Enelogic.com
162 results found
-
Dynamische tarieven
Sinds kort gebruik ik dynamische tarieven bij Next Energy. Mijn vraag is of enelogic deze tarieven (epexspot.NL) ook kan laten zien in de app?
Smappee (software van mijn laadpaal) gebruikt het, en geeft een fraai overzicht. Ook Next energy in de leverancier lijst opnemen. Hoewel nieuw ziet de service er goed uit.28 votes -
Energie tarieven opgeven met begindatum
Door de huidige energieprijzen wordt steeds vaker het variabele tarief toegepast welke ook vaak per maand wijzigd. Het invullen van meerdere energietarieven met een Begindatum is gewenst. Bij ontvangst vooraf van je nieuwe tarief voor de volgende maand kan je die vooraf instellen en wordt dit tarief vanaf de Begindatum toegepast.
130 votes -
Extra invoer voor tarieven terugleveren stroom via eigen zonnepanelen
Ik heb afgelopen maand voor het eerst meer stroom via mijn zonnepanelen opgewekt in het hoge tarief dan ik verbruikt heb. Dat kan ik ook wel zien in het overzicht van de maand als kWh. Maar voor de kosten is er geen invoer mogelijkheid, want ik krijg minder terug aan geld (€0,05/kWh) als wat het kost bij afname (€0,23/kWh). Ik kan alleen maar de prijs voor de afname kosten ingeven voor daltarief en hoogtarief. Daardoor klopt de kosten/baten berekening uiteindelijk niet, terwijl het normaal wel redelijk klopt als ik meer afneem dan opwek.
Kan er een invoer venster bijkomen voor…51 votes -
Ideeën opschonen
Is het even een idee om ideeën in dit support gedeelte langs te lopen? Sommige ideeën staan al sinds 2015 op 'ter beoordeling', nieuwe ideeën worden niet eens meer beoordeeld lijkt wel en als je zelf een goed idee tegenkomt kun je niet meer stemmen, omdat je al je stem hebt gegeven op een idee waar al tien miljoen stemmen voor zijn..
Even uiting van kritiek: hier betaal ik liever geen 20 euro per jaar meer voor.
10 votes -
Het exporteren in .csv van verbruik per 15 min. voor een zelf gekozen range van dagen
Momenteel kun je wanneer je het verbruik van 1 dag laat zien op het dashboard, dit in .csv exporteren. Het liefst zou ik een .csv export willen kunnen maken voor meerdere dagen (een zelfgekozen range bijvoorbeeld), in plaats van dat ik handmatig elke dag waarvoor ik dit wil moet exporteren. Handmatig honderden .csvs genereren vind ik niet echt in lijn met het AVG recht op data portabiliteit.
8 votes -
Maandelijks verbruik van vershillende jaren vergelijken in zelfde grafiek
Het lijkt me handig om het maandelijks verbruik jaar op jaar met elkaar te kunnen vergelijken. Dus in de jaar grafiek een aparte column voor het jaar of jaren ervoor.
31 votes -
Verbruik in m2 per graaddag
De graaddagen in de grafiek geven een goed algemeen beeld van het gasverbruik ten opzichte van het aantal graaddagen voor de periode. Een werkelijke analyse van het gasverbruik en direct duidelijk beeld van de impact van bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen zou mogelijk zijn wanneer je ook per periode het verbruik in m2 per graaddag kan vergelijken. Het zou tevens mooi zijn als deze ratio tevens in de tooltip op de grafiek wordt weergegeven.
3 votes -
voorschot
Voorschot zit nog een max op van € 350,- per maand. Is niet meer van deze tijd (helaas) Net als de waarschuwing bij de tarieven dat electra ca 12 ct zou zijn.
6 votes -
Netgear N300 Wifi Range Extender succesvol aangesloten op Youless LS120
Ik heb in mijn meterkast geen router dus heb succesvol de Youless LS120 aangesloten op Internet met een Netgear N300 WiFi Range Extender.
1 vote -
Vergelijk met vorig jaar
Het is nu niet makkelijk om het verbruik in een maand te vergelijken met diezelfde maand in het voorgaande jaar. Een month-over-month vergelijking zou handig zijn. Bijvoorbeeld door in een staafdiagram de 2 maanden van 2 jaren naast elkaar te zetten. Of een lijndiagram die een % stijging/daling weergeeft tov vorig jaar.
13 votes -
Wanneer komt in het gebouw profiel het stroom teruglever tarief beschikbaar!
Er zijn inmiddels legio mensen die zonnepannelen bezitten. Het wordt tijd dat dat eens in de app geïntegreerd wordt!
1 vote -
Actuele verbruik via Youless in grafiek
Is het mogelijk om de data van het actuele verbruik (Youless P1) te loggen zodat er een grafiek beschikbaar is van het actuele verbruik? Nu kan ik dat nergens vinden. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe vaak en hoe lang mijn warmtepomp in de ontdooicyclus gaat en welk vermogen hij dan gebruikt.
1 vote -
Popup over grafiek verkleinen
Als ik het huidig verbruik in mijn scherm op mijn teledoon heb en ik raak de grafiek aan dan komt er een supergroot popup of lay-overheen, die vult 3/4 van het grafiek zodat ik niks anders meer kan klikken. Die popup heeft ook veel lege ruimte. Die kan makkelijk kleiner gemaakt worden. Simpel idee simpele oplossing lijkt me
3 votes -
Piekafname
In België geldt thans het capaciteitstarief waarbij piekafname gedurende een ononderbroken periode van 15 minuten als criterium wordt gebruikt voor facturatie netkosten e.d.m. Op het huidige dashboard kan inzicht gekregen worden in een zeer kortstondige afnamepiek, doch dat is voor de Belgische gebruiker in feite niet meer relevant. Kan er voorzien worden in een piekafname die meet wat Belgische netbeheerders ook meten ?
4 votes -
7 votes
-
waterverbuik monitoren
Mogelijk vast voorsorteren op eenzelfde schaarste en prijsverhoging als met gas.
Wanneer er nu vast heel specifiek waterverbruik kan worden gemonitord op kwartier of minuut basis heeft men een voorsprong op de toekomst.14 votes -
Laadpaal
De hoogste tijd voor laadpaal uitlezen,naast warmtepomp en zonnepanelen
3 votes -
nu kan ik een jaar bekijken. Ik zou graag de laatste 12 maanden willen terugkijken.
in april zou ik graag de 12 maanden ervoor willen zien.
Idealiter ook vandaag de laatste 52 weken ervoor.18 votes -
Altijd aan verbruik
Goedendag,
In de widget voor Altijd aan Verbruik zie ik het minimale Watt afname en wat dit mij per jaar eventueel zou kosten. Graag zie ik ook een mogelijkheid om deze Wattage om te rekenen naar per 24u. Ik zie nu bijvoorbeeld 144 Watt, maar hoeveel is dit over 24 uur? Zou graag zien dat dit dan 3,46 KWh is. Dit vervolgens vergelijken met voorgaande periode. En op welk tijdstip is de 144 Watt gemeten?
1 vote -
Koppeling met Energy meter en Enlighten
Wij hebben een warmtepomp 3 fase met een eigen meter van Energy, deze heeft een eigen app. De zonnepanelen zijn gekoppeld aan Enlighten app. Het zou super tof zijn als ik beide meters ook in het dashboard te zien zou krijgen.
7 votes
- Don't see your idea?