Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. Kalenderfunctie gebruiken om terug in de tijd te gaan om data op te halen bij het dashboard menu

    Beste,

    De kalender gebruiken die links in het dashboard menu staat waarnaast de pijltjes dag vooruit en een dag terug staan.
    Als men op de kalender zou drukken kan met zelf selecteren naar welke maand en dag te gaan om data op te vragen van het dashboard menu i.p.v nu de het linker pijltje te gebruiken waarmee je maar een dag per keer terug in tijd kan gaan.

    Met vriendelijke groeten,

    Ron

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Deze mogelijkheden biedt de huidige kalender.

    Je kan bovenin op de “Maand” drukken om naar het jaar overzicht te gaan, hier te kiezen voor een gewenste maand om vervolgens op de gewenste dag te klikken.

    Mochten de wensen toch niet helemaal overeenkomen, zien we je reactie graag tegemoet.

  2. Temperatuur/Gasverbruik in grafiek in Dashboard

    Op het dashboard zie ik een mooie grafiek van mijn energie verbruik, maar kan helaas geen relatie zien met de dan geldende temperatuur. Bij verbruik zie ik de youless patronen met de temperatuur maar het youless patroon is nauwelijks indicatief. De pieken zijn niet hoger, maar breder, langer x hoeveelheid gas verbruik.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn van mening dat het kopje “verbruik bij xC” voorlopig voldoende informatie voorziet.

    Wellicht bieden we een uitgebreidere functie aan in een toekomstige versie.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

  3. Vriendenblokje verbergen

    De mogelijkheid om de vrienden van je dashboard te verwijderen als je niet van Starwars of Startrek (of allebei) houdt.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het is ondertussen alweer enkele maanden mogelijk om de blokjes op het Dashboard te verbergen.

    Je kan nu zelf bepalen welke blokjes je wel en niet wilt gebruiken.

    De instelling is per apparaat instelbaar. Verwijder je je cookies (en “local storage”) van je browser? Dan worden de instellingen ook verwijderd. De instellingen worden namelijk niet in de database opgeslagen.

  4. Bruto PV productie op dashbord

    Pruto productie meter (Youless, omvormer, alles) ook tonen in dashbord. Geeft directe terugkoppeling over functioneren van de PV installatie, als vermogen ook wordt vergeleken met voorgaande jaren enz.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Wij zijn van mening dat het blokje “Actueel verbruik” min of meer de zelfde functionaliteit biedt.

    Mocht je anders van mening zijn zien we graag je reactie tegemoet.

  5. Energietarieven met meer cijfers achter de komma

    Energietarieven moeten ingevuld kunnen worden tot 5 cijfers achter de komma.

    Aanvullingen / gerelateerde vragen / ideeën / opmerkingen:
    Hier is nu alleen mogelijk om de energietarieven met 2 cijfers achter de komma in te vullen. Terwijl mijn energie wordt berekend met 4 cijfers achter de komma.
    Dat kan toch een aardig verschil worden op jaar basis.

    In het Energietarieven voorschot scherm is het alleen mogelijk om op hele centen in te voeren. Maak het ook mogelijk om 0.xxxx in te voeren. Zelfde geldt voor Vaste Kosten Per Maand. Bepaalde energieleveranciers factureren dit per dag/jaar ipv per maand.

    Het staat…

    78 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  6. Blokjes verbergen en verplaatsen op het Dashboard

    Als een gebruiker wil ik graag zelf kunnen kiezen welke blokjes / widgets / tegels ik wel en niet wil gebruiken op het Dashboard. Daarom wil ik graag de mogelijkheid krijgen om blokjes te verbergen. Daarnaast wil ik ook graag de volgorde van de blokjes op mijn mobiel kunnen aanpassen.

    --- HOOFDVRAAG ENELOGIC, OPMERKINGEN? GRAAG! ---
    Wil je de volgorde van de blokjes op het Dashboard per apparaat aan kunnen passen?
    OF
    Vind je het ook goed, dat de volgorde van de blokjes op al je apparatuur hetzelfde is? Je kan de volgorde dus wel aanpassen, maar deze volgorde is…

    43 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Inzien 2e gebouw waarbij meerdere personen kunnen meekijken

    Hallo,
    ik wil graag een 2e account, zodat ik een 2e gebouw kan beheren(het gaat om een openbaar gebouw dat we met een groep beheren) . Waarbij ook anderen mee kunnen kijken, zonder dat ze mijn eigen gebouw kunnen zien.
    Moet ik dan een apart account aanmaken?
    In dat geval moet ik dus steeds uit- en inloggen om te switchen tussen de gebouwen, klopt dat.
    Of kan het onder hetzelfde account, waarbij per gebouw anderen rechten krijgen om mee te kijken.
    Of moet ik dan een zakelijk abonnement nemen?

    hoor graag van u.
    mvg
    Willem van Dam

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Willem, bedankt voor je idee, dit is helemaal duidelijk!

    Onder 1 account kunnen inderdaad meerdere e-mailadressen worden gekoppeld in combinatie met ons zakelijke abonnement, zie ook https://enelogic.com/nl/prijzen/.

    Het is niet mogelijk om per gebouw anderen rechten te geven. Je zal dus inderdaad een 2e account moeten aanmaken. Volg de volgende stappen om meerdere gebruikers toegang te kunnen geven:

    1. Maak een nieuw account aan (met een e-mailadres wat we nog niet kennen)
    2. Koppel de slimme meters
    3. Ga naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    4. Zet het account om in een bedrijfsaccount
    5. Ga naar het onderdeel Abonnementen in Mijn account
    6. Schaf het zakelijke abonnement aan
    7. Ga terug naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    8. Nu kan je alle andere mensen die je toegang wilt geven uitnodigen (uiteraard mogen deze e-mailadressen ook nog niet bestaan)
    9. Deze gebruikers krijgen een uitnodiging via hun…

  8. Vaste kosten moeten ook negatief kunnen zijn

    De instelbare kosten zijn nu 1 euro of hoger, dit zou ook negatief moeten kunnen zijn.

    Het staat een ieder vrij om het electriciteitstarief zelf in te vullen, bij de meeste leveranciers wordt een prijs per kWh gegeven incl. meterhuur, meter uitlezen en transport. Echter het vastrecht word altijd apart in rekening gebracht net zoals de energiekorting (heffingskorting).

    Bij de meeste kleinverbruikers zal deze korting hoger zijn dan het vastrecht, het gevolg hiervan is dat de vaste kosten per maand merendeels negatief zal zijn. En jammer genoeg is deze niet op een negatief bedrag in te stellen.

    • Invoerrange vaste kosten
    26 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  9. Staafdiagram in Week-, Maand- en Jaargrafiek

    Is het mogelijk om in plaats van het lijndiagram een staafdiagram te tonen in het maand en jaaroverzicht.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is zeker mogelijk!

    Als je in de Week-, Maand- en Jaargrafiek 1 meter selecteert zou je een staafdiagram moeten zien. Als je meer dan 1 meter selecteert zie je een lijndiagram, omdat we het anders niet goed zichtbaar kunnen maken op mobieltjes.

  10. Kan het dashboard rekening houden met woningen waar alleen stadsverwarming en electriciteit beschikbaar is?

    Het gemiddelde stroomverbruik van (mijn) een woning zonder gas aansluiting is hoger, omdat vooral het koken en ovengebruik elektrisch is. De gemiddelden die nu getoond/berekend worden zijn gebaseerd op een woning met electra EN gas. Mijn woning beschikt alleen over stadsverwarming, electra en zonnepanelen.

