Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

442 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    3 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  2. grafiek met jaarsaldo (verschil koop en teruglevering)

ik mis een grafiek met de waarde van het salderingsniveau.

datum start telling: startdatum energiecontract
    formule: alle aankoop minus teruglevering, ytd waarbij de y de startdatum energiecontract is.

voorbeeld: als ik op 16 december mijn energiecontract afsluit heb ik vooral koop, hierdoor gaat het jaarsaldo omhoog. Er wordt op 17 december de eersta waarde geplot van het verbruik minus teruglevering van 16 december.
    De grafiek is een jaargrafiek met 365 kolommen met een positieve of een negatieve waarde.
    Deze grafiek biedt inzicht in het verloop van je jaarsaldo en lebert mooie inzichten op zoals:
    * wanneer heb je het nulpunt…

270 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  3. Teruglevertarief

Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
    Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.

Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
    Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.

Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…

236 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.

Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

4. Piek/altijd aan en verbruik voor gas

Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.

79 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

We zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.

We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

5. Datum bij tariefwijziging

Ook dit jaar zijn tarieven gewijzigd. Als ik het tarief aanpas, geldt dat ook met terugwerkende kracht. Het zou fijn zijn als het mogelijk is om een ingangsdatum op te geven en de oude waarden te handhaven tot die datum.

11 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  6. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

422 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    4 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

7. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

65 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Dit is een interessante toevoegen. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

8. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

69 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  9. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

171 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    9 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

10. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

14 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    1 reactie  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  11. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

89 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

12. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

187 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    15 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

13. Bepaal het lopende jaarverbruik door elke week de meterstanden te vergelijken met de meterstanden van 52 weken geleden en dit weer te geven

Gebruik een grafiek van de lopende jaarverbruiken.
    Het lopende jaarverbruik wordt gevonden door iedere week de meterstanden te vergelijken met die van 52 weken geleden.
    Het lopende jaarverbruik is nagenoeg constant, behalve bij ongewoon weer of het toevoegen van een andere verbruiker of gewoonte.
    Bij een verandering van gebruiker of gewoonte, zal het lopende jaarverbruik de komende 52 weken aan verandering onderhevig zijn.
    Het zou mooi zijn als je in de grafiek kan weergeven tot wanneer je de verandering kan verwachten.

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  14. Grafieken

Grafieken naast elkaar leggen om te vergelijken.
    bv 2 staafdiagramgrafiek van de verschillende jaren naast elkaar! Mijn zonnepaneelapp heeft dat wel.

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  15. New motion laadpaal registratie verbruik opnemen in dashboard

Ik zou graag het verbruik van m'n laadpaal terugzien in het dashboard en dit ook kunnen excluden in m'n verbruiksgrafieken. De kosten hiervan worden nl door de werkgever vergoed en voor dit verbruik geldt hoe meer hoe beter (per km)

6 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  16. welkomsbonus

Veel contracten werken met een welkomsbonus, het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen registreren om een juiste voorstelling van de totale kosten te krijgen.

8 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  17. Opbrengst zonnepanelen real-time

De Youless geeft de opbrengst van de zonnepanelen elke puls door in huidige watts... ik zie van de panelen in het dashboard alleen het dagelijks verbruik en niet de actuele opbrengst (zoals actueel verbruik wel te zien is). Is dit mogelijk?

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  18. Energie verbruik ophalen via Google Home

HOi,

Is er ook een mogelijkheid om bijv via een Google home je verbruik op te vragen?
    bv
    "okay google, wat is mijn verbruik"

12 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

119 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

20. twee of meer huizen meter standen kunnen aflezen in één account

het zou, bij het hebben/beheren/controleren van meer dan een huis met meer dan een elektra- en/of gasmeter een goed idee zijn als je de standen steeds ook kunt aflezen middels één account

2 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →