Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. Gas verbruik ook in 3 cijfers achter de komma voor dag- en maandwaarden

De meterstanden van mijn gasmeter worden voor de dag- en maandwaarden doorgestuurd zonder decimale getallen, dit is een bekend probleem, zie ook https://enelogic.uservoice.com/knowledgebase/articles/386604-afgerond-verbruik-zonder-decimale-getallen hierover.

De uurwaarden worden echter wel doorgestuurd met decimale getallen. Daarom stel ik voor dat Enelogic deze waarden gaat gebruiken om dag- en maandwaarden te genereren.

2 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    1 reactie  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Bedankt voor het idee Guido, ze zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.
    We hadden gehoopt dat de netbeheerders een verbetering gingen doorvoeren hiervoor (dus dat dag- en maandwaarden al automatisch met decimale getallen doorkomen), maar dat staat (blijkbaar) nog niet op de planning.

2. voorschotbedragen

Ik heb verschillende leveranciers voor gas en elektra. Helaas kan ik maar 1 voorschotbedrag opgeven.
    Zou dit gescheiden kunnen worden per energiebron?

2 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

In de huidige versie van het dashboard bieden we onder “gebouwprofiel” de mogelijkheid om je voorschotbedragen individueel in te vullen.

Maar inderdaad niet individueel, dit zou een mooie toekomstige uitbreiding zijn.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

3. Smappee.com koppeling

Met smappee kun je perfect op zoek naar je sluimerverbruik omdat deze semi automatisch het verbruik van je apparatuur in beeld bovendien zou het apparaat ook kunnen dienen voor de live-uitlezing te doen...niet via de meter, maar met de smappee.

Zie ook https://smappee.atlassian.net/wiki/display/DEVAPI/API+Methods

10 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  4. Verbruik koppelen aan gevoelstemperatuur

Naar mijn idee zal dat een nauwkeuriger beeld geven dan graaddagen, wind/vochtigheid speelt volgens mij flinke rol

7 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Momenteel ondersteunen diverse weerstations waarvan we data ontvangen dit niet.

Hierdoor is het voor ons lastig deze data op te vragen & goed te implementeren.

Wellicht wordt dit in een toekomstige versie wel geïntroduceerd.

5. Overzicht gemiddeld energieverbruik per apparaat

Ondanks dat ik persoonlijk geen energiemeters per apparaat heb, ben ik wel erg benieuwd naar een geconsolideerd beeld van gezinnen die dat wel hebben. Welke apparaten verbruiken gemiddeld het meest en welke niet. Dit zou al een mooi startpunt zijn voor besparingen of tot het aanleggen van energiemeters per apparaat.

6 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    1 reactie  ·  Energieadvies  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Bedankt voor je idee Wouter, het hebben van zo’n overzicht zou misschien mooi zijn voor een energieadvies inderdaad.

Ik heb dit idee daarom aan de categorie “Energieadvies” toegevoegd en zet dit idee op “Ter beoordeling”.

We kijken uit naar meer feedback hierover!

6. Melding zonnepanelen laten schoonmaken

schoonmaakbedrijven hebben tegenwoordig een systeem waarmee ze met lange lansen de ramen met gedemineraliseerd water wassen.
    het lijkt me een koud kunstje om zo ook panelen te wassen.

5 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Energieadvies  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Op zich een goed idee Hein, we hebben dit vermeld in onze nieuwsbrief een tijdje geleden en kregen veel leuke reacties.

Misschien een taak van ons om gebruikers met zonnepanelen om de zoveel tijd alert te maken dat ze misschien schoongemaakt moeten worden, daarom zet ik het idee “Ter beoordeling”.

We kijken uit naar meer feedback wanneer en hoe vaak we zo’n melding bijvoorbeeld moeten sturen.

7. Meterstanden per seconde (of 10 sec) opslaan ipv per minuut

De zogenaamde "P1 poort" van de slimme meter geeft iedere 10 seconden een update over het verbruik (voor de (D)SMR 5.0 versie vanaf 2017 is dit zelfs per seconde!).

In de grafieken in het Verbruik menu worden standaard de meterstanden per 5 minuten weergeven. Als je inzoomt in de grafiek of het onderaan hard instelt op "Per minuut" worden de minuutwaarden ook weergeven.

Mijn vraag is, of jullie ook de meterstanden per 10 seconden (of zelfs per seconde) kunnen gaan opslaan voor nog meer nauwkeurigheid.

26 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Op zich staan we hier niet (meer) negatief tegenover. Het opslaan van 6x zoveel data vraagt natuurlijk wel een ander prijsmodel.

We zijn daarom feedback aan het verzamelen en kijken uit naar meer input! Hoeveel mag dit kosten?

8. Toevoegen van Tips voor het besparen op ELEK en GAS

Het is leuk dat je het verbruik kan zien van je woning, maar de next step zou zijn dat er ook besparingstips gegeven gaan worden.
    Met echte voorbeelden van schema's om bijvoorbeeld een thermostaat in te stellen ook voor vloerverwarming. enz.

