Ik zou het gasgebruik graag willen kunnen weergeven in m3/graaddag.
Het aantal kubieke metergas dat je woning verbruikt per graaddag op een specifieke dag is een waarde die mooi representatief is voor de duurzaamheid van de woning. Deze waarde is goed te vergelijken tussen verschillende dagen, ook als de buitentemperatuur schommelt. De waarde zal typisch min of meer constant zijn (maar het is iets wat ik graag zou willen controleren), maar die wel zou moeten wijzigen bij het toepassen van energiebesparende maatregelen.
Dit lijkt me een relatief eenvoudige toevoeging, omdat de site alle benodigde info al los van elkaar in de verbruiksgrafieken kan weergeven.
Dit is een mooie verrijking van het Premium abonnement. Om die reden gaan wij ook zeker kijken naar de mogelijkheden van een dergelijke integratie.
-
Henk Kat schreef
Ideaal om verbruik te controleren op basis van graaddagen. Getal zou elke dag ongeveer gelijk moeten zijn.
-
Marthijn Everts schreef
Dit lijkt mij ook een goede toevoeging inderdaad! Wat mij betreft in de vorm ‘op maandag verbruik je x,xm3 per graaddag’ naast de huidige ‘op maandag bij 4*C verbruik je x euro’