Enelogic.com
21 results found
-
Aanpassen van gebruikelijke stroom en gas prijzen in gebouwenprofiel
Wordt het niet eens tijd om onderstaand kreten aan ta passen aan de huidige energieprijzen?
" Let op, elektriciteit normaal tarief (incl. BTW en heffingen) ligt meestal rond de 21 cent per kWh "
Let op, gas tarief (incl. BTW en heffingen) ligt meestal rond de 70 cent per m3"
Is iets achterhaald lijkt mij.
4 votes -
Extra invoer voor tarieven terugleveren stroom via eigen zonnepanelen
Ik heb afgelopen maand voor het eerst meer stroom via mijn zonnepanelen opgewekt in het hoge tarief dan ik verbruikt heb. Dat kan ik ook wel zien in het overzicht van de maand als kWh. Maar voor de kosten is er geen invoer mogelijkheid, want ik krijg minder terug aan geld (€0,05/kWh) als wat het kost bij afname (€0,23/kWh). Ik kan alleen maar de prijs voor de afname kosten ingeven voor daltarief en hoogtarief. Daardoor klopt de kosten/baten berekening uiteindelijk niet, terwijl het normaal wel redelijk klopt als ik meer afneem dan opwek.
Kan er een invoer venster bijkomen voor…63 votes -
Energie tarieven opgeven met begindatum
Door de huidige energieprijzen wordt steeds vaker het variabele tarief toegepast welke ook vaak per maand wijzigd. Het invullen van meerdere energietarieven met een Begindatum is gewenst. Bij ontvangst vooraf van je nieuwe tarief voor de volgende maand kan je die vooraf instellen en wordt dit tarief vanaf de Begindatum toegepast.
154 votes -
Wanneer komt in het gebouw profiel het stroom teruglever tarief beschikbaar!
Er zijn inmiddels legio mensen die zonnepannelen bezitten. Het wordt tijd dat dat eens in de app geïntegreerd wordt!
8 votes -
Ik heb als energie leverancier ANWB Energie die staat nog niet in de keuze lijst.
Energie leverancier ANWB Energie toevoegen aan keuzelijst.
1 vote -
voorschot
Voorschot zit nog een max op van € 350,- per maand. Is niet meer van deze tijd (helaas) Net als de waarschuwing bij de tarieven dat electra ca 12 ct zou zijn.
6 votes -
Meerdere energieleveranciers per aansluiting
Dit idee is gerelateerd aan "Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra". Naar verluid komt er in 2025 aan dat je twee verschillende leveranciers kunt nemen voor levering en teruglevering van elektriciteit. Mijn idee is dan ook om drie verschillende cobtracten te kunnen invoeren met ieder hun eigen startmaand. Dit zou zonder veel meer moeite met het andere idee samen te implementeren moeten zijn.
6 votes -
Meerdere tariefperioden instellen
Het zal ongetwijfeld bewerkelijk zijn: maar graag zie ik de optie om meerdere tariefperioden te kiezen bij gebouwbeheer. Bij een nieuw tariefperiode, wil ik op een knop kunnen drukken waarmee ik een nieuwe tariefperiode kan toevoegen of verwijderen.
De laatste maanden zie je als consument de grillen van de onstabiele energiemarkt.
Prijzen veranderen (bijna) maandelijks, maar Enelogic houdt rekening met 1 prijs.
Kunstmatig kan ik wel een gemiddelde uitrekenen, zodat het voorschotblokje ongeveer klopt, maar graag zie ik het nauwkeuriger.Bijvoorbeeld:
Als het tarief van 20 cent van 1 januari tot 1 juli geldt, dan zie ik graag dat het…3 votes -
Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra
Nu is het slechts mogelijk om één energieleverancier in te vullen zowel voor gas als elektra. Ik stel voor om voor gas en elektra verschillende energieleveranciers te kunnen invullen.
8 votes -
Update Gebouwprofiel
Als gebruiker zijnde zou het Gebouwprofiel wel een update kunnen gebruiken.
Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om het tarief van teruggave op te geven of een korting op energiebelasting.22 votesHet klopt dat het Gebouwprofiel een update kan gebruiken, echter het op kunnen geven van een korting lijkt mij een foutieve update. Zelf zien wij eerder de integratie voor teruglevering voor ons.
Daarbij adviseren wij ook om altijd te rekenen met je daadwerkelijke tarieven onder je Gebouwprofiel i.p.v. de standaardtarieven.
-
Laat gebruiker op gewenst moment een ‘gebouw wizard’ starten
Ik heb mijn moeder enthousiast gekregen om Enelogic te gebruiken, maar het jaarcontract van haar energie loopt dadelijk af. Het invoeren van nieuwe energieprijzen gaat haar niet lukken!
Mijn idee is om een knop te maken waarmee je je gegevens stap-voor-stap kunt updaten.
Ik realiseer dat het stellen van laagdrempelige vragen lastig is met de vele verschillende soorten contracten, maar misschien is dit op te vangen met ‘soort’ vragen die je wil krijgen (nieuw, ervaren of expert).Mijn mening is dat je met name door het optellen van alle vaste kosten met verschillende vragen in combinatie met ‘welk bedrag zie…
6 votes -
Tarieven aanpassen bij ingang nieuw contract
Overgestapt via enelogic van energie leverancier, vervolgens wordt gevraagd of je de tarieven wilt aanpassen naar de nieuwe leverancier. Bij akkoord gebeurt dit direct. Het zou beter zijn dit met ingang van nieuwe contract datum in te voeren zodat de tarieven van huidige en nieuwe leverancier gedurende het contract kloppen.
37 votesDe overstap module kan zeker het een en ander aan verbetering krijgen. Dit is zeker een mooie verbetering.
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen eens over de mogelijkheden nadenken.
-
Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel
Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.
Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.
33 votesDit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!
Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.
Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.
-
Stappenplan om tarieven op te voeren in het gebouwprofiel
Zelf ben ik een enthousiasteling qua cijfertjes en heb geen problemen om een energietarief tot na komma achter de centen in te voeren bij gebouwprofiel.
Mijn moeder van 59 (met alle respect) snapt dit allemaal niet zo en past dit niet aan. Jammer voor de vergelijking met mijn vrienden in dit geval.
Het moet toch te doen zijn om, hoeveel variaties er ook zijn, een contract te uploaden/delen voor de cijfers. En zeker wanneer je een contract via Enelogic hebt afgesloten toch?
Uitdaging of absoluut niet te doen? Ik ben benieuwd!
2 votesLeuk idee, misschien zullen wij een andere variant toe gaan passen in de toekomst. Bijv. in de vorm van een stappenplan om de juiste tarieven in te vullen.
Om die reden zetten wij het idee dan ook op “ter beoordeling”.
-
Verbeteringen voorschot/ kosten
Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.Tussentijdse wijziging wordt niet gemiddeld.
Daardoor wordt de totale voorschot onjuist weergegeven en geeft dus een verkeerd beeld t.a.v prognose en doelstelling.
Het is dus beter vanaf de eerste volgende wijziging het totaal te middelen2 votesHet zou inderdaad mooi zijn om de tarieven ook negatief in te kunnen vullen. Daarnaast kan het gebouwprofiel wel een update gebruiken t.b.v. teruglevering.
-
Meer eigenbeheer gebouwprofiel
Momenteel kun je alleen vooringestelde Nederlandse energieproviders gebruiken. Echter, niet iedereen woont in Nederland (bijv. Nederlanders wonen net over de grens omdat de huizen goedkoper zijn, Expats in het buitenland, daadwerkelijk geëmigreerden, enz.). Het moet in principe niet moeilijk zijn om een optie "Anders" of "Zelf bepalen" in te voeren, zodat ik mijn precieze tarief in kan voeren. In mijn geval ist dat een Duits tarief. Helemaal mooi zou daarbij zijn, als je de stroomprijzen op 4 cijfers na de komma zou kunnen invullen.
1 voteDit is een goed idee om toe te passen bij internationalisering van het platform.
Op basis van je locatie moet het mogelijk zijn om je bepaalde leveranciers wel of niet te tonen. Momenteel is deze lijst afhankelijk van onze dienstverlener welke de overstapdienst voor ons voorziet.Voor nu plaatsen wij het idee ter beoordeling, mocht een dergelijke integratie ook wenselijk zijn voor jou, breng dan snel je stem uit!
-
Vergelijken met vergelijkbare huishoudens
Graag zou ik mijn verbruik (in kwh+m3) willen vergelijken met vergelijkbare huishoudens (zelfde gebouwprofiel en zelfde aantal bewoners).
85 votesEen dergelijke functie hebben we al geïntegreerd in het dashboard, namelijk de vergelijk functie.
Deze vergelijkt je gegevens, opgegeven onder je gebouwprofiel met vergelijkbare inputs van andere gebruikers. Hier wordt op de achtergrond het aantal kWh + M3 berekend en weergegeven in prestaties.
Wellicht integreren we in een toekomstige versie de mogelijkheid om dit te switchen van € naar kWh naar M3.
-
Winddelen toevoegen
Net zoals zonnepanelen een energie leverancier zijn waar rekening mee wordt gehouden zou het ook mooi zijn dat als je winddelen bezit deze opbrengst kunt opgeven.
Ik bezit een aantal winddelen van de windcentrale. Een winddeel staat voor 500 KWh per jaar. https://www.windcentrale.nl/
Met een winddeel heb je een aandeel in een stukje windmolen welke via GreenChoice op de energie kosten in mindering worden gebracht op de jaar afrekening.Is het mogelijk dit op te nemen in de applicatie, die er overigens fantastisch uitziet!
5 votesMomenteel is er een weinig vraag naar, om deze reden krijgt het idee de status “ter beoordeling”.
Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Start energiejaar ook per dag mogelijk maken
Start energiejaar ook per dag mogelijk maken. Ik ga per 12-1 over naar een nieuwe energieleverancier met nieuwe goedkopere tarieven. Jaarcontract van 12-1-2017 tot 12-1-2018. Ik wil dan ook dat het gebouwprofiel uitgaat vanaf de 12 januari en niet vanaf 1 januari.
163 votesBedankt voor het idee Nico, deze vraag krijgen we uiteraard wel vaker. We zetten het idee daarom op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers op dit idee kunnen stemmen en reacties kunnen achter laten.
In een nieuwe versie van het Gebouwprofiel kunnen we dit dan mogelijk invoeren.
-
Gebouwoppervlakte kunnen invoeren
Nu kun je in het huisprofiel opgeven wat voor type woning je hebt, maar zou het niet accurater zijn als je ook het aantal vierkante meters kunt opgeven? Als je in een klein appartement/huis woont dan gebruik je minder gas en energie wanneer je in een groter appartement/huis.
26 votesBedankt voor het idee Oscar!
“Vroeger” vroegen we inderdaad ook de oppervlakte en inhoud van een woning, maar veel gebruikers voerden dit jammer genoeg verkeerd in. Ook hebben we nog een tijdje een BAG data (Kadaster) koppeling gehad, maar dat bleek ook niet in alle gevallen even nauwkeurig.
Desondanks zetten we dit idee Ter beoordeling, zodat iedereen hier feedback op achter kan laten.
- Don't see your idea?