Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. maand of jaar overzicht downloaden.

Ik zou het handig vinden om een maand of jaar verbruik overzicht te kunnen downloaden. Zoals bijvoorbeeld als een PDF document waarop alle waarden en/of grafieken staan.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Ik zou het gasgebruik graag willen kunnen weergeven in m3/graaddag.

Het aantal kubieke metergas dat je woning verbruikt per graaddag op een specifieke dag is een waarde die mooi representatief is voor de duurzaamheid van de woning. Deze waarde is goed te vergelijken tussen verschillende dagen, ook als de buitentemperatuur schommelt. De waarde zal typisch min of meer constant zijn (maar het is iets wat ik graag zou willen controleren), maar die wel zou moeten wijzigen bij het toepassen van energiebesparende maatregelen.

Dit lijkt me een relatief eenvoudige toevoeging, omdat de site alle benodigde info al los van elkaar in de verbruiksgrafieken kan weergeven.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Openhab binding

Een binding voor Openhab zou Nice zijn en een meerwaarde. Nu moet dit nog via lokaal ip adres en json.

Kunnen jullie eventueel ook mooie grafieken id binding stoppen.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Personalised use

Personalised

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  5. Einddatum energiecontract i.c.m. voorschot / prognose dashboard

In het gebouwprofiel is het mogelijk om op de dag nauwkeurig de einddatum van het energiecontract in te vullen. Echter kleurt de voorschot / prognose balk in het dashboard in per hele maand i.p.v. datum. Is het mogelijk om dit aan te passen, zodat het voorschot / prognose klopt met de werkelijkheid?

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  6. Tarieven aanpassen bij ingang nieuw contract

Overgestapt via enelogic van energie leverancier, vervolgens wordt gevraagd of je de tarieven wilt aanpassen naar de nieuwe leverancier. Bij akkoord gebeurt dit direct. Het zou beter zijn dit met ingang van nieuwe contract datum in te voeren zodat de tarieven van huidige en nieuwe leverancier gedurende het contract kloppen.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Continueindicatie.

In you less heb ik een continue indicatie door de aanwijzer.
    Het zou prettig zijn als een dergelijke aanwijzer permanent in de schermen van enelogic zouS staan als metertje of als ledbalkje mogelijk iets om over na te denken. Voor windows hoeft dat miet want daar kan je makkelijk met 2schermen werken. Maar voor ipad/iphone is dit redelijk gecompliceerd.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  8. Betere vergelijk functie

Meer opties ter verfijning. Ik heb niet het idee dat ik in een representatieve groep zit. Een meer dan 200 jaar oud woonboerderijtje met een rieten dak en een laag energielabel dat tussen de weilanden staat... De vergelijking uitbreiden met bv energielabel, stad/dorp/buitengebied zou een veel beter beeld geven.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Notificaties

Saldering wordt afgebouwd. We hebben (in de toekomst) behoefte om een bericht te krijgen, zodra het tijd wordt om een grote stroomgebruiker in te schakelen. Op het moment dat het verschil tussen opwekken en afname een ingestelde waarde te boven gaat, zou ik graag een Whatsapp, een sms of een ander push bericht ontvangen. Enelogic zou dat kunnen doen.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een mooi idee, toch zeker met de sladeringsregeling welke er aan zit te komen.

Een push bericht is natuurlijk een prachtige integratie in het geval van een echte ios / android app. Dit zal dan ook zeker een onderdeel hiervan zijn.

Voorlopig zetten wij het idee op under review.

10. Besparingen tonen na een notificatie.

Na een notificatie (meestal na een besparingsactie) willen we weten wat deze actie van invloed is op het verbruik.

Door op het moment van de notificatie het voortschrijdend verbruik vast te stellen en dit te vergelijken met het latere voortschrijdend verbruik is ineens duidelijk wat voor een verschil dit heeft gemaakt.

Het is zelfs mogelijk om een paar maanden na de notificatie een inschatting te maken van het totaal te verwachten resultaat.

Na 12 maanden is er geen verandering te verwachten door de notificatie.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. eenvoudig of automatisch historie bewaren

eenvoudige manier om historie te bewaren op een zodanige manier dat nooit iets verloren gaat

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. optie om animatie van grafiek uit te zetten

Idee: maak het mogelijk om het animeren van de grafiek uit te zetten. Als je lekker vlot tussen dag of week wil switchen en snel wil zien wat de verschillen zijn, moet je eerst wachten op het 'opbouwen' van de grafiek. Voor mij is dit een zinloze feature.
    Dank!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Goed idee, dit is een mooie functionaliteit om toe te voegen om gebruikers meer controle te geven over het dashboard. Wellicht bieden wij het in de toekomst aan als een van de instellingen in je account.

13. Vergelijken van verbruik

Het verbruik van gas en elektra zodanig grafisch presenteren zodat in een oogopslag te zien is dat je goed bezig (besparen) bent.

Na een jaar van meterstand opnemen,iedere week of maand de meterstanden vergelijken met de meterstand 52 weken of 12 maanden geleden en zodoende het jaarverbruik te bepalen.
    dit
    Dit noem ik het voortschrijdend jaarverbruik.

De grafiek bestaat uit een horizontale X-as welke zich in het midden grafiek bevind en 52 of 12 waarden kan bevatten.
    De Y-as bestaat uit een verticale lijn op de linkerkant van de grafiek en verdeling is in procenten,om te beginnen is de verdeling…

509 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    51 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een mooie toevoeging voor het platform. Zelf zullen wij dit eerder in de vorm van een een op een vergelijking integreren om mee te beginnen.

Om deze vervolgens in de toekomst wellicht verder uit te werken.

Breng dus snel je stem uit!

14. Verversen van gegevens in webapp (iOS)

Wanneer de site als webapp (iOS) gebruikt wordt, worden de gegevens niet of nauwelijks ververst. De cache op de API lijkt op erg lang of oneindig te staan. Log ik via Safari in op hetzelfde device dan zie ik wel de actuele gegevens. Zelf als ik de webapp afsluit en opnieuw start worden de oude gegevens getoond.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. De "Vergelijking" onderaan het Dashboard cumulatief maken.

De vergelijking gaat nu op basis van de gegevens van een dag, als ik het goed zie. En dus kan die behoorlijk fluctueren en zegt niet veel over het totaal beeld over b.v. een jaar. Is het mogelijk om te kunnen schakelen tussen beeld per dag en beeld per periode (maand/kwartaal/jaar/contract). Zo kan je zien of je echt structureel duurzaam bezig bent. en niet "toevallig" die ene dag wel of niet.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel

Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.

Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!

Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.

Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.

17. semi premium voor minder dan een tientje

De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.

We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!

18. Chatbox op enelogic-site

Chatbox zou handig zijn omdat enelogic niet telefonisch bereikbaar is.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Forum voor Enelogic leden

Een forum toevoegen voor Enelogic leden om met elkaar te discussiëren en elkaar verder te helpen.

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Een aantal wensen m.b.t. de kosten/voorschot etc..

Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
    Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
← Previous 1 3 4 5 6 7 8
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base