Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Website in English

I came from Bidgely to you. I have an YouLess energy monitor and I am from Germany. I would be glad if you can make an English translation of your website!

103 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    10 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Thank you very much for putting this idea online.

We decided to make time for this idea. At the moment we are investigating how much effort it will cost us exactly.

We will give an update about our planning the following month. Thank you for your patience.

2. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

100 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

3. CURL API support

PVOUTPUT biedt op een zeer simpele manier import en export aan via CURL met API support. Als binnen Enelogic de export op deze wijze wordt ondersteund ben ik bereid hier voor een premium support af te sluiten en een P1 poort lezer te kopen. Velen zullen mij denk ik volgen.

99 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het plaatsen van dit idee Harry. We zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.

Onze huidige API (docs.enelogic.apiary.io) legt een basis, maar deze verandert nog regelmatig. We zullen eerst naar een API versie beheer systeem (enz. enz.) moeten voor we dit grootschaliger kunnen (en willen) aanbieden.

Als we de API herzien zullen we dit idee sowieso meenemen in onze overwegingen. We roepen gebruikers daarom op om hun stem te plaatsen en een reacties te noteren.

4. Domoticz koppeling

Ik gebruik ook Domoticz voor het uitlezen van data middels P1.
    Het zou mooi zijn als ik deze Live-data via Domoticz kan syncen met Enelogic.

91 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

85 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een interessante toevoeging. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

6. Please add English or even German language

Der Youless Datenlogger funktioniert wirklich toll, aber ich habe so meine Probleme mit der enelogic Website - weil man die nicht auf andere Sprachen wie z. B. Englisch umstellen kann.

83 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Gasverbruik per graaddag in de grafieken

Grafiek van gasverbruik gedeeld door graaddagen lijkt mij een goede toevoeging. Op deze wijze kun je zien hoe constant je gasverbruik is per graaddag.

80 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    11 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een geweldig plan, in het platform voor Energiemanagers is dit ondertussen geïmplementeerd.

We gaan nu feedback verzamelen voor we dit ook in het standaard platform zetten, we kijken uit naar jullie feedback!

8. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

75 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Vergelijk verbruik (kWh en m3) in plaats van kosten (€) met vrienden

Op dit moment kan ik alleen verbruik in euro's met vrienden vergelijken. Ik zou het leuk vinden om dit ook in m3 en kWh te zien, temeer omdat de kosten niet alleen afhankelijk zijn van verbruik, maar ook van energieleverancier.

Wellicht zijn er wat issues met privacy, maar als je het verbruik over een maand neemt en klanten expliciet toestemming geven om dit met vrienden te delen denk ik dat er weinig aan de hand is.

73 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel plaatsen we deze naar “ter beoordeling”.

Er lijkt genoeg animo voor te zijn, echter dienen we even te bekijken hoe dit in het vat gegoten kan worden. (zoals je aangeeft met privacy etc.)

Tevens dient er ook rekening gehouden te worden met het profiel van de gebouwen, een villa zal niet het zelfde scoren als een rijtjeshuis of hoekwoning.

10. Auto schalende / vaste verticale as (y-as)

De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?

71 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    12 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

11. IFTTT koppeling

Mogelijkheid om mijn actuele enelogic P1 meetgegevens te koppelen aan IFTTT. (zie https://ifttt.com/platform)
    Zo zou ik bijvoorbeeld een email kunnen versturen als het gebruik boven aan bepaalde waarde komt.

68 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een koppeling met IFTTT staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

12. Windows (Phone) app

Een app voor Windows Phone.

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Apple iOS app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6314941-apple-ios-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Android app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6310665-android-app

56 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

13. Minimale afname / Altijd aan in grafiek verwerken

Ik zou graag de minimale afname in de grafiek verwerkt zien. Nu is dit enkel in de widget of in de Daggrafiek. Maar ik zou de minimale afname ook graag in de andere grafieken willen hebben. Hierdoor is bijvoorbeeld direct te zien of de minimale afname toeneemt of afneemt over een langere periode.

Andere reacties via Support:
    Waar je wellicht ook iets mee kunt: in mijn ogen zou het handig zijn wanneer je de basislast in de kolommen (week/maand/jaar) zou kunnen verwerken. Hoeveel watt verbruik je nou als je niet thuis bent of slaapt? Nu zie je deze enkel in…

54 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het invoegen van de minimale afname in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

14. Netatmo weerstation koppeling

Wellicht is het mogelijk om een koppeling te maken met de Netatmo weerstation zodat je je eigen weer gegevens in je dashboard krijgt te zien.

49 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Aangezien dit idee meerdere votes heeft laten we hem voorlopig op ter beoordeling staan.

Wellicht kan dit een mooie koppeling worden in de toekomst. Voorlopig ligt onze focus op een fantastisch dashboard.

Wens je ook een Netatmo weerstation koppeling? Breng dan je stem uit.

15. SMA (omvormer zonnepanelen) koppeling

L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy

48 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

16. Omnik koppeling

Graag zou ik mijn Omnik omvormer willen koppelen aan Enelogic.

Toelichting:
    De omvormer van mijn zonnepanelen geeft statusinformatie via internet door aan de leverancier van de omvormer (Omnik). Via het zgn Omnik-portal is die informatie weer beschikbaar, bijvoorbeeld geleverd vermogen met een tijdsresolutie van 5 minuten. Ik zou Enelogic voor genoemd doel graag toestemming geven die informatie uit te lezen.

45 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    8 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je Omnik omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van Omnik omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

17. Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking

Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
    dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend

45 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…

18. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.

Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.

Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!

19. Enelogic meets MinderGas

Integratie van enelogic en mindergas.nl (met zelfde functionaliteiten voor elektra). Als je dan handmatig ook nog de opbrengst van zonnepanelen kunt toevoegen en de prognoses in leuke grafiekjes kunt weergeven - nou dan heb je echt een killer-app.

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  20. Melding / notificatie bij bepaald verbruik / event

Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    10 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet is hier het begin van. Voor ons is de eerste stap nu om te kijken hoe we de notificaties het beste bij de gebruiker kunnen krijgen. Hierna gaan we naar de werkelijke notificaties kijken.

Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base