    Ik zou graag zien dat ik kan aangeven dat ik geen gas aansluiting heb, mijn huis wordt verwarmd met stadsverwarming en dat het gemiddelde electra verbruik wordt vergeleken met vergelijkbare, stadsverwarmde woningen.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In het Gebouwprofiel kan je nu onderaan invoeren dat je stadsverwarming hebt —> Dit gebouw is voorzien van een alternatieve niet bemeetbare energiebron (bijv. een pelletkachel).

  11. Invoer energietarieven incl. of excl. BTW?

    Graag duidelijker aangeven bij invoer energietarieven of dit incl. of excl. BTW bedragen moeten zijn
    Mvg, AvT

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen gerealiseerd, bij het invoeren van de energieprijzen in het Gebouwprofiel krijg je nu aanvullende informatie welke prijzen je precies mag gebruiken.

    Bedankt voor het idee!

  12. Verbruik grafiek tegelijk elektriciteit en gas

    Bij het verbruik overzicht kun je alleen je verbruik van elektriciteit of gas zien. Echter op het dashboard staat een mooie grafiek waar beide tegelijk zichtbaar zijn.
    Door ook bij de verbruik grafiek een lijngrafiek te gebruiken (ipv kolommen) zou dit eenvoudig tegelijk weergegeven kunnen worden.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Bij de prognose rekening houden met zomer-/winterverbruik

    De prognose voor het hele jaar lijkt te zijn gebaseerd op een lineaire voortzetting van het gebruik tot dan toe. Ik zou graag zien dat er rekening wordt gehouden met het (gemiddeld) verwachte verbruik per maand.

    Een voorbeeld:
    Stel dat ik 300 euro per maand aan voorschot betaal,dat mijn energiejaar 20 dagen onderweg is en ik (in die 20 dagen) voor 100 euro aan energie heb verbruikt.
    De prognose voor mijn jaarverbruik zal dan aangeven dat verwacht wordt dat ik een jaarnota van 1200 euro (ipv 3600 euro) zal uitkomen en houdt er geen rekening mee of het februari (koud!=veel…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De prognose is vanaf het begin direct gebaseerd op het verwachte verbruik per maand.

    In de wintermaanden zullen de kosten dus fors hoger zijn dan de zomermaanden (zeker als je bijvoorbeeld ook nog zonnepanelen hebt).

    Afhankelijk van onder meer je data en in welke gebouwgroep je zit worden deze prognoses uitgerekend.

  14. Vandaag knop

    Mooi is nu in het dashboard dat je eenvoudig naar eerdere datums kunt. Wellicht een idee om een 'vandaag' knop op te nemen om in een sprong weer naar de huidige datum terug te gaan?

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee hebben we vandaag gerealiseerd, als je op het kalender icoontje klikt ga je automatisch naar vandaag (als je een live uitlezer hebt) of eergisteren (als je geen live uitlezer hebt).

    Bedankt voor het idee Wim!

  15. Verbruiksmonitor aangepast voor op tablet

    In mijn woonkamer zou ik een tablet willen plaatsen met enkele browser tabs voor Enelogic, deze tabs worden dan automatisch getoond middels plugin 'tab rotator'. Ik zou de Eneligic dasboardpagina's visueel aangepast willen zien zodat alleen de grafiek erop te zien is minus de overhead. Overhead is de uitleg en witruimte en een balk met datums boven de grafiek.

    De reden dat ik geen Enelogic-eigen toestel wil hebben is dat ik meerdere functionaliteiten wil hebben op het tablet: een app voor mijn Marantz versterker / internetradio, de camera bij de voordeur zien, het weer tonen etc.

    De concrete vraag is…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een goed plan, met het nieuwe Dashboard hebben we dit proberen te realiseren.

    De volgorde van de widgets kan je zelf aanpassen en als je de browser op full screen modus zet zou je de URL niet moeten zijn. Je kan Enelogic natuurlijk ook opstarten als een app, maar daar heb je dan misschien geen toegang tot via de tab rotator.

