Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Tarieven aanpassen bij ingang nieuw contract

Overgestapt via enelogic van energie leverancier, vervolgens wordt gevraagd of je de tarieven wilt aanpassen naar de nieuwe leverancier. Bij akkoord gebeurt dit direct. Het zou beter zijn dit met ingang van nieuwe contract datum in te voeren zodat de tarieven van huidige en nieuwe leverancier gedurende het contract kloppen.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Betere vergelijk functie

Meer opties ter verfijning. Ik heb niet het idee dat ik in een representatieve groep zit. Een meer dan 200 jaar oud woonboerderijtje met een rieten dak en een laag energielabel dat tussen de weilanden staat... De vergelijking uitbreiden met bv energielabel, stad/dorp/buitengebied zou een veel beter beeld geven.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Een aantal wensen m.b.t. de kosten/voorschot etc..

Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
    Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  4. Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel

Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.

Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!

Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.

Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.

5. welkomsbonus

Veel contracten werken met een welkomsbonus, het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen registreren om een juiste voorstelling van de totale kosten te krijgen.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Momenteel ben je in het platform vrij om de vaste kosten naar eigen inzage in te vullen. Je kan hierin ook schipperen door de welkomstbonus te delen door het aantal maanden van je contract en dit te verrekenen met de vaste kosten.

Uiteraard zou het een mooie toevoeging zijn in het platform, daarom zetten wij het idee op “Ter beoordeling”. Mocht je interesse hebben, breng dan snel je stem uit.

6. Eigen stroomtarief invoeren

Momenteel kun je alleen vooringestelde Nederlandse energieproviders gebruiken. Echter, niet iedereen woont in Nederland (bijv. Nederlanders wonen net over de grens omdat de huizen goedkoper zijn, Expats in het buitenland, daadwerkelijk geëmigreerden, enz.). Het moet in principe niet moeilijk zijn om een optie "Anders" of "Zelf bepalen" in te voeren, zodat ik mijn precieze tarief in kan voeren. In mijn geval ist dat een Duits tarief. Helemaal mooi zou daarbij zijn, als je de stroomprijzen op 4 cijfers na de komma zou kunnen invullen.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een goed idee om toe te passen bij internationalisering van het platform.
    Op basis van je locatie moet het mogelijk zijn om je bepaalde leveranciers wel of niet te tonen. Momenteel is deze lijst afhankelijk van onze dienstverlener welke de overstapdienst voor ons voorziet.

Voor nu plaatsen wij het idee ter beoordeling, mocht een dergelijke integratie ook wenselijk zijn voor jou, breng dan snel je stem uit!

7. Start energiejaar ook per dag mogelijk maken

Start energiejaar ook per dag mogelijk maken. Ik ga per 12-1 over naar een nieuwe energieleverancier met nieuwe goedkopere tarieven. Jaarcontract van 12-1-2017 tot 12-1-2018. Ik wil dan ook dat het gebouwprofiel uitgaat vanaf de 12 januari en niet vanaf 1 januari.

150 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee Nico, deze vraag krijgen we uiteraard wel vaker. We zetten het idee daarom op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers op dit idee kunnen stemmen en reacties kunnen achter laten.

In een nieuwe versie van het Gebouwprofiel kunnen we dit dan mogelijk invoeren.

8. Vergelijken met vergelijkbare huishoudens

Graag zou ik mijn verbruik (in kwh+m3) willen vergelijken met vergelijkbare huishoudens (zelfde gebouwprofiel en zelfde aantal bewoners).

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Een dergelijke functie hebben we al geïntegreerd in het dashboard, namelijk de vergelijk functie.

Deze vergelijkt je gegevens, opgegeven onder je gebouwprofiel met vergelijkbare inputs van andere gebruikers. Hier wordt op de achtergrond het aantal kWh + M3 berekend en weergegeven in prestaties.

Wellicht integreren we in een toekomstige versie de mogelijkheid om dit te switchen van € naar kWh naar M3.

9. Gebouwoppervlakte kunnen invoeren

Nu kun je in het huisprofiel opgeven wat voor type woning je hebt, maar zou het niet accurater zijn als je ook het aantal vierkante meters kunt opgeven? Als je in een klein appartement/huis woont dan gebruik je minder gas en energie wanneer je in een groter appartement/huis.

24 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee Oscar!

“Vroeger” vroegen we inderdaad ook de oppervlakte en inhoud van een woning, maar veel gebruikers voerden dit jammer genoeg verkeerd in. Ook hebben we nog een tijdje een BAG data (Kadaster) koppeling gehad, maar dat bleek ook niet in alle gevallen even nauwkeurig.

Desondanks zetten we dit idee Ter beoordeling, zodat iedereen hier feedback op achter kan laten.

10. Zelf weerstation kiezen, ipv automatische selectie

Nu wordt er automatisch een weerstation gekozen, maar soms komt deze niet overheen. Zo wordt er in Amsterdam (stad) gekozen voor Schiphol (landelijk gebied). Zelf kiezen zou de temperatuur preciezer maken.

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hartelijk bedankt voor je idee Oscar, goed punt! We zetten dit idee daarom ter beoordeling.
    Mocht je je weerstation nu al willen aanpassen, laat het dan even weten via de support, we zullen het dan handmatig voor je regelen.

11. Enelogic ook bruikbaar maken voor VVE's (met Warmtepomp voor verwarming)

Wij hebben voor onze VVE (10 app.) een gemeenschappelijke installatie voor verwarmen (lucht-water warmtepomp) en warm water (gas boiler) beide ondersteund door zonnecollectoren met buffertanks. Ons verbruik is nu niet vergelijkbaar met andere appartementen omdat de verbruikscijfers niet naar één appartement terug te rekenen zijn.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. Winddelen toevoegen

Net zoals zonnepanelen een energie leverancier zijn waar rekening mee wordt gehouden zou het ook mooi zijn dat als je winddelen bezit deze opbrengst kunt opgeven.

Ik bezit een aantal winddelen van de windcentrale. Een winddeel staat voor 500 KWh per jaar. https://www.windcentrale.nl/
    Met een winddeel heb je een aandeel in een stukje windmolen welke via GreenChoice op de energie kosten in mindering worden gebracht op de jaar afrekening.

Is het mogelijk dit op te nemen in de applicatie, die er overigens fantastisch uitziet!

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Momenteel is er een weinig vraag naar, om deze reden krijgt het idee de status “ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

13. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  14. Voorschot €0 toestaan

Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.

• Nul op de meter woningen

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hartelijk bedankt voor het waardevolle idee Dick, dit komt inderdaad steeds vaker voor. We zetten dit idee daarom op “Ter beoordeling”. Dan kunnen andere gebruikers hun stem uitbrengen en aanvullende reacties plaatsen.

15. Gemiddelde leeftijd / gezinssamenstelling vragen in Gebouwprofiel

Als de leeftijd hoger wordt gaat de behoefte aan warmte ook omhoog. Dus ga de leeftijd ook gebruiken en een pijl datum is pensioen leeftijd dan ben je vaker thuis. dit alles met elkaar geeft een hoger gas verbruik dan gemiddeld.

Voorstel voor nieuwe groepen (of iets soortgelijks):
    - Jonge alleenstaande
    - Jong paar zonder kinderen
    - Gezin met alleen jonge kinderen
    - Gezin met jonge en oude kinderen
    - Gezin met alleen oude kinderen
    - Middelbaar paar zonder kinderen
    - Ouder paar zonder kinderen
    - Middelbare alleenstaande
    - Oudere alleenstaande

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer praktisch en herkenbaar idee, hartelijk bedankt voor de toevoeging!

De statistieken zullen we hier op korte termijn niet op gaan aanpassen, omdat we onze Gebouwgroepen net hebben geoptimaliseerd.

Maar we nemen dit zeker mee in de volgende versie en gaan er misschien voor kiezen om deze vraag alvast in te bouwen om deze data te verzamelen. Als we de Gebouwgroepen dan aanpassen, kunnen we direct de data gebruiken om je statistieken te verbeteren.

16. Aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep

Het zou wel aardig zijn, als je in het Gebouwgroep menu van het Gebouwprofiel kon zien met hoeveel gebruikers je wordt vergeleken.

15 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Ik heb dit idee hernoemt naar aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep, aangezien we de Energiescore functionaliteit begin oktober volledig hebben vervangen voor het nieuwe dashboard.

We zijn dus weer feedback aan het verzamelen en zijn benieuwd naar jouw input!

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base