Energie tarieven opgeven met begindatum
Door de huidige energieprijzen wordt steeds vaker het variabele tarief toegepast welke ook vaak per maand wijzigd. Het invullen van meerdere energietarieven met een Begindatum is gewenst. Bij ontvangst vooraf van je nieuwe tarief voor de volgende maand kan je die vooraf instellen en wordt dit tarief vanaf de Begindatum toegepast.

-
Pascal Hiel commented
Met de huidige wisselende tarieven is dit zeer gewenst.
-
Marthijn Everts commented
Vandaag vernomen dat Enelogic binnen niet te lange tijd een grotere update gaat uitrollen.
-
yoeri nijsen commented
Ik zocht net naar de optie inderdaad, goed idee.
3 stemmen er bij -
Marthijn Everts commented
Ah, hier wordt hetzelfde bedoeld als mijn onlangs ingediende idee. Ik zal mijn idee verwijderen en hier mijn stemmen plaatsen!
Mijn idee was: "Het zal ongetwijfeld bewerkelijk zijn: maar graag zie ik de optie om meerdere tariefperioden te kiezen bij gebouwbeheer. Bij een nieuw tariefperiode, wil ik op een knop kunnen drukken waarmee ik een nieuwe tariefperiode kan toevoegen of verwijderen.
De laatste maanden zie je als consument de grillen van de onstabiele energiemarkt.
Prijzen veranderen (bijna) maandelijks, maar Enelogic houdt rekening met 1 prijs.
Kunstmatig kan ik wel een gemiddelde uitrekenen, zodat het voorschotblokje ongeveer klopt, maar graag zie ik het nauwkeuriger.Bijvoorbeeld:
Als het tarief van 20 cent van 1 januari tot 1 juli geldt, dan zie ik graag dat het voorschotblokje rekening houdt met 'verbruik tussen >1-1 en <1-7 X 0,20 = verbruikskosten'.
Als de kosten voor de rest van het jaar 25 cent zijn, mag dat geen invloed hebben op 'verbruikskosten 1-1 tot 1-7'.Hoe de berekening in de programmatuur eruit moet zien, geen idee (misschien mensen in de reacties hierboven die kunnen helpen?)."
-
P Jobse commented
Is al eerder aangegeven ,maar ze doen er weinig mee naar mijn idee.
-
Petra Ketelaar commented
Het zou inderdaad fijner zijn als je je kosten kan aanpassen op de veranderende prijzen, nu krijg je geen goed overzicht omdat de prijzen die je invoert worden toegepast op het hele jaar… dan blijft het lastig om in de gaten te houden hoe je uitkomt
-
Ben van Ditmars commented
Vooruit kijken en bepalen of het voorschot nog voldoende is lijkt me essentieel in deze tijden. Zonder deze functionaliteit kan dit niet.
-
susanne commented
goed idee, graag kan ik beter mijn voorgestelde voorschot in de gaten houden. toch raar als je 975m3 aan gas verbruikt en 4000 kwh aan stroom op jaarbasis dat ze dan een maand bedrag van 500 euro aan voorschot voorstellen. Zouden de rentes weer aan het stijgen zijn?
-
Han van Kuppeveld commented
Al lange tijd een doorn in het oog dat dit nog steeds niet kan.
Verbruiksgeschiedenis gekoppeld aan tariefgeschiedenis.
En dan op het dashboard naast de huidige focus op bijna alles in €, meer weergave van werkelijk verbruik in kWh en m³. Zodat je snel kunt zien of je meer of minder verbruikt, met daarnaast de conclusie wat dat verbruik je kost met je actuele tarieven.
Met de snel wisselende tarieven is het eigenlijk absurd dat het dashboard nog steeds volledig de focus heeft op € terwijl het niet mogelijk is om je tarieven te koppelen aan tijdsvakken. Al jaren een abonnement op Enelogic maar historisch vergelijk dat rekening houdt met wisselende tarieven moet ik nog steeds in een eigen excel sheet doen. -
Hans ter Steege commented
Dit is inderdaad een heel erg goed idee!
-
Pieter Klomp commented
Ik wilde zelf dit plan ook indienen. Helaas ben ik al door mijn stemmen heen die ik ook heb uitgebracht.
Bij de solaredge app is dit ook bijvoorbeeld gewoon mogelijk.