    Het maken van een werkelijk “kiosk modus” staat nog niet op de planning, bijvoorbeeld een auto-refresh functie en dergelijke moeten dan ook gebouwd worden…

  16. vermelding bij bestelling: deze past/gaat door brievenbus en u hoeft niet te wachten op bezorgdienst.

    Vermelding bij bezorging, dat deze door de brievenbus past en zodoende kan de ontvanger gewoon zn gang gaan omdat hij niet op bezorgdienst hoeft te wachten.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  17. Prognoses jaarnota lopende jaar

    Ik mis een jaarnota op basis van prognose. Een die zich aanpast aan mijn verbruik/opwekking. Zo kan ik beter zicht krijgen in mijn voorschots nota (moet ik het voorschot bedrag nog aanpassen). Op zich is de energie rekening nu al heel fijn, maar heb een enorme behoefte aan een nota die mij in 1 oogopslag kan laten zien wat mijn aankomende jaarnota bij benadering zal kunnen gaan worden. Na mate dat mijn verbruik dichter bij de jaarnota verwerking van mijn energie bedrijf komt wordt deze alleen maar nauwkeuriger (bij benadering uiteraard).

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Rudie!

    We hebben dit proberen te verwerken in de Voorschot widget op het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet.

    Je kan via je Gebouwprofiel je voorschot en doelstelling invoeren en afhankelijk van je data en gebouwgroep maken we dan een prognose voor je.

  18. Aftrek Energiebelasting

    Standaard wordt nu de energiebelastingkorting verwerkt.
    Deze korting is daarentegen niet voor alle gebouwen.
    Wij zijn bijvoorbeeld een VVE en hebben die korting niet.
    Daarom graag de energiebelastingkorting optioneel maken daar.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik begrijp je punt. We hebben de Energierekening (waar het hier over gaat) bijna 3x volledig herschreven, maar iedere keer kwamen er weer uitzonderlijke situaties bij jammer genoeg.

    We hebben daarom besloten om alles aan de gebruiker over te laten en vragen nu alleen nog:
    - elektra prijs / kWh laagtarief
    - elektra prijs / kWh normaaltarief
    - gas prijs / kuub
    - vaste kosten per maand

    Gebruikers kunnen nu zelf beslissen of ze het incl. of excl. btw willen, incl. of excl. energiebelasting enz. enz.

    We hopen hiermee een mooi universeel toepasbaar systeem te hebben :).

  19. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We baseren nu vergelijkingen alleen nog op totale kosten voor gas en elektra (of alleen elektra, of gas, elektra en zonnepanelen of alleen elektra met zonnepanelen enz. enz.)

    De problemen met de oneerlijke Energiescores zijn daardoor verleden tijd!

  20. Gratis Premium abonnement bij uitnodigen vrienden.

    Deze functie bestaat uit een eenvoudig formulier waarbij je vrienden kan uitnodigingen om ook mee te doen aan Enelogic. Als je vriend / collega / familielid zijn slimme meter uitlezing succesvol heeft opgestart krijg je een cadeautje in de vorm van het Premium abonnement.

    Graag je feedback op de volgende vragen:
    1. Lijkt deze functie je iets?
    2. Hoeveel maanden Premium abonnement zou je willen krijgen voor het aanbrengen van een vriend die zijn slimme meter uitlezing ook succesvol opstart?
    3. Zou je het leuk vinden als je (optioneel) je verbruik ook kan vergelijken met deze vriend?
    4. Verder nog…

    16 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele maanden geleden alweer dat we deze functie hebben gerealiseerd.

    Ga naar het Vrienden menu en nodig een nieuwe gebruiker uit. Schaft deze nieuwe gebruiker een product aan of koppelt deze nieuwe gebruiker zijn / haar slimme meter, dan krijgen jullie allebei 2 maanden Premium abonnement cadeau!

    Veel plezier met deze functie.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank