Vaste kosten moeten ook negatief kunnen zijn
De instelbare kosten zijn nu 1 euro of hoger, dit zou ook negatief moeten kunnen zijn.
Het staat een ieder vrij om het electriciteitstarief zelf in te vullen, bij de meeste leveranciers wordt een prijs per kWh gegeven incl. meterhuur, meter uitlezen en transport. Echter het vastrecht word altijd apart in rekening gebracht net zoals de energiekorting (heffingskorting).
Bij de meeste kleinverbruikers zal deze korting hoger zijn dan het vastrecht, het gevolg hiervan is dat de vaste kosten per maand merendeels negatief zal zijn. En jammer genoeg is deze niet op een negatief bedrag in te stellen.
- Invoerrange vaste kosten
We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.
Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.
Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.
We zetten dit idee dan ook op Voltooid.
-
Aad Munsterman schreef
Op die manier kun je ook de jaarlijkse overstapkorting kwijt. Dat lukt nu ook niet.
-
Frank Verhagen schreef
Vaste kosten per maand in het gebouwprofiel kan niet lager zijn dan EUR 1.
Als je een nieuw contract afsluit met een welkomstkorting kan het bedrag ook wel eens negatief worden. Starten op 0 zou al beter zijn maar de teller mag m.i. ook nog wel iets negatief kunnen worden bijv. -10 -
W.Nieuwland schreef
Mee eens, ik heb ook een negatief maandbedrag omdat ik enkel electra afneem....
-
John schreef
Ben het volledig met je eens en voor wat betreft het verdisconteren in je kWh prijs, dit kan niet.
Je kWh prijs is een vast gegeven je verbruik niet. -
Jeroen den Heijer schreef
Beste,
Ik heb alleen een elektra meter en betaal enkeltarief a €0.18
Als ik alle netbeheerder kosten(€236. 95) optel en daar de vermindering energie belasting afhaal (€376.08) dan zijn mijn vaste kosten -€139.13.
Dit is de berekening zoals het op jullie site staan aangeven.
Alleen is het minimale aan vaste kosten €1 wat ik kan instellen.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik dan mijn prijs per kwh moet aanpassen om het kloppend te maken.Kunnen jullie tevens de het gasmeter blokje uit mijn dashboard halen? Ik heb geen gasmeter in mijn woning.
Met vriendelijke groet,
Jeroen den Heijer
-
Marc schreef
Hallo Huub,
Me vorige berichtje wat was kort en vaag. hier wat verdere info ter verduidelijking.Ik zie bij een aantal energie leveranciers verschillende manieren van berekenen van tarieven, Kwh en de vaste kosten per maand:
Greenchoice:
Kwh hoog: € 0,1938 per kwh
Kwh laag: € 0,1859 per mwh
Vaste leveringskosten: 0,0955 per dag
Netbeheerskosten: 0,6241 per dagEneco
Kwh hoog: € 0,21 per kwh
Kwh laag: € 0,19 per kwh
Vaste leveringskosten € 41,50 per jaar
Netbeheerskosten: € 227,80 per jaarGraag zou ik een mogelijkheid zien om dit in details in te vullen bij me voorschot, bijvoorbeeld zo:
Tarief - Hoog/normaal = € 0.xxxx per Kwh
Tarief - Laag/dag = € 0.xxxx per Kwh
Vaste leveringskosten = € 0.xxxx per Dag/Maand/Jaar (pull-down menutje)
Netbeheerskosten = € 0.xxxx per Dag/Maand/Jaar (pull-down menutje)