Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

529 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    5 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Goed idee, dit zou een mooie uitbreiding van het Premium abonnement zijn. Je hebt immers bij het Premium abonnement inzicht in de maximale historie.

We plaatsen het idee op “Ter beoordeling”, heb je hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!

2. Periode op kunnen geven in de grafiek (bijv. 1 dec 2014 t/m 30 november 2015)

Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
    Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

323 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    15 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een instelbare periode in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

3. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

188 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

4. Exporteren verbruiken en meterstanden voor een bepaalde periode

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.

Toevoegingen:
    - Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
    - Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
    - Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
    - Legenda bij Export naar PDF.
    - De export van de gegevens over het…

161 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    15 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

112 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!

Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.

6. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

85 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een interessante toevoeging. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

7. Gasverbruik per graaddag in de grafieken

Grafiek van gasverbruik gedeeld door graaddagen lijkt mij een goede toevoeging. Op deze wijze kun je zien hoe constant je gasverbruik is per graaddag.

80 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    11 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een geweldig plan, in het platform voor Energiemanagers is dit ondertussen geïmplementeerd.

We gaan nu feedback verzamelen voor we dit ook in het standaard platform zetten, we kijken uit naar jullie feedback!

8. Auto schalende / vaste verticale as (y-as)

De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?

71 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    12 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

9. Minimale afname / Altijd aan in grafiek verwerken

Ik zou graag de minimale afname in de grafiek verwerkt zien. Nu is dit enkel in de widget of in de Daggrafiek. Maar ik zou de minimale afname ook graag in de andere grafieken willen hebben. Hierdoor is bijvoorbeeld direct te zien of de minimale afname toeneemt of afneemt over een langere periode.

Andere reacties via Support:
    Waar je wellicht ook iets mee kunt: in mijn ogen zou het handig zijn wanneer je de basislast in de kolommen (week/maand/jaar) zou kunnen verwerken. Hoeveel watt verbruik je nou als je niet thuis bent of slaapt? Nu zie je deze enkel in…

54 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het invoegen van de minimale afname in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

10. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.

Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.

Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!

11. Netto verbruik lijn in de grafiek

In de Maand- en Jaargrafiek tonen of er netto gebruik of levering is (netto positieve dag of negatieve dag), door middel van kleuren of een netto lijn. Deze waarde is gelijk aan de totaalwaarde die getoond wordt als je over de dag of maand zweeft, maar het zou mooi zijn als je die in een oogopslag kunt zien.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een netto verbruik lijn in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

12. Weergave daglichturen / zoninstraling

Voor het elektraverbruik is het handig om daglichturen per maand te weten.

42 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het weergeven van deze (weer)statistieken staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

13. stroomuitval

Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het is niet lastig om te bepalen wanneer een verbruik nul is, wel is het lastig om te bepalen of dit komt door dat er teruglevering plaats vindt of dat de stroom uitgevallen is.

Om deze reden is dit (nog) niet geïntroduceerd in het dashboard. Als ons algoritme verbeterd wordt kunnen wij deze notificaties wellicht ook aanbieden.

Voorlopig zetten we de status op “ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker een dergelijke functionaliteit wensen, breng dan snel je stem uit.

14. Kalender om naar datum te springen in grafiek

Het zou handig zijn als je bij verbruik een kalender had zodat je bv van de maandag naar de vorige week maandag zou kunnen kiezen zonder dat je via de pijltjes toetsen 7x terug moet misschien kunnen jullie daar iets mee met vriendelijke groet
    R.v.d.Laan

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In het Dashboard is het ondertussen mogelijk om door middel van de kalender naar een bepaalde datum te springen.
    We wachten de feedback af die we hier op krijgen en kijken dan of het iets is om dit ook in te bouwen in de grafieken.
    Geef gerust je feedback over de huidige implementatie voor het Dashboard!

15. Nacht ( laag ) verbruik monitoren.

Beste,

Is het mogelijk om het nacht verbruik ( 23:00 t / m 07:00 ) apart te monitoren.
    Mijn nacht ( laag ) verbruik is nu 0,97 Kwh per 8 uur.
    ik hoor het wel van je als dit kan.

Met vriendelijke groet,

Ron

23 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bijvoorbeeld het monitoren van het energieverbruik tijdens werkuren (voor bedrijven) vs energieverbruik als er niemand is.

Of het monitoren van het verbruik als er iemand thuis is en als er niemand thuis is.

We zijn er nog niet helemaal uit en daarom laat ik dit idee op “Ter beoordeling” staan.

We kijken uit naar meer input!

16. Live grafiek realtime bijwerken

Ik heb een Enelogic P1 poort uitlezer en op dit moment werkt enkel het kleine grafiekje iedere 10 seconden bij. Ik zou ook graag zien dat de andere gegevens realtime worden bijgewerkt, zodat ik niet steeds op de refresh knop naast de Dag knop moet drukken.

23 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het maken van een auto-refresh functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

17. Data gisteren ook in Week-, Maand- en Jaargrafiek

In de Daggrafiek kijk ik naar mijn verbruik van gisteren, in de Week-, Maand- en Jaargrafiek is echter enkel het verbruik van eergisteren bekend. Ik zou hier ook graag het verbruik van gisteren in willen zien.

20 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

19. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

20. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
← Previous 1
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base