Enelogic.com
132 results found
-
Een knop op het dashbord waar je in aan kunt geven hoe zwaar je hoofdzekering is
Door het gebruik van op laad punten in woonhuizen en bedrijven zie je een tijdelijk hoge tot zeer hoge afname van stroom
maak met die oproepbare knop zichtbaar hoever je van de maximale belasting af zit
den is technisch gezien de vraag welke marge dan veilig is om te voorkomen dat de hoofdzekering in gevaar komt
het zou helemaal mooi zijn als dat voor 230 volt en 400 volt mogelijk is1 voteMet de komst van meer elektrische auto’s en andere installaties bij woningen, kan dit zeker een mooie toevoeging zijn voor Premium gebruikers!
Bedankt voor je input!
^ Mark – Chief Engineering -
Tarieven aanpassen bij ingang nieuw contract
Overgestapt via enelogic van energie leverancier, vervolgens wordt gevraagd of je de tarieven wilt aanpassen naar de nieuwe leverancier. Bij akkoord gebeurt dit direct. Het zou beter zijn dit met ingang van nieuwe contract datum in te voeren zodat de tarieven van huidige en nieuwe leverancier gedurende het contract kloppen.
37 votesDe overstap module kan zeker het een en ander aan verbetering krijgen. Dit is zeker een mooie verbetering.
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen eens over de mogelijkheden nadenken.
-
Ik zou het gasgebruik graag willen kunnen weergeven in m3/graaddag.
Het aantal kubieke metergas dat je woning verbruikt per graaddag op een specifieke dag is een waarde die mooi representatief is voor de duurzaamheid van de woning. Deze waarde is goed te vergelijken tussen verschillende dagen, ook als de buitentemperatuur schommelt. De waarde zal typisch min of meer constant zijn (maar het is iets wat ik graag zou willen controleren), maar die wel zou moeten wijzigen bij het toepassen van energiebesparende maatregelen.
Dit lijkt me een relatief eenvoudige toevoeging, omdat de site alle benodigde info al los van elkaar in de verbruiksgrafieken kan weergeven.
20 votesDit is een mooie verrijking van het Premium abonnement. Om die reden gaan wij ook zeker kijken naar de mogelijkheden van een dergelijke integratie.
-
Windchill
Windchill
Ik zou het erg op prijs stellen wanneer bij de temperatuurlijn in de grafiek, er ook een lijn komt waar de windchill in wordt weergegeven.Windchill draagt veel meer bij aan warmteverlies van gebouwen dan een temperatuur gemeten in een daarvoor geconditioneerde weerhut.
Vandaag is het 6 graden, net zo als gisteren, maar toen waaide het windkracht 6 uit het noordwesten. De windchill ligt dan rond of onder het vriespunt.Vooral in winderige gebieden zegt dit getal veel meer over het energieverbruik.
18 votesEen uitbreiding van de mogelijke weerdata kan inderdaad een betere inzage bieden in je prestaties.
We zetten dit idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen kijken naar de mogelijkheden. -
Mogelijkheid tot integraal switchen tussen Euro's en kWh cq m3 op het dashboard
Mogelijkheid om voor alle onderdelen op het dashboard te kunnen switchen tussen Euro's en kWh cq m3 dmv indrukken van een 1 knop, die voor alle menu-onderdelen geldt.
118 votesGoed idee, dit maakt het een stuk overzichtelijker om je verbruiken te bekijken.
Wel dienen wij er rekening mee te houden dat sommige widgets misschien lastig weergegeven kunnen worden in € of nou juist in kWh / m3.
We gaan er naar kijken!
-
Notificaties om verbruik te sturen
Saldering wordt afgebouwd. We hebben (in de toekomst) behoefte om een bericht te krijgen, zodra het tijd wordt om een grote stroomgebruiker in te schakelen. Op het moment dat het verschil tussen opwekken en afname een ingestelde waarde te boven gaat, zou ik graag een Whatsapp, een sms of een ander push bericht ontvangen. Enelogic zou dat kunnen doen.
19 votesDit is een mooi idee, toch zeker met de sladeringsregeling welke er aan zit te komen.
Een push bericht is natuurlijk een prachtige integratie in het geval van een echte ios / android app. Dit zal dan ook zeker een onderdeel hiervan zijn.
Voorlopig zetten wij het idee op under review.
-
Verbuik tonen van m3 per graaddag
Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.
111 votesIn het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.
-
Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel
Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.
Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.
33 votesDit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!
Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.
Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.
-
Weergave van grafiek in eigen beheer
Als gebruiker zijnde zou ik graag de weergave van de grafiek zelf willen bepalen.
Mocht ik zoekende zijn naar trends wil ik het in een lijn zien, maar over het algemeen wil ik liever het verbruik tussen bepaalde tijden zien, bijv. tussen 10:00 en 11:00 in de vorm van een staafdiagram.
Origineel bericht:
een staafdiagram geeft weer wat het verbruik is per tijdseenheid , dit benaderd beter de werkelijkheid.
een lijndiagram geeft wel een trend weer maar niet wat ik werkelijk heb gebruikt van bv 10 tot 11 uur .1 vote -
Openhab binding
Een binding voor Openhab zou Nice zijn en een meerwaarde. Nu moet dit nog via lokaal ip adres en json.
Kunnen jullie eventueel ook mooie grafieken id binding stoppen.8 votesVoor de meer technische/ smart home gebruiker zou dit zeker een mooie toevoeging zijn.
Dit idee zetten wij dan ook op ter beoordeling en zullen nadenken over de mogelijkheden en implementatie ervan.
-
Teruglevertarief
Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…
379 votesBedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.
Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.
Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Beheer energie kosten voor de verhuur van vakantiewoningen
Wij verhuren als particulier onze vakantiewoning;
We willen de energiekosten aan onze gasten gaan doorberekenen;
We willen onze gasten online inzicht geven in hun verbruik en de kosten, zowel tijdens als na afloop van hun
verblijf zodat de eindafrekening door hen gecontroleerd kan worden;
We willen onze gasten graag alleen inzicht in hun eigen
verblijfsperiode bieden en niet daar buiten;
Ook de hoeveelheid gegevens zou voor dit gebruik beperkt moeten blijven tot gas/elektriciteit/verbruikseenheden/kosten;
Handmatig toevoegen van de watermeter standen/kosten zou het plaatje zeer compleet kunnen maken;
Uiteraard moet de gast niet de mogelijkheid hebben om instellingen te wijzigen;
Er zijn…1 voteQua login en mogelijkheden zal dit een interessante uitbreiding zijn van het platform en daarmee ook niet zo’n makkelijke.
Het idee plaatsen we dan ook even onder “Ter beoordeling”. Wij zullen beoordelen of dit idee in lijn is met onze wensen omtrent het platform en of hier echt een grote vraag naar is, ook vanuit de zakelijke markt.
-
Stappenplan om tarieven op te voeren in het gebouwprofiel
Zelf ben ik een enthousiasteling qua cijfertjes en heb geen problemen om een energietarief tot na komma achter de centen in te voeren bij gebouwprofiel.
Mijn moeder van 59 (met alle respect) snapt dit allemaal niet zo en past dit niet aan. Jammer voor de vergelijking met mijn vrienden in dit geval.
Het moet toch te doen zijn om, hoeveel variaties er ook zijn, een contract te uploaden/delen voor de cijfers. En zeker wanneer je een contract via Enelogic hebt afgesloten toch?
Uitdaging of absoluut niet te doen? Ik ben benieuwd!
2 votesLeuk idee, misschien zullen wij een andere variant toe gaan passen in de toekomst. Bijv. in de vorm van een stappenplan om de juiste tarieven in te vullen.
Om die reden zetten wij het idee dan ook op “ter beoordeling”.
-
optie om animatie van grafiek uit te zetten
Idee: maak het mogelijk om het animeren van de grafiek uit te zetten. Als je lekker vlot tussen dag of week wil switchen en snel wil zien wat de verschillen zijn, moet je eerst wachten op het 'opbouwen' van de grafiek. Voor mij is dit een zinloze feature.
Dank!3 votesGoed idee, dit is een mooie functionaliteit om toe te voegen om gebruikers meer controle te geven over het dashboard. Wellicht bieden wij het in de toekomst aan als een van de instellingen in je account.
-
Piek/altijd aan en verbruik voor gas
Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.
127 votesWe zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.
We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018
Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
1 januari en eindigt op 31 december
Gr jakob1,167 votesEen zeer mooie toevoeging voor het dashboard!
We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.
Heb je als medegebruiker hier oren naar?
Breng dan snel je stem uit! -
semi premium voor minder dan een tientje
De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.
9 votesEen goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.
We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!
-
verbruikers identificatie/ apparaat detectie
Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).
225 votesWe zetten dit item ter beoordeling.
Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Verbeteringen voorschot/ kosten
Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.Tussentijdse wijziging wordt niet gemiddeld.
Daardoor wordt de totale voorschot onjuist weergegeven en geeft dus een verkeerd beeld t.a.v prognose en doelstelling.
Het is dus beter vanaf de eerste volgende wijziging het totaal te middelen2 votesHet zou inderdaad mooi zijn om de tarieven ook negatief in te kunnen vullen. Daarnaast kan het gebouwprofiel wel een update gebruiken t.b.v. teruglevering.
-
Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.
Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.
87 votesBedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
- Don't see your idea?