Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Dagverbruik bij maandoverzicht.

Het zou nuttig zijn het gemiddelde dagverbruik bij het lopende maandoverzicht te vermelden. Dat geeft een duidelijk beeld van het verbruik in de lopende maand en ook in de opgeslagen afgeronde maanden lijkt mij. Een kleine moeite dit toe te voegen naar mijn bescheiden mening.

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: facebook google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Deze functionaliteit bieden we aan in de vorm van het “verbruik op xxxxdag” blokje.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functionaliteit aan in een toekomstige versie.

2. Live je slimme meters uitlezen. Iedere 10 seconden een update voor elektra en ieder uur voor gas.

Live je slimme meters uitlezen. Iedere 10 seconden een update voor elektra en ieder uur voor gas. Is het niet mogelijk om de update voor gas ook per 10 seconden, of per minuut te updaten, i.p.v per uur. Dit zou een geweldige verbetering zijn, bij het instellen van de cv ketel, of bij onderhoud.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Ondersteuning electriciteit, gas EN waterverbruik.

De mogenlijkheid bieden om niet enkel 2 Youless te connecteren (electriciteit + gas), maar nog een derde en/of zelfs vierde.

In mijn geval voor water-verbruik met derde youless, maar kan ook voor extra KWh-tellers.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel ondersteund het dashboard het om “oneindig” veel Youless te koppelen. Hier zit geen limiet op.

Om specifiek waterverbruik te bemeten hebben wij nog geen passende oplossing voor, wellicht dat dit ook gewoon gedaan kan worden met een Youless + tussenmeter welke een puls afgeeft.

4. In totaaloverzichten (grafieken) van gas en elektriciteit zie je geen onderscheid tussen verbruik en teruglevering.

In totaaloverzichten (grafieken) van gas en elektriciteit zie je geen onderscheid tussen verbruik en terug levering, dat interesseert mij juist wel.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een dergelijke functie bieden we aan onderaan de grafieken op de verbruik pagina.

In deze blokjes worden de afname & teruglevering duidelijk gespecificeerd. Daarnaast is dit onder het blokje “meterstanden” op de verbruik pagina de mogelijkheid om de meterstanden te bekijken. Hier is dit ook snel zichtbaar.

5. Tarief-invoer

Neem afscheid van de Instel-balkjes en maak het mogelijk de prijzen met 4 cijfers achter de komma in te stellen. En als uw klanten daar gebruik van maken kunt u ( als u dat zou willen ) exact adviseren welke leverancier op dát moment het voordeligst is en dan kunnen wij als consument het geneuzel van de reclamemakers voor deze clubjes op hun werkelijke waarde taxeren.
    Met vriendelijke groet
    Edward

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    completed  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Vasthouden van mijn dashboard instellingen, kan dat?

Ik wil niet steeds opnieuw mijn dashboard instellen, zie hieronder een zelfde opmerking.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je feedback, echter hebben wij deze functionaliteit al ingebouwd.

Als er geen gebruik wordt gemaakt van privacy blockers (die cookies e.d. tegenhouden) zal dit ook het geval zijn.

Eventueel kan je het proberen in een andere browser.

7. In het verbruik overzicht dag/week/maand/jaar zou daar de gemiddelde buitentemperatuur bij kunnen?

Wanneer de gemiddelde buiten (dag) temperatuur in de grafieken vermeld of getoond kan worden, dan zegt dat iets over bijvoorbeeld het verbruik van energie.
    Nu zie je aan het staafdiagram niet dat de afwijkingen voortkomen uit de gemiddelde dag buitentemperatuur.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  8. terug kijken naar verbruik over langere periode, niet alleen life

Afgezien van het momenteel verbruik, ook het verbruik terug kunnen zien van een bepaalde periode, en dit plaatsen in grafiek, als dat niet kan
    importeren in excell sheet of zo...Ik zou dat graag willen vergelijken met andere perioden / dagen tot jaren

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. uitbreiding grafiek en historie

is het mogelijk om ook de opbrengst van de zonnepanelen in de (historie)grafiek te tonen?

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is mogelijk als er gebruik gemaakt wordt van een Youless + tussenmeter om de zonnepanelen uit te lezen.

Echter werkt het dan niet om de historische waarden te importeren.

11. Uitgelezen meterstanden ook zichtbaar of oproepbaar maken.

Uitgelezen meterstanden ook zichtbaar of oproepbaar maken.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

De meterstanden zijn altijd zichtbaar door onderaan in het Verbruik menu bij Meterstanden op Bekijken te klikken. Je kan de meterstanden ook exporteren door op Exporteren te klikken en dan naar .csv.

