Enelogic.com
169 results found
-
Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.
Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.
87 votesBedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Vergelijken met vergelijkbare huishoudens
Graag zou ik mijn verbruik (in kwh+m3) willen vergelijken met vergelijkbare huishoudens (zelfde gebouwprofiel en zelfde aantal bewoners).
85 votesEen dergelijke functie hebben we al geïntegreerd in het dashboard, namelijk de vergelijk functie.
Deze vergelijkt je gegevens, opgegeven onder je gebouwprofiel met vergelijkbare inputs van andere gebruikers. Hier wordt op de achtergrond het aantal kWh + M3 berekend en weergegeven in prestaties.
Wellicht integreren we in een toekomstige versie de mogelijkheid om dit te switchen van € naar kWh naar M3.
-
Auto schalende / vaste verticale as (y-as)
De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?
72 votesHet maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek
Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek (of elders). Ik ben volop aan het experimenteren. Apparaten aan en uit, kijken wat het effect is. Maar ik zou dit graag terug willen kunnen lezen over een langere periode.
62 votesInteressant idee, bedankt hiervoor!
Om deze reden zetten we dit idee ter beoordeling, mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.Eventueel zou je momenteel gebruik kunnen maken van de export functie en hier aantekeningen op maken.
-
Extra invoer voor tarieven terugleveren stroom via eigen zonnepanelen
Ik heb afgelopen maand voor het eerst meer stroom via mijn zonnepanelen opgewekt in het hoge tarief dan ik verbruikt heb. Dat kan ik ook wel zien in het overzicht van de maand als kWh. Maar voor de kosten is er geen invoer mogelijkheid, want ik krijg minder terug aan geld (€0,05/kWh) als wat het kost bij afname (€0,23/kWh). Ik kan alleen maar de prijs voor de afname kosten ingeven voor daltarief en hoogtarief. Daardoor klopt de kosten/baten berekening uiteindelijk niet, terwijl het normaal wel redelijk klopt als ik meer afneem dan opwek.
Kan er een invoer venster bijkomen voor…61 votes -
Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend55 votesBedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…
-
Melding / notificatie uitbreiden en verbeteren
Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.
Notificatie versturen als live uitlezer weer online is
Na een notificatie (meestal na een besparingsactie) willen we weten wat deze actie van invloed is op het verbruik.
Door op het moment van de notificatie het voortschrijdend verbruik vast te stellen en dit te vergelijken met het latere voortschrijdend verbruik is ineens duidelijk wat voor een verschil dit heeft gemaakt.
Het is zelfs mogelijk om een paar maanden na de notificatie een inschatting te maken van het totaal te verwachten resultaat.
…
55 votesHet nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet is hier het begin van. Voor ons is de eerste stap nu om te kijken hoe we de notificaties het beste bij de gebruiker kunnen krijgen. Hierna gaan we naar de werkelijke notificaties kijken.
Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Enelogic meets MinderGas
Integratie van enelogic en mindergas.nl (met zelfde functionaliteiten voor elektra). Als je dan handmatig ook nog de opbrengst van zonnepanelen kunt toevoegen en de prognoses in leuke grafiekjes kunt weergeven - nou dan heb je echt een killer-app.
47 votesBlijft een goed plan, ik heb opnieuw contact opgenomen met MinderGas en hoop binnenkort eens af te spreken!
-
Gasverbruik in trend met tienden
Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
Terwijl we elke dag toch verbruik hebben44 votesDit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.
Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.
Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!
-
Vriendenblokje - Vrienden vinden bij jou in de buurt door jezelf bekend te maken
Toevoegen van de optie om (bijvoorbeeld op postcode) toestemming te verlenen om als vriend gevonden te kunnen worden.
Toelichting:
Nu kunnen alleen vrienden vriend worden als ze van elkaar weten dat ze Enelogic gebruiken en dus: Elkaar kennen. Wellicht zijn er in jouw buurt meerdere potentiële vrienden. Echter je weet niet dat ze Enelogic gebruiker zijn. Privacy belemmert een derde (Enelogic in dit geval) deze mensen te koppelen/cq op elkaar te wijzen.Als je nu zelf toestemming geeft dat je best vriend wilt zijn kan een ander je vinden. Als dan bv de postcode en het woningtype (als voorbeeld) klopt…
43 votesBedankt voor je idee van bijna 1 jaar geleden Ilse. Voor de volledigheid, dit idee is nog niet uitgevoerd. We zetten dit idee nu op “Ter Beoordeeling” zodat iedereen zijn reactie kan geven. We kijken uit naar jullie reacties.
-
Zelf teruglevertarief kunnen aanpassen.
In België is er sinds 1 Maart geen saldering meer. Vandaag kan je bij het instellen van de kosten enkel afname tarieven ingeven, geen teruglevering. Afname kost ons +/-25ct, teruglevering brengt slechts 4 ct op. Het zou dus goed zijn mochten we ook deze tarieven kunnen ingeven. Eventueel met een checkbox saldering ja of neen, indien neen gekozen wordt zou dan de mogelijk er zijn om het teruglevertarief aan te passen.
42 votes -
Dynamische tarieven
Sinds kort gebruik ik dynamische tarieven bij Next Energy. Mijn vraag is of enelogic deze tarieven (epexspot.NL) ook kan laten zien in de app?
Smappee (software van mijn laadpaal) gebruikt het, en geeft een fraai overzicht. Ook Next energy in de leverancier lijst opnemen. Hoewel nieuw ziet de service er goed uit.41 votes -
API voor zelf uploaden data naar Enelogic
Ik lees nu zelf de P1 uit naar mijn PI (Domoticz). Zo graag deze data kunnen uploaden als live data naar Enelogic. Lijkt me toch een simpele aanpassing om een API beschikbaar te maken waarmee je data kan sturen naar Enelogic?
40 votesBedankt voor je idee Michel! Voor zakelijke klanten (voornamelijk grootverbruikmeters) bieden we dit nu aan voor 10 euro / meter / maand.
We hebben nog geen plannen om dit ook openbaar aan te gaan bieden, tenzij we hier een abonnement voor kunnen vragen.
Ik zet het idee daarom even “Ter beoordeling” en we kijken uit naar aanvullende ideeën, vooral hoeveel we zouden mogen vragen voor zo’n functie!
-
Maandelijks verbruik van vershillende jaren vergelijken in zelfde grafiek
Het lijkt me handig om het maandelijks verbruik jaar op jaar met elkaar te kunnen vergelijken. Dus in de jaar grafiek een aparte column voor het jaar of jaren ervoor.
39 votes -
Import van zonnestroomdata vanuit .csv bestand
Importeren van eigen zonnestroom/windenergie productiegegevens als xls of csv bestand.
37 votesEen lastig punt, maar wel een mooie uitbreiding.
Om deze reden krijgt dit item de status “Ter beoordeling”.Onze focus ligt momenteel ergens anders, maar wellicht bieden we deze mogelijkheid aan in een toekomstige versie van het dashboard.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Tarieven aanpassen bij ingang nieuw contract
Overgestapt via enelogic van energie leverancier, vervolgens wordt gevraagd of je de tarieven wilt aanpassen naar de nieuwe leverancier. Bij akkoord gebeurt dit direct. Het zou beter zijn dit met ingang van nieuwe contract datum in te voeren zodat de tarieven van huidige en nieuwe leverancier gedurende het contract kloppen.
37 votesDe overstap module kan zeker het een en ander aan verbetering krijgen. Dit is zeker een mooie verbetering.
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen eens over de mogelijkheden nadenken.
-
Actuele verbruiksgrafiek voor gas
Voor elektra wordt het live verbruik weergeven, ik zou dit ook graag willen zien voor mijn gasmeter. Bijvoorbeeld als een blokje op het Dashboard. In het geval een gebruiker een (D)SMR 5.0 gasmeter heeft of in geval deze wordt uitgelezen via het spiegeltje op de gasmeter kan het live verbruik interessant zijn.
35 votesBedankt voor je idee, in combinatie met de YouLess zou dit inderdaad moeten kunnen.
Ik zet het idee op “Ter beoordeling” en we kijken uit naar meer feedback hierover.
-
Live uitlezer - meterstanden "bufferen" als er even geen internet is
Als jullie in de toekomst een revisie van de P1 uitlezer in de planning hebben. Wellicht overwegen om een interne data buffer van 1 dag of 1 week te maken.
In het geval van uitval van internet of een slechte draadloze verbinding kan hiermee verlies van data worden voorkomen zodat er geen gaten in de logging zitten.
Vandaag had ik ondanks dat ik gewoon internet had ineens een gat van 1 uur.
35 votesDit zou inderdaad een mooie verbetering zijn van het dashboard.
Zoals Said aangeeft dienen wij hier nog wel op in te haken. Dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Momenteel ligt onze focus even ergens anders, maar wellicht een mooie uitbreiding voor de toekomst.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel
Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.
Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.
33 votesDit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!
Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.
Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.
-
rendement zonnepanelen
Door de geleverde energie van zonnecellen af te zetten tegen het aantal zonneuren (http://www.zonurencalculator.nl/sun_hours_calculation) krijg je een inzicht in het gemiddelde rendement van de panelen.
Zou ik een mooie aanvulling vinden in het overzicht.32 votesInteressant idee, we gaan dit zeker bekijken!
Voorlopig ligt onze focus even ergens anders, maar wellicht kunnen we dit aanbieden in een toekomstige versie van het dashboard.
- Don't see your idea?