Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

75 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Energie verbruik ophalen via Google Home

HOi,

Is er ook een mogelijkheid om bijv via een Google home je verbruik op te vragen?
    bv
    "okay google, wat is mijn verbruik"

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. rendement zonnepanelen

Door de geleverde energie van zonnecellen af te zetten tegen het aantal zonneuren (http://www.zonurencalculator.nl/sunhourscalculation) krijg je een inzicht in het gemiddelde rendement van de panelen.
    Zou ik een mooie aanvulling vinden in het overzicht.

22 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Tado (thermostaat) koppeling

De NEST thermostaat was voorheen erg populair. Echter zaten velen te wachten op een modulerende versie en daar kwam NEST december 2015 mee in versie 3. Maar wat blijkt nu in de praktijk, hij schakelt alleen tussen 100% en 0% waardoor er enorme overshoots plaatsvinden. Ja, hij moduleert maar dat lijkt gewoon voor de marketing een leuk verhaal. Veel mensen zijn nu heel erg teleurgesteld in NEST en zoeken naar een beter product.

Een aanzienlijk beter ontwikkeld product is de tado slimme thermostaat. Het is van een Duits bedrijf welke zeer voortvarend te werk gaat. Zelfde idee als de Nest…

134 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    10 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor de interessante input!

We gaan zeker kijken naar de mogelijkheid om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.

Wel is het zo dat, zoals je zelf aangeeft, NEST was/is ineens heel hip en toen zwakte het weer wat af en eigenlijk zien we vaker hier een trend in voorkomen.

Om die reden hebben we de API aangeboden, om het zo voor developers mogelijk te maken om evt. zelf deze koppeling op te zetten in hun eigen omgeving. Nu begrijpen we dat niet elke gebruiker een fulltime developer is / in wilt huren om dit te bewerkstelligen.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

5. API handleiding voor export naar Excel

Bron: http://docs.enelogic.apiary.io
    Is erg lastig om koppeling te leggen via apiary en excel. Handleiding is niet duidelijk wat mij betreft.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Update / verbetering API documentatie

Verbeteringen beschrijving API

ik heb de enelogic API aan de praat gekregen: belangrijkste hobbel was dat ik in de OAuth 2.0 configuration-dialoog eerst "custom" moest kiezen, voordat ik de juiste gegevens kon invoeren (default is "google". Misschien toevoegen aan jullie handleiding?).
    Iets meer details zou geen kwaad kunnen. Maar uiteindelijke lukte het. Behalve dan het invullen van de datumvelden in het "Get datapoints" opdracht: maar daar heb ik bij support een vraag over gesteld.
    Met vriendelijke groet,
    Jelle.

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor het plaatsen van het idee. Een update / verbetering van de API documentatie zal een onderdeel worden van de algemene herziening van de API. Inclusief API versie beheer enz. In de tussentijd kunnen gebruikers hun reacties plaatsen en stemmen op dit idee.

7. Import van zonnestroomdata vanuit .csv bestand

Importeren van eigen zonnestroom/windenergie productiegegevens als xls of csv bestand.

34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een lastig punt, maar wel een mooie uitbreiding.
    Om deze reden krijgt dit item de status “Ter beoordeling”.

Onze focus ligt momenteel ergens anders, maar wellicht bieden we deze mogelijkheid aan in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

8. CURL API support

PVOUTPUT biedt op een zeer simpele manier import en export aan via CURL met API support. Als binnen Enelogic de export op deze wijze wordt ondersteund ben ik bereid hier voor een premium support af te sluiten en een P1 poort lezer te kopen. Velen zullen mij denk ik volgen.

99 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het plaatsen van dit idee Harry. We zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.

Onze huidige API (docs.enelogic.apiary.io) legt een basis, maar deze verandert nog regelmatig. We zullen eerst naar een API versie beheer systeem (enz. enz.) moeten voor we dit grootschaliger kunnen (en willen) aanbieden.

Als we de API herzien zullen we dit idee sowieso meenemen in onze overwegingen. We roepen gebruikers daarom op om hun stem te plaatsen en een reacties te noteren.

9. Netatmo weerstation koppeling

Wellicht is het mogelijk om een koppeling te maken met de Netatmo weerstation zodat je je eigen weer gegevens in je dashboard krijgt te zien.

49 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Aangezien dit idee meerdere votes heeft laten we hem voorlopig op ter beoordeling staan.

Wellicht kan dit een mooie koppeling worden in de toekomst. Voorlopig ligt onze focus op een fantastisch dashboard.

Wens je ook een Netatmo weerstation koppeling? Breng dan je stem uit.

10. Domoticz koppeling

Ik gebruik ook Domoticz voor het uitlezen van data middels P1.
    Het zou mooi zijn als ik deze Live-data via Domoticz kan syncen met Enelogic.

91 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. API voor zelf uploaden data naar Enelogic

Ik lees nu zelf de P1 uit naar mijn PI (Domoticz). Zo graag deze data kunnen uploaden als live data naar Enelogic. Lijkt me toch een simpele aanpassing om een API beschikbaar te maken waarmee je data kan sturen naar Enelogic?

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Michel! Voor zakelijke klanten (voornamelijk grootverbruikmeters) bieden we dit nu aan voor 10 euro / meter / maand.

We hebben nog geen plannen om dit ook openbaar aan te gaan bieden, tenzij we hier een abonnement voor kunnen vragen.

Ik zet het idee daarom even “Ter beoordeling” en we kijken uit naar aanvullende ideeën, vooral hoeveel we zouden mogen vragen voor zo’n functie!

12. SMA (omvormer zonnepanelen) koppeling

L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy

48 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

13. 143 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    18 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je SolarEdge omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van SolarEdge omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

14. Homewizard ondersteuning

Laat de homewizard energy link ook werken met enerlogic voor live data

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het koppelen met HomeWizard staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

15. IFTTT koppeling

Mogelijkheid om mijn actuele enelogic P1 meetgegevens te koppelen aan IFTTT. (zie https://ifttt.com/platform)
    Zo zou ik bijvoorbeeld een email kunnen versturen als het gebruik boven aan bepaalde waarde komt.

68 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een koppeling met IFTTT staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

16. PVOutput koppeling

211 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    32 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Weer even een reactie van onze kant over dit idee.

We hebben de afgelopen weken veel nagedacht over toekomstige functies en programmeercapaciteit om dit te bouwen versus potentiële opbrengsten om deze extra capaciteiten te kunnen betalen. Een van de conclusies die we hebben getrokken is dat we hier een apart abonnement voor willen opzetten.

Het zou daarom erg waardevol zijn om feedback te krijgen hoeveel een koppeling met PVOutput bijvoorbeeld per jaar zou mogen kosten. Of andere ideeën over verdienmodellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

17. Enelogic meets MinderGas

Integratie van enelogic en mindergas.nl (met zelfde functionaliteiten voor elektra). Als je dan handmatig ook nog de opbrengst van zonnepanelen kunt toevoegen en de prognoses in leuke grafiekjes kunt weergeven - nou dan heb je echt een killer-app.

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. Smappee.com koppeling

Met smappee kun je perfect op zoek naar je sluimerverbruik omdat deze semi automatisch het verbruik van je apparatuur in beeld bovendien zou het apparaat ook kunnen dienen voor de live-uitlezing te doen...niet via de meter, maar met de smappee.

Zie ook https://smappee.atlassian.net/wiki/display/DEVAPI/API+Methods

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Omnik koppeling

Graag zou ik mijn Omnik omvormer willen koppelen aan Enelogic.

Toelichting:
    De omvormer van mijn zonnepanelen geeft statusinformatie via internet door aan de leverancier van de omvormer (Omnik). Via het zgn Omnik-portal is die informatie weer beschikbaar, bijvoorbeeld geleverd vermogen met een tijdsresolutie van 5 minuten. Ik zou Enelogic voor genoemd doel graag toestemming geven die informatie uit te lezen.

45 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    8 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je Omnik omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van Omnik omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base