Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Personalised use

Personalised

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Continueindicatie.

In you less heb ik een continue indicatie door de aanwijzer.
    Het zou prettig zijn als een dergelijke aanwijzer permanent in de schermen van enelogic zouS staan als metertje of als ledbalkje mogelijk iets om over na te denken. Voor windows hoeft dat miet want daar kan je makkelijk met 2schermen werken. Maar voor ipad/iphone is dit redelijk gecompliceerd.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Betere vergelijk functie

Meer opties ter verfijning. Ik heb niet het idee dat ik in een representatieve groep zit. Een meer dan 200 jaar oud woonboerderijtje met een rieten dak en een laag energielabel dat tussen de weilanden staat... De vergelijking uitbreiden met bv energielabel, stad/dorp/buitengebied zou een veel beter beeld geven.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Besparingen tonen na een notificatie.

Na een notificatie (meestal na een besparingsactie) willen we weten wat deze actie van invloed is op het verbruik.

Door op het moment van de notificatie het voortschrijdend verbruik vast te stellen en dit te vergelijken met het latere voortschrijdend verbruik is ineens duidelijk wat voor een verschil dit heeft gemaakt.

Het is zelfs mogelijk om een paar maanden na de notificatie een inschatting te maken van het totaal te verwachten resultaat.

Na 12 maanden is er geen verandering te verwachten door de notificatie.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Opbrengst zonnepanelen real-time

De Youless geeft de opbrengst van de zonnepanelen elke puls door in huidige watts... ik zie van de panelen in het dashboard alleen het dagelijks verbruik en niet de actuele opbrengst (zoals actueel verbruik wel te zien is). Is dit mogelijk?

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Forum voor Enelogic leden

Een forum toevoegen voor Enelogic leden om met elkaar te discussiëren en elkaar verder te helpen.

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. optie om animatie van grafiek uit te zetten

Idee: maak het mogelijk om het animeren van de grafiek uit te zetten. Als je lekker vlot tussen dag of week wil switchen en snel wil zien wat de verschillen zijn, moet je eerst wachten op het 'opbouwen' van de grafiek. Voor mij is dit een zinloze feature.
    Dank!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Goed idee, dit is een mooie functionaliteit om toe te voegen om gebruikers meer controle te geven over het dashboard. Wellicht bieden wij het in de toekomst aan als een van de instellingen in je account.

8. Verversen van gegevens in webapp (iOS)

Wanneer de site als webapp (iOS) gebruikt wordt, worden de gegevens niet of nauwelijks ververst. De cache op de API lijkt op erg lang of oneindig te staan. Log ik via Safari in op hetzelfde device dan zie ik wel de actuele gegevens. Zelf als ik de webapp afsluit en opnieuw start worden de oude gegevens getoond.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Berekening om inzicht te krijgen hoeveel kWh een batterij de teruglevering kan verminderen

Ik heb zonnepanelen en een warmtepomp. Mijn verbruik in aantal kWh is jaarlijks rond de nul (ik lever 4.000 kWh terug en verbruik 4.000 kWh van mijn stroomleverancier). Een Tesla Powerwall 2 heeft een batterij van 13.5 kWh. Ik zou graag een optie zien om te berekenen op basis van een aan te geven grootte qua batterij en hoeveel dit mijn saldering zal terugbrengen. Ik verwacht maximaal rond de 1.500 kWh per jaar ivm seizoensvebruik van de warmtepomp in de winter en beperkte zonnepanelen opbrengst in dezelfde periode (nov-jan). Het aantal kWh dat de batterij mijn saldering terugbrengt is interessant…

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  10. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

94 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een interessante toevoeging. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

11. Een aantal wensen m.b.t. de kosten/voorschot etc..

Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
    Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

477 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    8 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

13. semi premium voor minder dan een tientje

De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.

We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!

14. 6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

16. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

77 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

189 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

18. Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.

Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.

De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.

Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

100 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

20. verbruik elektrische auto apart specifiek of verbruik met en zonder auto

Zou je het verbruik van je elektrische auto ook apart kunnen specificeren. Nu lijkt het verbruik heel hoog t.o.v. andere die mogelijk geen elektrische auto hebben.

25 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het is inderdaad een mooie toevoeging om bijv. specifiek gebruik uit de grafiek te kunnen filteren. Dit idee heeft dezelfde eigenschappen als bijv. het berekenen van het interne verbruik op het moment dat je de PV installatie via S0 poort uitleest en de slimme meter via de P1 poort. Op deze manier kan het platform je interne verbruik berekenen.

Wellicht kunnen wij dit aanbieden in de toekomst als je de laadpaal via een tussenmeter + Youless uitleest.

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base