12. 2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We bieden de mogelijkheid om te wisselen van schuifbalken naar invul velden d.m.v. het vinkje wat er boven staat genoemd: “Schuifbalken in- / uitschakelen voor meer opties”

13. Gasverbruik per dag exporteren

Zou het mogelijk zijn om bij exporteren ook je gasverbruik per dag te krijgen. nu zie ik bij export naar .csv alleen maar de laatste dag staan. Per uur is voor mij niet nodig, maar per dag zou wel handig zijn.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Peter!

Het is mogelijk om meterstanden per dag (meterstand aan het begin van de dag) of per maand (meterstand aan het begin van de maand) te exporteren.

Als je naar de Maandgrafiek gaat in het Verbruik menu en dan de waarden exporteert, dan krijg je de dagwaarden.

Als naar de Jaargrafiek gaat in het Verbruik menu en dan de waarden exporteert, dan krijg je de maandwaarden.

Zie ook

14. Verbruik blokje - prijzen afronden op twee decimalen ipv cent en euroteken vermelden

Zou in het Verbruik blokje op het Dashboard (de grafiek) het verbruik op twee decimalen kunnen worden afgerond plus een euroteken erbij? Dan is de grafiek wat duidelijker.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  15. Live uitlezer - dhcp renew

// Dit idee gaat over onze oude Enelogic P1 poort uitlezer, in de nieuwe YouLess P1 poort uitlezer komt dit probleem niet meer voor.//

Wanneer de P1 lezer een tijd de dhcp server niet heeft kunnen bereiken stopt hij met aanvragen van een IP. Dit zou wat mij betreft niet moeten kunnen, indien hij de DHCP server niet kan bereiken moet hij gewoon 5 minuten slapen en het opnieuw proberen, net zo lang tot hij een IP heeft gekregen.

Reproduceerbaar:
    Router -> Switch -> P1-lezer

Zet van alles de stroom uit (tegelijk) en daarna weer aan.
    In mijn geval is…

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. Tussentijds voorschot wijzigen

Ik heb tussentijds mijn voorschotbedrag gewijzigd daardoor is het voorschotbedrag gewijzigd is voor het hele jaar, is het mogelijk om dit aan te passen?

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. Uitlog knop

Een uitlog knop.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Willem!

Deze knop zit er gelukkig al een tijdje in. Als je bent ingelogd en dan rechtsboven op het rondje klikt klapt er een menu uit.

Klik nu op de onderste “Uitloggen” knop. Je kan trouwens ook altijd rechtstreeks naar https://enelogic.com/nl/logout gaan om uit te loggen. Hopelijk kan je het vinden.

We zetten dit idee nu op Voltooid.

18. Energietarieven met meer cijfers achter de komma

Energietarieven moeten ingevuld kunnen worden tot 5 cijfers achter de komma.

Aanvullingen / gerelateerde vragen / ideeën / opmerkingen:
    Hier is nu alleen mogelijk om de energietarieven met 2 cijfers achter de komma in te vullen. Terwijl mijn energie wordt berekend met 4 cijfers achter de komma.
    Dat kan toch een aardig verschil worden op jaar basis.

In het Energietarieven voorschot scherm is het alleen mogelijk om op hele centen in te voeren. Maak het ook mogelijk om 0.xxxx in te voeren. Zelfde geldt voor Vaste Kosten Per Maand. Bepaalde energieleveranciers factureren dit per dag/jaar ipv per maand.

Het staat…

78 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

19. Blokjes verbergen en verplaatsen op het Dashboard

Als een gebruiker wil ik graag zelf kunnen kiezen welke blokjes / widgets / tegels ik wel en niet wil gebruiken op het Dashboard. Daarom wil ik graag de mogelijkheid krijgen om blokjes te verbergen. Daarnaast wil ik ook graag de volgorde van de blokjes op mijn mobiel kunnen aanpassen.

--- HOOFDVRAAG ENELOGIC, OPMERKINGEN? GRAAG! ---
    Wil je de volgorde van de blokjes op het Dashboard per apparaat aan kunnen passen?
    OF
    Vind je het ook goed, dat de volgorde van de blokjes op al je apparatuur hetzelfde is? Je kan de volgorde dus wel aanpassen, maar deze volgorde is…

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    11 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. hoe kan ik gemakkelijk meten wat een apparaat gebruikt.

Ik will een deel selecteren en dan zou het gemakkelijk zijn als er onder scherm verschijnt wat het gas-gebruik, gebruik van electriciteit en mijn Youless gebruik is, binnen de selectie (in € en individuelen variabelen). En helemaal gemakkelijk zou het zijn als het gebruik er net voor, eraf getrokken zou zijn. Dan zie ik immers de netto toename. Moet in software een 'piece of cake' zijn ... toch?

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

“Piece of cake” klinkt goed, helaas is de realiteit iets gecompliceerder.

Gelukkig bieden we in de huidige versie een (hopelijk passende) oplossing, in de verbruik grafiek is de mogelijkheid daar om een specifieke periode te selecteren.

Hier zal dan ook het gebruik veranderen.

← Previous 1 3 4 5
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base