Koppeling met derde partij (SMA, SolarEdge, smappee etc.)
Als Enelogic gebruiker wil ik graag een koppeling met een derde partij zoals:
- SMA
- SolarEdge
- Smappee
- PVOutput
- IFTTT
- Domoticz
- Netatmo
etc.
Originele bericht:
L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy
Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Marco Leenders schreef
Dit verzoek staat inmiddels al een paar jaar op de lijst te beoordeling, ik zou heel graag de solaredge koppeling willen, ik nu nog altijd niets aan deze app. Graag eindelijk eens oppakken!
-
Edwin ottenheim schreef
De solarEdge api bestaat al geruime tijd.
Wanneer kunnen jullie deze koppeling maken?Hierdoor krijgen we veel beter inzicht in de zonneopbrengst!
Anders helaas de overstap overwegen naar Umeter. -
Robèrt schreef
Ja inderdaad deze wens bestaat al vanaf 2014...
-
Marco Leenders schreef
Dit punt staat al erg lang op de lijst, voor mij is de enelogic app nutteloos aangezien ik alleen in de avond als donker is correcte getallen heb, wanneer komt deze eindelijk op het backlog?
-
Raymond Kuipers schreef
Het zou echt wel helemaal top zijn als je een api kan toevoegen aan enelogic.
dan kun je exact zien wat je opbrengst is.
en dan ook meerdere api's per gebouw. wij hebben thuis twee PV installaties (twee aparte schuren) en daar komt ws nog een kleine derde bij.
(ik zou dan beginnen met de api's van solaredge compatible maken met EL ;) ) -
Dennis Mutsaers schreef
Inmiddels zijn er al diverse partijen die integratie met SolarEdge (of andere omvormers) mogelijk maken in de energieverbruiksmanager. Het zou mooi zijn als anno 2022 Enelogic deze mogelijkheid ook biedt!
-
Robèrt schreef
Ja zeer jammer ik heb 3 zonnepaneelinstallaties die naar PVoutput loggen maar zou gaaf zijn als er integratie was..- Robèrt - al jaren een trouwe klant...
-
Mathieu Nouwens schreef
Jammer dat api's van Solar Edge nog niet worden ondersteund. Is echt een toevoeging van de app. 1 van de concurrenten (Umeter) ondersteund dit wel. Dit is echt een gemiste kans.
-
Jan Claes schreef
Link met IFTTT zou schitterend zijn !!. zodat we andere smartdevices kunnen triggeren.
-
Robèrt schreef
Ik gebruik nu een registratiesysteem van
https://www.fp4all.nl/pv-monitoring/omvormer-overzicht/Het zou mooi zijn als Enelogic deze data vervolgens weer in kon lezen..
De API is al aanwezig bij PVoutput.Ze Ondersteunen deze omvormers:
Ablerex EnerSolis type (external monitor oplossing)
AEG PV type (internal monitor oplossing)
Carlo Gavazzi ISMG type (external monitor oplossing)
Chint CPS SC, SCE and SCA type (internal monitor oplossing)
Delta Solivia G3-type and G4-type (external monitor oplossing)
Eaton omvormers (internal monitor oplossing)
Effekta ES, KS type (external monitor oplossing)
KLNE omvormers (external monitor oplossing)
Mastervolt Soladin600, XS and CS type (external monitor oplossing)
Omnik Omniksol TL, TL2 omvormers (external monitor oplossing)
Philips PSI300/500 omvormers (external monitor oplossing)
Power-One/ABB PVI type, UNO type, Trio type (external monitor oplossing)
SAJ TL type (external monitor oplossing)
Samil-Power SolarRiver, Solar-Lake type (external monitor oplossing)
Schneider SunEzy type (internal monitor oplossing)
SMA Sunny Boy type (Piggy Back internal oplossing)
SMA Sunny Boy, Tripower type met bleutooth communcatie (external monitor oplossing)
SolarMax type (external monitor oplossing).
Suntension Sunville types ( interal monitor oplossing)
Steca300/500 omvormers (external monitor oplossing)
Steca30xx omvormers (external monitor oplossing)En die schrijven hun data weg op PVoutput.org.
-
anoniem schreef
Koppelen met SMA is van grote toegevoegde waarde om een integraal beeld te krijgen van mijn energiehuishouding. Koppelen met/via SMA-portal lijkt mij de meest gebruikersvriendelijk oplossing
-
J.M. Bijvelds schreef
Koppelen met SMA omvormers lijkt mij ideaal. Op die manier krijg je inzicht in het totaal aan gegenereerde energie, wat invloed heeft op export, import, en eigen verbruik.
Ideaal zou ik zeggen. -
Gert-Jan schreef
Via SolarEdge kan ik een API sleutel verkrijgen, kan ik die ook aan Enelogic koppelen? zodat de informatie rechtstreeks ingelezen wordt?
-
Dennis Kapper schreef
Het zou fijn zijn om op het platform, wat inmiddels een van de grootste is in NL ook de "grotere" omvormers in op te nemen. SolarEdge, SMA idd.
-
Johan Devos schreef
De koppeling met het SMA portal lijkt me ook een zeer interessante integratie.
Want het ogenblikkelijk netto verbruik is afhankelijk van de opbrengst van de PV info. Dus meer- of minder verbruik kan evengoed te wijten zijn aan veranderde weersomstandigheden... -
G.J. van der Burg schreef
De KlikaanKlikUit ICS-2000 heeft net als de Youless realtime energiemeter uitlezing via de P1 deze is alleen zichtbaar in de KAKU APP op de smartphone.
Zou mooi zijn als er een API is van KAKU om dit te koppelen in Enelogic.
-
anoniem schreef
Beschikbaar maken van opwekkingsdata van Enphase Envoy:
Data van opwekking van zonnepanelen is via de Envoy van Enphase beschikbaar via het internet. Ik kan deze nu zien in de Enlighten Manager van Enphase (https://enlighten.enphaseenergy.com), maar het zou geweldig zijn als de data via de beschikbare API (https://developer.enphase.com/) ook in het Enelelogic overzicht ingeladen kan worden, ipv nog een Youless te installeren.Ongeveer 2 jaar geleden is dit idee ook al voorgesteld om een koppeling met Enphase Envoy tot stand te brengen. Deze wens is toentertijd afgesloten. Ik wil hierbij opnieuw dit voorstel indienen.
-
Robèrt schreef
Bij voorkeur vanuit PVoutput.org dat zou fantastisch zijn!!!
Al jaren klant bij enelogic, en diot zou echt een toevoeging zijn waar ik op zit te wachten! -
Robèrt schreef
Ik ben in het bezit van 3 omvormers die registreren naar PV-output.org. koppeling daarmee zou fantastisch zijn. Jullie maken je systeem veel breder inzetbaar en de tweakers community zou hiermee veel eerder geneigd zijn om over te stappen naar jullie. Wat betalen per gekoppeld systeem is helemaal geen probleem... Zodat ik alles in 1 overzicht heb... Wanneer gaan jullie hiermee eindelijk eens aan de slag?
-
Raymond Kuipers schreef
Ai, ik dacht dat dat wel kon met de API key van solaredge.
Als je de api's van omvormers erin kunt hangen zou dit perfect zijn!