Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. Blokje met actuele meterstanden en verbruiken voor elektra en gas

    Ik zou graag een nieuw blokje zien dat de actuele meterstanden weergeeft

    147 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Totaal gebruik over specifieke periodes (dag, week, maand, jaar) is te vinden via Verbruik, de periode te selecteren. Dan vindt je het onderin, in een tabel.


    Vergelijken van periodes komt met de nieuwe versie waar aan gewerkt wordt.

  2. Berekening interne verbruik bezitters zonnepanelen

    Als een zonnepaneel bezitter zou ik graag mijn werkelijke verbruik willen kunnen aflezen. Ik heb namelijk een Enelogic P1 poort uitlezer voor de live uitlezing van mijn slimme meter en een YouLess voor de live uitlezing van mijn zonnepanelen.

    Enelogic P1 + YouLess = Mijn werkelijke verbruik
    Voorbeelden:
    3 kW afname P1 + 2 kW opwekking YouLess = 5 kW werkelijk verbruik
    7 kW opwekking YouLess - 1 kW teruglevering P1 = 6 kW werkelijk verbruik

    117 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij, dat we deze functie ondertussen enkele weken online hebben!

    Als je nu een Enelogic P1 poort uitlezer hebt én een YouLess tussenmeter voor je zonnepanelen kan je in de grafiek een extra lijn aanvinken, namelijk de “Eigen verbruik” lijn.

    De Eigen verbruik lijn weergeeft je werkelijke interne verbruik, dus zonder de zonnepanelen.

    Bedankt voor het idee Frans!

  3. [Verouderd idee] Verbeteringen Gebouwprofiel

    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven dat ik een all-electric woning heb. De huidige energiescore klopt niet, omdat ik geen gasaansluiting heb.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven of er een elektrische auto wordt opgeladen.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven hoe ik kook (gas/inductie/ceramisch).
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven hoe ik mijn woning verwarm.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven of ik een thuiswerker ben of niet.
    • Als gebruiker wil ik graag de liggen van mijn gebouw kunnen aangeven (op de wind of niet, open water enz.)

    Toevoegingen van gebruikers:
    1.
    Idee/mijn wens:…

    96 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we ons nieuwe Gebouwprofiel online gezet!

    We hebben de oude ingevoerde gegevens grondig geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen, dat het veel eenvoudiger moest. Bijvoorbeeld het invoeren van de oppervlakte of inhoud van een woning is te ingewikkeld.

    Veel gegevens halen we nu ook uit je energiedata, bijvoorbeeld of je zonnepanelen hebt of niet, of je (waarschijnlijk) nog een andere niet-meetbare energiebron hebt (bijvoorbeeld stadsverwarming) of niet, of je groep toch klopt enz. enz.

    Wel hebben we onderaan het nieuwe Gebouwprofiel wat optionele vragen ingebouwd voor de geavanceerde gebruiker. In de praktijk zien we (opnieuw) dat dit niet veel (of foutief) wordt gebruikt.

    Als je bovenaan op “Gebouwgroep” klikt kan je nu ook zien in welke groep je precies bent ingedeeld.

  4. Lokaal kunnen uitlezen van de P1 uitlezer

    • Lokaal kunnen uitlezen van de meterstanden uit de P1 uitlezer.
    • Bijvoorbeeld een REST API in de uitlezer.
    • Bijvoorbeeld een app als de YouLess.
    95 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om te melden dat dit idee is gerealiseerd in de vernieuwde YouLess LS120 energiemeter die sinds vorige week te koop is via https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-live-uitlezen !
    De nieuwe YouLess LS120 energiemeter vervangt onze Enelogic P1 poort uitlezer.
    Via de nieuwe YouLess LS120 energiemeter kan je de P1 poort van de slimme meter ook lokaal uitlezen, lokaal de gegevens ophalen via een soort API en lokaal uitlezen door middel van de YouLess app (alleen lokaal dus!).
    p.s. Je kan natuurlijk ook nog steeds je zonnepanelen en andere tussenmeters uitlezen door middel van deze YouLess LS120 energiemeter.

