Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

424 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    1 reactie  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  2. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

65 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Dit is een interessante toevoegen. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

3. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

169 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    9 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

4. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

11 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Bepaal het lopende jaarverbruik door elke week de meterstanden te vergelijken met de meterstanden van 52 weken geleden en dit weer te geven

Gebruik een grafiek van de lopende jaarverbruiken.
    Het lopende jaarverbruik wordt gevonden door iedere week de meterstanden te vergelijken met die van 52 weken geleden.
    Het lopende jaarverbruik is nagenoeg constant, behalve bij ongewoon weer of het toevoegen van een andere verbruiker of gewoonte.
    Bij een verandering van gebruiker of gewoonte, zal het lopende jaarverbruik de komende 52 weken aan verandering onderhevig zijn.
    Het zou mooi zijn als je in de grafiek kan weergeven tot wanneer je de verandering kan verwachten.

2 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  6. kunnen jullie apparaten automatisch herkennen op basis van het stroomgebruik? zie https://sense.com/technology.html

Device Detection 101
    Just like speech consists of words and sounds, each device's signature is made up of distinct elements.

Sense uses this high-resolution data to detect small changes in magnitude, phase and frequency, and then applies machine learning algorithms to distinguish one appliance from another — to recognize individual voices in that noisy conversation.

7 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  7. 4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  8. Kan in het dashboard ook de laatste 12 maanden getoond worden?

In het dashboard staan nu dag/maand/week en jaar als tijdkeuze.
    Door de laatste 12 maanden te tonen kan je zien hoe het verbruik per 12 maanden zich ontwikkeld. Het mooist is natuurlijk als dit gekoppeld kan worden aan de ingangsdatum van het electriciteitscontract.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  9. Statische grafiek aswaarden

Bij het bekijken van bv de maand-verbruiksgrafieken verandert steeds de kolomas-waarde. Maak een knop voor keuze tussen statische of dynamische waarden.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  10. In verbruik grafiek het verbruik van anderen vergelijken.

Het verbruik van anderen vergelijken met mijn eigen verbruik.Gemiddeld verbruik, duurzaam en ik. Net zoals op het dashboard, maar dan in grafiek vorm.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  11. lopende jaartotaal

Lopende jaartotaal van zonuren en graaddagen toevoegen aan de grafieken van lopende jaarverbruik.
    In de grafieken wordt dan gelijk duidelijk of de toe of afname van het lopende jaarverbruik veroorzaakt wordt door het weer of een andere oorzaak moet hebben.

0 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  12. kunnen jullie apparaten automatisch herkennen op basis van het stroomgebruik? zie https://sense.com/technology.html

Device Detection 101
    Just like speech consists of words and sounds, each device's signature is made up of distinct elements.

Sense uses this high-resolution data to detect small changes in magnitude, phase and frequency, and then applies machine learning algorithms to distinguish one appliance from another — to recognize individual voices in that noisy conversation.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Extra data toevoegen in grafiek

Een buitentemperatuur lijn toevoegen in de verbruik grafiek. Deze lijn geeft dan de lokale temperatuur aan gekoppeld aan het tijdstip op de grafiek. Hierdoor krijgt de gebruiker meer inzicht in het gasverbruik bij een bepaalde buitentemperatuur. Deze temperatuur is makkelijk te achterhalen via diverse website.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  14. Periode op kunnen geven in de grafiek (bijv. 1 dec 2014 t/m 30 november 2015)

Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
    Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

322 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    14 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een instelbare periode in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

15. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

18 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Vergelijken van perioden in de grafiek

Vergelijking van je eigen gebruik met dezelfde periode (dag/maand/jaar) als vorig jaar.
    Je kunt een indicatie krijgen of je het zuiniger heb gedaan of niet. Het is natuurlijk altijd ook afhankelijk van het weer in beide periodes (wellicht temp. erbij zetten). Maar je kunt dan ook zien welke bijdrage maatregelen die je zelf thusi hebt genomen hebben aan het andere energieverbruik.

435 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    25 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Naar aanleiding van vragen over deze functie veranderen we de status toch weer naar “Ter beoordeling”. Op dit moment zit onze volledige aandacht in het maken van gepersonaliseerd notificaties. Als de gepersonaliseerde notificaties die we nu willen bouwen een heel eindje zijn gaan we weer kijken wat we dan gaan doen. Onze excuses voor deze foutieve inschatting.

17. Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken

Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.

12 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functie
    aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

18. Gasverbruik per graaddag in de grafieken

Grafiek van gasverbruik gedeeld door graaddagen lijkt mij een goede toevoeging. Op deze wijze kun je zien hoe constant je gasverbruik is per graaddag.

78 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    11 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Een geweldig plan, in het platform voor Energiemanagers is dit ondertussen geïmplementeerd.

We gaan nu feedback verzamelen voor we dit ook in het standaard platform zetten, we kijken uit naar jullie feedback!

19. Auto schalende / vaste verticale as (y-as)

De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?

67 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    11 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

20. Exporteren verbruiken en meterstanden voor een bepaalde periode

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.

Toevoegingen:
    - Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
    - Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
    - Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
    - Legenda bij Export naar PDF.
    - De export van de gegevens over het…

155 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    15 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
← Vorige 1 3
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank