Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Continueindicatie.

In you less heb ik een continue indicatie door de aanwijzer.
    Het zou prettig zijn als een dergelijke aanwijzer permanent in de schermen van enelogic zouS staan als metertje of als ledbalkje mogelijk iets om over na te denken. Voor windows hoeft dat miet want daar kan je makkelijk met 2schermen werken. Maar voor ipad/iphone is dit redelijk gecompliceerd.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Notificaties

Saldering wordt afgebouwd. We hebben (in de toekomst) behoefte om een bericht te krijgen, zodra het tijd wordt om een grote stroomgebruiker in te schakelen. Op het moment dat het verschil tussen opwekken en afname een ingestelde waarde te boven gaat, zou ik graag een Whatsapp, een sms of een ander push bericht ontvangen. Enelogic zou dat kunnen doen.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een mooi idee, toch zeker met de sladeringsregeling welke er aan zit te komen.

Een push bericht is natuurlijk een prachtige integratie in het geval van een echte ios / android app. Dit zal dan ook zeker een onderdeel hiervan zijn.

Voorlopig zetten wij het idee op under review.

3. eenvoudig of automatisch historie bewaren

eenvoudige manier om historie te bewaren op een zodanige manier dat nooit iets verloren gaat

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. optie om animatie van grafiek uit te zetten

Idee: maak het mogelijk om het animeren van de grafiek uit te zetten. Als je lekker vlot tussen dag of week wil switchen en snel wil zien wat de verschillen zijn, moet je eerst wachten op het 'opbouwen' van de grafiek. Voor mij is dit een zinloze feature.
    Dank!

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Goed idee, dit is een mooie functionaliteit om toe te voegen om gebruikers meer controle te geven over het dashboard. Wellicht bieden wij het in de toekomst aan als een van de instellingen in je account.

5. Berekening om inzicht te krijgen hoeveel kWh een batterij de teruglevering kan verminderen

Ik heb zonnepanelen en een warmtepomp. Mijn verbruik in aantal kWh is jaarlijks rond de nul (ik lever 4.000 kWh terug en verbruik 4.000 kWh van mijn stroomleverancier). Een Tesla Powerwall 2 heeft een batterij van 13.5 kWh. Ik zou graag een optie zien om te berekenen op basis van een aan te geven grootte qua batterij en hoeveel dit mijn saldering zal terugbrengen. Ik verwacht maximaal rond de 1.500 kWh per jaar ivm seizoensvebruik van de warmtepomp in de winter en beperkte zonnepanelen opbrengst in dezelfde periode (nov-jan). Het aantal kWh dat de batterij mijn saldering terugbrengt is interessant…

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  6. Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.

Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.

De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.

Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  7. 6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

9. Energieverbruik in megajoule

Het totale energieverbruik zou (ook) moeten worden weergegeven in megajoule (MJ). Nu de warmtepomp volop draait neemt het stroomverbruik toe en gasverbruik af.

Je krijgt vervolgens een 'tik op de vingers' dat het stroomverbruik abnormaal hoog is. Maar eigenlijk ben je best heel duurzaam bezig !?

Daarom graag MJ/graaddag als objectief vergelijk.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Een integratie van een warmtepomp in het platform is inderdaad een prachtige toevoeging en dient ook zeker plaats te vinden.

Vaak gaat dit samen met het afsluiten van het gas, wellicht zullen beide gelijktijdig toegepast worden.

Of we dan het energieverbruik in MJ zullen weergeven is een tweede. Wellicht is dit dan weer een uitbreiding hierop.

10. Een "deel" knop om bijvoorbeeld per e-mail, whatsapp, telegram, o.i.d. je dag, week, maand of jaarverbuik te kunnen delen met anderen.

In mijn Enelogic account heb ik meerdere vrienden. Bijna dagelijks sturen we elkaar screenshots via Whatsapp om het verbruik en teruglevering met elkaar te delen.

Wat helemaal super zou zijn is een deel (share) knop in je energie overzicht om met een druk op de knop je dag, week, maand of jaar verbruik te kunnen delen met anderen (via whatsapp, e-mail, telegram, Instagram, Facebook, enz)

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Leuk dat jullie zo actief zijn met de verbruiken en het controleren hiervan, het zou dan zeker een mooie toevoeging zijn om dit aan te bieden vanuit het platform zelf.

De mogelijkheid om de grafiek als jpg/pdf te downloaden is al geïntegreerd, maar een leuke uitbreiding kan inderdaad het delen hiervan zijn.

11. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

529 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Goed idee, dit zou een mooie uitbreiding van het Premium abonnement zijn. Je hebt immers bij het Premium abonnement inzicht in de maximale historie.

We plaatsen het idee op “Ter beoordeling”, heb je hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!

12. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.

Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.

Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!

13. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

85 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een interessante toevoeging. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

14. stroomuitval

Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het is niet lastig om te bepalen wanneer een verbruik nul is, wel is het lastig om te bepalen of dit komt door dat er teruglevering plaats vindt of dat de stroom uitgevallen is.

Om deze reden is dit (nog) niet geïntroduceerd in het dashboard. Als ons algoritme verbeterd wordt kunnen wij deze notificaties wellicht ook aanbieden.

Voorlopig zetten we de status op “ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker een dergelijke functionaliteit wensen, breng dan snel je stem uit.

15. kalender verbruik

kunnen we ook een kalender bij verbruik krijgen net als bij dashboard

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Op de verbruik pagina kan je makkelijk wisselen door de knoppen “dag / week / maand / jaar” te gebruiken.

Voor nu zetten we dit item “ter beoordeling” mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

16. Inzicht in mijn grootverbruikers

Het is fantastisch om een algemeen inzicht te hebben in het verbruik van ons gezin in de tijd. Maar nu komt de vraag, Welke apparaten zijn nu mijn grootste verbruikers in de tijd. Ik heb een Voltcraft SEM6000 stekker gekocht om apparaten via een app te monitoren. Maar wat zou het fijn zijn als deze informatie onderdeel zou zijn van jullie dashboard.

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een veel voorkomende vraag!

Wellicht is in een toekomstige versie van het dashboard bieden we de mogelijkheid om dergelijke stekkers te kunnen integreren.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

17. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

188 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

18. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

112 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!

Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.

19. In het Afname blokje zowel kWh als € tonen

In het kopje Afname niet alleen Afname in prijs laten tonen, maar ook het aantal kWh. Er is ruimte zat om het te doen :)

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  20. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

← Previous 1
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base