  5. Energietarieven met meer cijfers achter de komma

    Energietarieven moeten ingevuld kunnen worden tot 5 cijfers achter de komma.

    Aanvullingen / gerelateerde vragen / ideeën / opmerkingen:
    Hier is nu alleen mogelijk om de energietarieven met 2 cijfers achter de komma in te vullen. Terwijl mijn energie wordt berekend met 4 cijfers achter de komma.
    Dat kan toch een aardig verschil worden op jaar basis.

    In het Energietarieven voorschot scherm is het alleen mogelijk om op hele centen in te voeren. Maak het ook mogelijk om 0.xxxx in te voeren. Zelfde geldt voor Vaste Kosten Per Maand. Bepaalde energieleveranciers factureren dit per dag/jaar ipv per maand.

    Het staat…

    78 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  6. [Verouderd idee] Dashboard met prognoses en verbruik.

    Prognose voor het jaarverbruik en je eindnota.

    • Als gebruiker wil ik graag een dashboard met daarop mijn jaarverbruik en een voorspelling wat ik ga verbruiken voor elektra en gas. Ik kan dan in 1 oog opzicht zien of ik nog op schema zit.
    • Maandrapportage tov: a) dezelfde maand uit een te kiezen jaar b) alle jaren tot nu toe
    • Ook voor gebruikers van de gratis dienst: De beginstand van het (energiejaar) en huidige stand. Zodat toch een mooi overzicht te maken is.
    50 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben dit idee bijna volledig uitgevoerd en het hebben van een 30 dagen rapportage zit al in de pijplijn!

    Een mooi idee met goede uitleg en we zijn blij met het resultaat, jij hopelijk ook!

  7. Blokjes verbergen en verplaatsen op het Dashboard

    Als een gebruiker wil ik graag zelf kunnen kiezen welke blokjes / widgets / tegels ik wel en niet wil gebruiken op het Dashboard. Daarom wil ik graag de mogelijkheid krijgen om blokjes te verbergen. Daarnaast wil ik ook graag de volgorde van de blokjes op mijn mobiel kunnen aanpassen.

    --- HOOFDVRAAG ENELOGIC, OPMERKINGEN? GRAAG! ---
    Wil je de volgorde van de blokjes op het Dashboard per apparaat aan kunnen passen?
    OF
    Vind je het ook goed, dat de volgorde van de blokjes op al je apparatuur hetzelfde is? Je kan de volgorde dus wel aanpassen, maar deze volgorde is…

    43 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. [Verouderd idee] YouLess verbeteringen

    • [ ] Als een gebruiker wil ik dat er minimaal iedere 5 minuten een datapunt wordt opgeslagen.
      • Let op: de tijd in de YouLess kan iets afwijken, we gaan uit van maximaal 5 minuten in vergelijking met de servertijd.
      • Bijvoorbeeld om 10:00 (YL tijd) is de meterstand 120 kWh binnengekomen, is er om 10:05 (YL tijd + 5 min) nog niets binnen? Dan zouden we dezelfde meterstand moeten opslaan (120 kWh). Maar we wachten dan tot 10:10 (YL tijd + 10 min) en voegen dan een meterstand toe met de tijd 10:05 (YL tijd + 5 min) en meterstand 120…
    36 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het is zover, de YouLess verbeteringen zijn doorgevoerd!
    We slaan nu minimaal iedere 10 minuten een datapunt op, zodat ook gebruikers met een laag verbruik (of lage YouLess pulswaarde) goed gebruik kunnen maken van het platform.
    Het nieuwe systeem maakt de uitlezing een stuk nauwkeuriger, vooral dus voor meters met een lager verbruik.
    Problemen na de update? Controleer dan even of de tijdsinstellingen van je YouLess toch kloppen, ga naar het IP adres van de YouLess en dan naar het menu Systeem en klik dan op Synchroniseer nu. Controleer of de tijd nu goed staat. De uitlezing zou dan weer moeten starten.
    De herkoppel functionaliteit is nog niet aangepakt, hier hebben we een nieuwe idee voor online gezet: https://enelogic.uservoice.com/forums/256893/suggestions/7874673
    Ook hebben we ervoor gekozen, om het laag- en normaaltarief systeem voor de YouLess niet door te voeren. Het toevoegen van laag- en normaaltarieven maakt alles een stuk ingewikkelder om te…

  9. [Verouderd idee] Dag grafiek als start, grafische weergave totaal verbruik.

    Graag bij openen App naar DAG-weergave gaan ipv naar MAAND-weergave
    Waar is die mooie cirkel gebleven met blauw gebruik en groen levering - met onderscheid tussen piek en dal tarief...L

    33 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Tussentijds voorschot wijzigen

    Ik heb tussentijds mijn voorschotbedrag gewijzigd daardoor is het voorschotbedrag gewijzigd is voor het hele jaar, is het mogelijk om dit aan te passen?

    29 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  11. Melding als mijn (live) meters niet meer werken

    Als een gebruiker wil ik graag een melding krijgen als mijn (live) energiemeter niet meer werkt. Hierdoor kan ik, wanneer dit nodig is, actie ondernemen en missende meterstanden voorkomen.

    • In het geval van live uitlezers bijvoorbeeld na 10 minuten.
    • In het geval van slimme meters bijvoorbeeld na 2 dagen en wanneer mogelijk met een reden.

    https://www.facebook.com/enelogic/posts/849714418380713

    29 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Verbruik tonen over geselecteerd tijdvak

    LS,

    Allereerst de complimenten voor de leuke app!

    Als suggestie zou ik willen meegeven dat het energieverbruik over het geselecteerde tijdvak berekend en getoond wordt.
    Wanneer bijvoorbeeld in de nacht de elektrische auto in 4 uur wordt opgeladen, kan eenvoudig worden vastgesteld wat het verbruik en de kosten daarvan zijn door die tijdsperiode te selecteren.

    Met vriendelijke groet,
    Leo.

    28 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen ook al weer enkele maanden gerealiseerd.

    Je kan met je muis inzoomen op de grafiek en onderaan geven de blokjes dan precies aan wat het verbruik is geweest.

    Deze functie werkt nu voor alle meters en niet meer alleen voor de Enelogic P1 poort uitlezer.

  13. Toevoeging van weerdata

    Als gebruiker zou ik graag ook weerdata aan de grafieken toegevoegd willen zien. Bijvoorbeeld de buitentemperatuur in vergelijking met mijn gasverbruik kan erg interessant zijn.

    Toevoegingen:
    - Weergeven van graaddagen

    26 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  14. Vaste kosten moeten ook negatief kunnen zijn

    De instelbare kosten zijn nu 1 euro of hoger, dit zou ook negatief moeten kunnen zijn.

    Het staat een ieder vrij om het electriciteitstarief zelf in te vullen, bij de meeste leveranciers wordt een prijs per kWh gegeven incl. meterhuur, meter uitlezen en transport. Echter het vastrecht word altijd apart in rekening gebracht net zoals de energiekorting (heffingskorting).

    Bij de meeste kleinverbruikers zal deze korting hoger zijn dan het vastrecht, het gevolg hiervan is dat de vaste kosten per maand merendeels negatief zal zijn. En jammer genoeg is deze niet op een negatief bedrag in te stellen.

    • Invoerrange vaste kosten
    26 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  15. [Verouderd idee] Instelbare periode energierekening

    Om mijn jaarrekening / eindafrekening te kunnen maken.
    Aangezien ik al het begin van mijn energiejaar moet aangeven: ik zou ook de rekening per jaar willen kunnen zien, vanaf de start van dat energiejaar / contractjaar.