13 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Energieadvies  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het geven van energieadvies staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

9. Homewizard ondersteuning

Laat de homewizard energy link ook werken met enerlogic voor live data

5 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het koppelen met HomeWizard staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

10. Aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep

Het zou wel aardig zijn, als je in het Gebouwgroep menu van het Gebouwprofiel kon zien met hoeveel gebruikers je wordt vergeleken.

15 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Ik heb dit idee hernoemt naar aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep, aangezien we de Energiescore functionaliteit begin oktober volledig hebben vervangen voor het nieuwe dashboard.

We zijn dus weer feedback aan het verzamelen en zijn benieuwd naar jouw input!

11. Weergave daglichturen / zoninstraling

Voor het elektraverbruik is het handig om daglichturen per maand te weten.

41 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Het weergeven van deze (weer)statistieken staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

12. Omnik koppeling

Graag zou ik mijn Omnik omvormer willen koppelen aan Enelogic.

Toelichting:
    De omvormer van mijn zonnepanelen geeft statusinformatie via internet door aan de leverancier van de omvormer (Omnik). Via het zgn Omnik-portal is die informatie weer beschikbaar, bijvoorbeeld geleverd vermogen met een tijdsresolutie van 5 minuten. Ik zou Enelogic voor genoemd doel graag toestemming geven die informatie uit te lezen.

45 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    8 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je Omnik omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van Omnik omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

13. Netto verbruik lijn in de grafiek

In de Maand- en Jaargrafiek tonen of er netto gebruik of levering is (netto positieve dag of negatieve dag), door middel van kleuren of een netto lijn. Deze waarde is gelijk aan de totaalwaarde die getoond wordt als je over de dag of maand zweeft, maar het zou mooi zijn als je die in een oogopslag kunt zien.

43 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    5 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een netto verbruik lijn in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

14. Eenvoudig printen / delen grafieken

Een printbare versie maken. Als je exporteert dan kan je geen overzichtelijke maanduitdraai maken.
    Ook het delen van de grafiek zou eenvoudiger moeten kunnen.

10 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Het eenvoudiger maken om grafieken te delen staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

15. Data gisteren ook in Week-, Maand- en Jaargrafiek

In de Daggrafiek kijk ik naar mijn verbruik van gisteren, in de Week-, Maand- en Jaargrafiek is echter enkel het verbruik van eergisteren bekend. Ik zou hier ook graag het verbruik van gisteren in willen zien.

20 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Melding / notificatie bij bepaald verbruik / event

Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.

40 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    9 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet is hier het begin van. Voor ons is de eerste stap nu om te kijken hoe we de notificaties het beste bij de gebruiker kunnen krijgen. Hierna gaan we naar de werkelijke notificaties kijken.

Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

17. Minimale afname / Altijd aan in grafiek verwerken

Ik zou graag de minimale afname in de grafiek verwerkt zien. Nu is dit enkel in de widget of in de Daggrafiek. Maar ik zou de minimale afname ook graag in de andere grafieken willen hebben. Hierdoor is bijvoorbeeld direct te zien of de minimale afname toeneemt of afneemt over een langere periode.

Andere reacties via Support:
    Waar je wellicht ook iets mee kunt: in mijn ogen zou het handig zijn wanneer je de basislast in de kolommen (week/maand/jaar) zou kunnen verwerken. Hoeveel watt verbruik je nou als je niet thuis bent of slaapt? Nu zie je deze enkel in…

48 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het invoegen van de minimale afname in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

18. Live grafiek realtime bijwerken

Ik heb een Enelogic P1 poort uitlezer en op dit moment werkt enkel het kleine grafiekje iedere 10 seconden bij. Ik zou ook graag zien dat de andere gegevens realtime worden bijgewerkt, zodat ik niet steeds op de refresh knop naast de Dag knop moet drukken.

20 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Het maken van een auto-refresh functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

19. Windows (Phone) app

Een app voor Windows Phone.

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Apple iOS app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6314941-apple-ios-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Android app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6310665-android-app

53 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    5 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

20. Nacht ( laag ) verbruik monitoren.

Beste,

Is het mogelijk om het nacht verbruik ( 23:00 t / m 07:00 ) apart te monitoren.
    Mijn nacht ( laag ) verbruik is nu 0,97 Kwh per 8 uur.
    ik hoor het wel van je als dit kan.

Met vriendelijke groet,

Ron

23 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Bijvoorbeeld het monitoren van het energieverbruik tijdens werkuren (voor bedrijven) vs energieverbruik als er niemand is.

Of het monitoren van het verbruik als er iemand thuis is en als er niemand thuis is.

We zijn er nog niet helemaal uit en daarom laat ik dit idee op “Ter beoordeling” staan.

We kijken uit naar meer input!

• Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank