconsistent) Je kunt ook overwegen om voor tijdwaarden gebruik te maken van fully qualified ISO 8601 time strings te gebruiken, zoals…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Update / verbetering API documentatie

    Verbeteringen beschrijving API

    ik heb de enelogic API aan de praat gekregen: belangrijkste hobbel was dat ik in de OAuth 2.0 configuration-dialoog eerst "custom" moest kiezen, voordat ik de juiste gegevens kon invoeren (default is "google". Misschien toevoegen aan jullie handleiding?).
    Iets meer details zou geen kwaad kunnen. Maar uiteindelijke lukte het. Behalve dan het invullen van de datumvelden in het "Get datapoints" opdracht: maar daar heb ik bij support een vraag over gesteld.
    Met vriendelijke groet,
    Jelle.

    22 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het plaatsen van het idee. Een update / verbetering van de API documentatie zal een onderdeel worden van de algemene herziening van de API. Inclusief API versie beheer enz. In de tussentijd kunnen gebruikers hun reacties plaatsen en stemmen op dit idee.

  4. Koppeling met derde partij (SMA, SolarEdge, smappee etc.)

    Als Enelogic gebruiker wil ik graag een koppeling met een derde partij zoals:
    - SMA
    - SolarEdge
    - Smappee
    - PVOutput
    - IFTTT
    - Domoticz
    - Netatmo
    etc.

    Originele bericht:

    L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy

    1,009 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

    Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

  5. CURL API support

    PVOUTPUT biedt op een zeer simpele manier import en export aan via CURL met API support. Als binnen Enelogic de export op deze wijze wordt ondersteund ben ik bereid hier voor een premium support af te sluiten en een P1 poort lezer te kopen. Velen zullen mij denk ik volgen.

    105 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het plaatsen van dit idee Harry. We zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.

    Onze huidige API (docs.enelogic.apiary.io) legt een basis, maar deze verandert nog regelmatig. We zullen eerst naar een API versie beheer systeem (enz. enz.) moeten voor we dit grootschaliger kunnen (en willen) aanbieden.

    Als we de API herzien zullen we dit idee sowieso meenemen in onze overwegingen. We roepen gebruikers daarom op om hun stem te plaatsen en een reacties te noteren.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank