Enelogic.com
169 results found
-
Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen
In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"
Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.
19 votesBedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.
Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.
-
Windchill
Windchill
Ik zou het erg op prijs stellen wanneer bij de temperatuurlijn in de grafiek, er ook een lijn komt waar de windchill in wordt weergegeven.Windchill draagt veel meer bij aan warmteverlies van gebouwen dan een temperatuur gemeten in een daarvoor geconditioneerde weerhut.
Vandaag is het 6 graden, net zo als gisteren, maar toen waaide het windkracht 6 uit het noordwesten. De windchill ligt dan rond of onder het vriespunt.Vooral in winderige gebieden zegt dit getal veel meer over het energieverbruik.
18 votesEen uitbreiding van de mogelijke weerdata kan inderdaad een betere inzage bieden in je prestaties.
We zetten dit idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen kijken naar de mogelijkheden. -
Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken
Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.
18 votesVoorlopig plaatsen we deze ter beoordeling.
Wellicht bieden we een uitgebreidere functie
aan in een toekomstige versie.Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Weekoverzicht van verbruik van gas en elektra.
Met een weekoverzicht van verbruik kun je in een oogopslag patronen in het verbruik herkennen en gericht eventuele aanpassingen doorvoeren.
18 votesWe zijn het helemaal met je eens!
Dit hopen we dan ook in een toekomstige versie van het dashboard te kunnen integreren.Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Zelf weerstation kiezen, ipv automatische selectie
Nu wordt er automatisch een weerstation gekozen, maar soms komt deze niet overheen. Zo wordt er in Amsterdam (stad) gekozen voor Schiphol (landelijk gebied). Zelf kiezen zou de temperatuur preciezer maken.
17 votesHartelijk bedankt voor je idee Oscar, goed punt! We zetten dit idee daarom ter beoordeling.
Mocht je je weerstation nu al willen aanpassen, laat het dan even weten via de support, we zullen het dan handmatig voor je regelen. -
Ideeën opschonen
Is het even een idee om ideeën in dit support gedeelte langs te lopen? Sommige ideeën staan al sinds 2015 op 'ter beoordeling', nieuwe ideeën worden niet eens meer beoordeeld lijkt wel en als je zelf een goed idee tegenkomt kun je niet meer stemmen, omdat je al je stem hebt gegeven op een idee waar al tien miljoen stemmen voor zijn..
Even uiting van kritiek: hier betaal ik liever geen 20 euro per jaar meer voor.
16 votes -
Mogelijk maken de netspanning uit te lezen
Gezien de veel voorkomende problematiek met een te hoge netspanning en daardoor het uitvallen van de omvormer, zou ik graag deze waarden willen zien. Of in ieder geval de minimum en maximum waarden
15 votesVoor het bepalen van de last is dit zeker een goed idee, we zullen dan ook zeker kijken naar de mogelijkheden.
-
Vergelijk met vorig jaar
Het is nu niet makkelijk om het verbruik in een maand te vergelijken met diezelfde maand in het voorgaande jaar. Een month-over-month vergelijking zou handig zijn. Bijvoorbeeld door in een staafdiagram de 2 maanden van 2 jaren naast elkaar te zetten. Of een lijndiagram die een % stijging/daling weergeeft tov vorig jaar.
15 votes -
Staafdiagram met de kosten per dag, week, maand en jaar.
Ik zou graag een blokje willen waarin in een staaf diagram met 4 kolommen de totale kosten realtime worden weergegeven per dag, week, maand en jaar.(en daarboven de waarde) En evt. de kolomen gesplitst in gas/electra. Mooiste zou zijn als je kunt kiezen tussen kosten en kW c.q. m³. Dab heb je alle kosten in één oogopslag !
15 votesMooie extensie van het huidige dashboard, om deze reden plaatsen we hem naar “Ter beoordeling”.
Het stukje realtime zal lastig worden bij het alleen uitlezen van de slimme meter (zonder live uitlezer)
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep
Het zou wel aardig zijn, als je in het Gebouwgroep menu van het Gebouwprofiel kon zien met hoeveel gebruikers je wordt vergeleken.
15 votesIk heb dit idee hernoemt naar aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep, aangezien we de Energiescore functionaliteit begin oktober volledig hebben vervangen voor het nieuwe dashboard.
We zijn dus weer feedback aan het verzamelen en zijn benieuwd naar jouw input!
-
Toevoegen van Tips voor het besparen op ELEK en GAS
Het is leuk dat je het verbruik kan zien van je woning, maar de next step zou zijn dat er ook besparingstips gegeven gaan worden.
Met echte voorbeelden van schema's om bijvoorbeeld een thermostaat in te stellen ook voor vloerverwarming. enz.13 votesHet geven van energieadvies staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Spanning, stroom en vermogen per fase
Sinds kort kun je naast de meterstanden en het vermogen ook de spanning, stroom en vermogen per fase zien. Een mooie aanvulling op de informatie uit de Youless.
Het zou helemaal mooi zijn als deze informatie ook zichtbaar gemaakt kan worden in het Enelogic Dashboard13 votes -
Meerdere SO ingangen op youless
Youlesss voorzien van meerdere SO ingangen om gelijktijdig bv zonnepanelen en warmtepomp te kunnen monitoren.
13 votes -
Voorschot €0 toestaan
Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.
- Nul op de meter woningen
13 votesHartelijk bedankt voor het waardevolle idee Dick, dit komt inderdaad steeds vaker voor. We zetten dit idee daarom op “Ter beoordeling”. Dan kunnen andere gebruikers hun stem uitbrengen en aanvullende reacties plaatsen.
-
Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering
Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!
Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:
wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.
wat mijn netto levering/afname van de dag…
12 votes -
Gas stand of stroom handmatig ingeven.
Ik heb al wel een digitale stroommeter maar nog een oude gasmeter dus mijn gegevens zijn altijd onvolledig. Door zelf de gas standen in te kunnen voeren is mijn calculatie nauwkeurige.
12 votes -
Vaste kosten elektra/gas apart weergeven
Het zou fijn zijn als de vaste kosten voor elektra en gas apart ingegeven en weergegeven kunnen worden.
12 votesMomenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.
-
Verwarmingsverbruik aan buitenT koppelen
Verbruiksgegevens van verwarmingsapparaten gas/warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen, zegt iets meer dan 'normaal verbruik op een zaterdag in maand Y '
11 votesWe zijn het helemaal met je eens en zullen zeker kijken naar de mogelijkheden om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.
Heb je als medegebruiker hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!
-
Koppeling met Energy meter en Enlighten
Wij hebben een warmtepomp 3 fase met een eigen meter van Energy, deze heeft een eigen app. De zonnepanelen zijn gekoppeld aan Enlighten app. Het zou super tof zijn als ik beide meters ook in het dashboard te zien zou krijgen.
11 votes -
Instelmogelijkheid scherm "Verbruik" bij opstarten App ipv "Dashboard"
Optie toevoegen om bij het inloggen direct naar de Verbruiksessie te gaan in plaats van naar het Dashboard
11 votesWellicht bieden we deze mogelijkheid aan in een toekomstige versie.
- Don't see your idea?