Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Cumulatieve Verbruik grafiek in het Dashboard

Kan die "Verbruik" grafiek op "Dashboard" niet cumulatief gemaakt worden? Dat geeft een beter overzicht van de kostenopbouw gedurende de dag.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

3. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

4. verbruik elektrische auto apart specifiek of verbruik met en zonder auto

Zou je het verbruik van je elektrische auto ook apart kunnen specificeren. Nu lijkt het verbruik heel hoog t.o.v. andere die mogelijk geen elektrische auto hebben.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het is inderdaad een mooie toevoeging om bijv. specifiek gebruik uit de grafiek te kunnen filteren. Dit idee heeft dezelfde eigenschappen als bijv. het berekenen van het interne verbruik op het moment dat je de PV installatie via S0 poort uitleest en de slimme meter via de P1 poort. Op deze manier kan het platform je interne verbruik berekenen.

Wellicht kunnen wij dit aanbieden in de toekomst als je de laadpaal via een tussenmeter + Youless uitleest.

5. Two factor authenticatie

Een veilige gedachte, optionele ondersteuning van two factor authentication. Dat is hetgeen wat ik persoonlijk nog mis in Enelogic en het is vrij gemakkelijk te implementeren. Via een TOTP token kunnen Enelogic gebruikers hun favoriete app gebruiken (Google Authenticator, Authy, etc) en geeft het ook niet de overhead van een SMS gateway etc.

In het kort: laten we Enelogic een stukje veiliger maken!

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het zeker met je eens en dit is een wishlist item van ons voor een nieuwe versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker ook oren naar een dergelijke functionaliteit? Breng dan snel je stem uit!

6. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit grafiek filteren

Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit de grafieken filteren.

18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit zou een aanvulling zijn op het uitfilteren van zonnepaneel data wat we nu al doen als je een Enelogic P1 poort uitlezer en YouLess voor je zonnepanelen hebt.

Het deze functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

8. Weekoverzicht van verbruik van gas en elektra.

Met een weekoverzicht van verbruik kun je in een oogopslag patronen in het verbruik herkennen en gericht eventuele aanpassingen doorvoeren.

18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het helemaal met je eens!
    Dit hopen we dan ook in een toekomstige versie van het dashboard te kunnen integreren.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9. Staafdiagram met de kosten per dag, week, maand en jaar.

Ik zou graag een blokje willen waarin in een staaf diagram met 4 kolommen de totale kosten realtime worden weergegeven per dag, week, maand en jaar.(en daarboven de waarde) En evt. de kolomen gesplitst in gas/electra. Mooiste zou zijn als je kunt kiezen tussen kosten en kW c.q. m³. Dab heb je alle kosten in één oogopslag !

16 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Mooie extensie van het huidige dashboard, om deze reden plaatsen we hem naar “Ter beoordeling”.

Het stukje realtime zal lastig worden bij het alleen uitlezen van de slimme meter (zonder live uitlezer)

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

10. Aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep

Het zou wel aardig zijn, als je in het Gebouwgroep menu van het Gebouwprofiel kon zien met hoeveel gebruikers je wordt vergeleken.

15 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Ik heb dit idee hernoemt naar aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep, aangezien we de Energiescore functionaliteit begin oktober volledig hebben vervangen voor het nieuwe dashboard.

We zijn dus weer feedback aan het verzamelen en zijn benieuwd naar jouw input!

11. Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken

Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.

15 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functie
    aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

12. Ik heb behoefte aan een logboek.

Als ik bijvoorbeeld weinig ben thuis geweest, of een week de was van mijn moeder gedaan heb dan zal dat terug te zien zijn in mijn verbruik. Helaas ben ik na een tijdje vergeten waarom ik ook alweer een piek had. Het zou fijn zijn om notes toe te kunnen voegen en terug te kunnen zien in de verbruiksgrafieken.

14 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. oude uitlezer en aanschaf nieuwe youless uitlezer met korting?

ben een gebruiker met een "oude" uitlezer zou het voor die klanten misschien een mogelijkheid zijn om tegen een "lagere" bedrag de nieuwe youless uitlezer aan te schaffen?!

14 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hiervoor zullen we intern eens goed moeten overleggen, er zijn voor beide situatie’s iets te zeggen uiteraard.

Voorlopig ligt onze focus op een aantal andere zaken, welke dringender zijn, hopelijk kunnen we in de nabije toekomst een passende oplossing bieden.

14. Energie verbruik ophalen via Google Home

HOi,

Is er ook een mogelijkheid om bijv via een Google home je verbruik op te vragen?
    bv
    "okay google, wat is mijn verbruik"

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. Opbrengst zonnepanelen real-time

De Youless geeft de opbrengst van de zonnepanelen elke puls door in huidige watts... ik zie van de panelen in het dashboard alleen het dagelijks verbruik en niet de actuele opbrengst (zoals actueel verbruik wel te zien is). Is dit mogelijk?

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. Inzicht in mijn grootverbruikers

Het is fantastisch om een algemeen inzicht te hebben in het verbruik van ons gezin in de tijd. Maar nu komt de vraag, Welke apparaten zijn nu mijn grootste verbruikers in de tijd. Ik heb een Voltcraft SEM6000 stekker gekocht om apparaten via een app te monitoren. Maar wat zou het fijn zijn als deze informatie onderdeel zou zijn van jullie dashboard.

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een veel voorkomende vraag!

Wellicht is in een toekomstige versie van het dashboard bieden we de mogelijkheid om dergelijke stekkers te kunnen integreren.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

17. Toevoegen van Tips voor het besparen op ELEK en GAS

Het is leuk dat je het verbruik kan zien van je woning, maar de next step zou zijn dat er ook besparingstips gegeven gaan worden.
    Met echte voorbeelden van schema's om bijvoorbeeld een thermostaat in te stellen ook voor vloerverwarming. enz.

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het geven van energieadvies staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

18. Voorschot €0 toestaan

Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.

• Nul op de meter woningen

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hartelijk bedankt voor het waardevolle idee Dick, dit komt inderdaad steeds vaker voor. We zetten dit idee daarom op “Ter beoordeling”. Dan kunnen andere gebruikers hun stem uitbrengen en aanvullende reacties plaatsen.

19. Instelmogelijkheid scherm "Verbruik" bij opstarten App ipv "Dashboard"

Optie toevoegen om bij het inloggen direct naar de Verbruiksessie te gaan in plaats van naar het Dashboard

11 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Verwarmingsverbruik aan buitenT koppelen

Verbruiksgegevens van verwarmingsapparaten gas/warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen, zegt iets meer dan 'normaal verbruik op een zaterdag in maand Y '

11 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het helemaal met je eens en zullen zeker kijken naar de mogelijkheden om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base