    25 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we de Energierekening functionaliteit volledig verwijderd.

    Tijdens onze analyse van de ingevoerde Energierekening gegevens van gebruikers, kwamen we er jammer genoeg achter, dat deze zelden goed waren ingevoerd.

    We kregen ook altijd erg veel vragen over de Energierekening, omdat het erg complex was. We hebben daarom besloten de Energierekening volledig te verwijderen en de (vereenvoudigde) instellingen te verplaatsen naar het Gebouwprofiel.

    Deze instellingen worden nu overal gebruikt op het platform en stelt ons in staat om sneller nieuwe functies toe te voegen.

  16. Data gisteren ook in Week-, Maand- en Jaargrafiek

    In de Daggrafiek kijk ik naar mijn verbruik van gisteren, in de Week-, Maand- en Jaargrafiek is echter enkel het verbruik van eergisteren bekend. Ik zou hier ook graag het verbruik van gisteren in willen zien.

    23 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  17. [Verouderd idee] Energiescore v2.0 (verbeteringen)

    Reactie 1:
    Ik zit in de ranking met elektra op 35%. Heb ik het afgelopen jaar zonnepanelen geinstalleerd, overal LED-lampen gemonteerd, krijg ik te horen dat ik nog heel wat kan besparen.
    Dit terwijl mijn verbruik teruggebracht is van 7000 kWh, naar 2500 kWh.
    Zou graag willen weten hoe de beste 20% dat dan doen. Ik hou wel van een beetje competitie, maar wil weten wat ik nog beter moet doen.

    Reactie 2:
    Hoe doe ik het ten opzichte van andere gebruikers? Dat is een vraag die vaak opkomt.
    Is mijn verbruik hoog of juist laag ten opzichte van vergelijkbare…

    22 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De Energiescore hebben we begin oktober verwijderd.

    Je moest eens weten hoeveel reacties we hebben gehad van gebruikers met een lage score die er zeker van waren dat het niet correct was! :)

    In ruil hiervoor hebben we het Dashboard online gezet, waarbij je voornamelijk wordt vergeleken met jezelf en waarbij het vergelijken met je gebouwgroep optioneel is.

  18. Grafiek instellingen onthouden

    Als gebruiker wil ik graag mijn grafiek instellingen, bijvoorbeeld euro en temperatuur vast kunnen zetten. Zodat ik dit niet iedere keer opnieuw aan moet vinken.

    Het zou handig zijn als gebruikers hun eigen voorkeuren kunnen instellen. Bijvoorbeeld wanneer bij weergave de temperatuur aangevinkt wordt dat dit automatisch opgeslagen wordt en bij een volgende keer inloggen deze temperatuurslijn getoond wordt. Nu moet dit iedere keer aangevinkt worden. Geldt voor meerdere instellingsmogelijkheden.

    20 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

    In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

    Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  20. [Verouderd idee] Opsporen en verlagen sluipverbruik

    Inzoomen op momenten, zodat je beter kan zien wanneer je energieverbruik laag of juist hoog is.
    Tips en trucs om bv tijdens je vakantie, thuis energie te besparen.
    Vergelijking met anderen (bv wat gebruikt een vergelijkbaar gezin gedurende bepaalde uren. Ook weer om sluipverbruik te ontdekken

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij met onze “Altijd-aan” widget in het nieuwe Dashboard wat ondertussen sinds begin oktober online staat!

    De Altijd aan widget, of sluipverbruik widget of sluimerverbruik widget (er zijn veel benamingen) laat de totale kosten dit Energiejaar zien door het sluipverbruik.

    Heb je nog niet zoveel data? Dan zie je hoeveel het sluipverbruik aan kosten per jaar zou veroorzaken en wat het gemiddelde is in je gebouwgroep.

    Hopelijk helpt het met het voorkomen van energieverspilling, bedankt voor het idee Rob!

← Vorige 1 3 4 5 6
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank