Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. Actuele verbruiksgrafiek voor gas

Voor elektra wordt het live verbruik weergeven, ik zou dit ook graag willen zien voor mijn gasmeter. Bijvoorbeeld als een blokje op het Dashboard. In het geval een gebruiker een (D)SMR 5.0 gasmeter heeft of in geval deze wordt uitgelezen via het spiegeltje op de gasmeter kan het live verbruik interessant zijn.

32 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    3 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  2. API voor zelf uploaden data naar Enelogic

Ik lees nu zelf de P1 uit naar mijn PI (Domoticz). Zo graag deze data kunnen uploaden als live data naar Enelogic. Lijkt me toch een simpele aanpassing om een API beschikbaar te maken waarmee je data kan sturen naar Enelogic?

33 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Bedankt voor je idee Michel! Voor zakelijke klanten (voornamelijk grootverbruikmeters) bieden we dit nu aan voor 10 euro / meter / maand.

We hebben nog geen plannen om dit ook openbaar aan te gaan bieden, tenzij we hier een abonnement voor kunnen vragen.

Ik zet het idee daarom even “Ter beoordeling” en we kijken uit naar aanvullende ideeën, vooral hoeveel we zouden mogen vragen voor zo’n functie!

3. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

18 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  4. Vergelijken van perioden in de grafiek

Vergelijking van je eigen gebruik met dezelfde periode (dag/maand/jaar) als vorig jaar.
    Je kunt een indicatie krijgen of je het zuiniger heb gedaan of niet. Het is natuurlijk altijd ook afhankelijk van het weer in beide periodes (wellicht temp. erbij zetten). Maar je kunt dan ook zien welke bijdrage maatregelen die je zelf thusi hebt genomen hebben aan het andere energieverbruik.

439 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    25 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Naar aanleiding van vragen over deze functie veranderen we de status toch weer naar “Ter beoordeling”. Op dit moment zit onze volledige aandacht in het maken van gepersonaliseerd notificaties. Als de gepersonaliseerde notificaties die we nu willen bouwen een heel eindje zijn gaan we weer kijken wat we dan gaan doen. Onze excuses voor deze foutieve inschatting.

5. Tips voor de winterperiode

Hieronder vind je enkele tips voor de winterperiode. Tips om energieverspilling te voorkomen en comfort en veiligheid te verhogen!

- Loop alle (thermostaat)kranen van je radiatoren na, staan ze goed ingesteld en werken ze nog goed?
    - Heb je een (kamer)thermostaat of een andere verwarmingsregeling? Controleer dan ook of deze nog goed ingesteld staan.
    - Maak je radiatoren schoon (stofvrij) en zorg dat er bijvoorbeeld geen gordijnen over hangen.
    - Ga je weg, stel de temperatuur dat niet te laag in, om te voorkomen dat er leidingen bevriezen.
    - Controleer je ventilatie voor een gezond binnenklimaat, juist tijdens de winter…

0 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    4 reacties  ·  Energieadvies  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  6. Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken

Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.

15 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functie
    aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

7. SMA (omvormer zonnepanelen) koppeling

L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy

38 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    1 reactie  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

8. Apple iOS app

Een app voor Apple apparatuur.

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Android app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6310665-android-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Windows phone app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6316090-windows-phone-app

Aanvullende ideeen:
    Een widget in het Berichtencentrum van mijn iPhone/iPad met het live energieverbruik. Zo kan ik met een simpele veeg over het scherm altijd mijn actuele verbruik zien.

667 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    30 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

9. Gasverbruik per graaddag in de grafieken

Grafiek van gasverbruik gedeeld door graaddagen lijkt mij een goede toevoeging. Op deze wijze kun je zien hoe constant je gasverbruik is per graaddag.

80 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    11 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Een geweldig plan, in het platform voor Energiemanagers is dit ondertussen geïmplementeerd.

We gaan nu feedback verzamelen voor we dit ook in het standaard platform zetten, we kijken uit naar jullie feedback!

10. Android app

Ik zou graag een Enelogic Android app in de Google Playstore willen hebben!

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Apple iOS app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6314941-apple-ios-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Windows phone app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6316090-windows-phone-app

549 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    23 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

11. 124 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    18 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je SolarEdge omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van SolarEdge omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

12. IFTTT koppeling

Mogelijkheid om mijn actuele enelogic P1 meetgegevens te koppelen aan IFTTT. (zie https://ifttt.com/platform)
    Zo zou ik bijvoorbeeld een email kunnen versturen als het gebruik boven aan bepaalde waarde komt.

59 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een koppeling met IFTTT staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

13. PVOutput koppeling

- Importeren van pvoutput.org data (output van zonnepanelen) http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=25730&sid=23463, je kan dan zien wat je echt gebruikt terwijl de zonnepanelen leveren.
    - Exporteren van Enelogic data naar pvoutput.org.

201 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    29 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Weer even een reactie van onze kant over dit idee.

We hebben de afgelopen weken veel nagedacht over toekomstige functies en programmeercapaciteit om dit te bouwen versus potentiële opbrengsten om deze extra capaciteiten te kunnen betalen. Een van de conclusies die we hebben getrokken is dat we hier een apart abonnement voor willen opzetten.

Het zou daarom erg waardevol zijn om feedback te krijgen hoeveel een koppeling met PVOutput bijvoorbeeld per jaar zou mogen kosten. Of andere ideeën over verdienmodellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

14. Auto schalende / vaste verticale as (y-as)

De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?

67 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    11 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

15. Exporteren verbruiken en meterstanden voor een bepaalde periode

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.

Toevoegingen:
    - Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
    - Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
    - Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
    - Legenda bij Export naar PDF.
    - De export van de gegevens over het…

157 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    15 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  16. Energie zuinige producten verkopen

Verkoop voor jullie eigen winst de meest duurzame producten.

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    1 reactie  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het verkopen van energie zuinige producten staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

17. Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit grafiek filteren

Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit de grafieken filteren.

11 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    4 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Dit zou een aanvulling zijn op het uitfilteren van zonnepaneel data wat we nu al doen als je een Enelogic P1 poort uitlezer en YouLess voor je zonnepanelen hebt.

Het deze functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

18. Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren

Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
    - Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
    - Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
    - Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
    - Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.

7 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Dashboard menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Nog steeds een goed plan en we zijn nog steeds van plan om dit op te pakken. Jammer genoeg weten we nog niet precies wanneer, daarom zet ik het idee weer terug op “Under review”.

We gaan dus weer feedback verzamelen en kijken uit naar jouw input!

19. Enelogic meets MinderGas

Integratie van enelogic en mindergas.nl (met zelfde functionaliteiten voor elektra). Als je dan handmatig ook nog de opbrengst van zonnepanelen kunt toevoegen en de prognoses in leuke grafiekjes kunt weergeven - nou dan heb je echt een killer-app.

41 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    4 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  20. Volledig jaaroverzicht in gratis versie

In de gratis versie minimaal een compleet jaar volledig laten zien waarbij de start van het jaar ook een andere datum dan 1 januari kan zijn.

237 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    1 reactie  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →