Enelogic.com

Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(Denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. Apple iOS app

Een app voor Apple apparatuur.

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Android app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6310665-android-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Windows phone app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6316090-windows-phone-app

Aanvullende ideeen:
    Een widget in het Berichtencentrum van mijn iPhone/iPad met het live energieverbruik. Zo kan ik met een simpele veeg over het scherm altijd mijn actuele verbruik zien.

645 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    30 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

2. Gasverbruik per graaddag in de grafieken

Grafiek van gasverbruik gedeeld door graaddagen lijkt mij een goede toevoeging. Op deze wijze kun je zien hoe constant je gasverbruik is per graaddag.

78 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    11 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Een geweldig plan, in het platform voor Energiemanagers is dit ondertussen geïmplementeerd.

We gaan nu feedback verzamelen voor we dit ook in het standaard platform zetten, we kijken uit naar jullie feedback!

3. Android app

Ik zou graag een Enelogic Android app in de Google Playstore willen hebben!

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Apple iOS app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6314941-apple-ios-app

Op zoek naar het idee voor een Enelogic Windows phone app? Ga dan naar:
    https://enelogic.uservoice.com/forums/256893-enelogic-com/suggestions/6316090-windows-phone-app

528 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    22 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.

Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

4. 124 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    18 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Weer even een update van onze kant.

Stel je voor, we zouden een koppeling hebben met PVOutput, zou je dan je SolarEdge omvormer willen (en kunnen) koppelen met PVOutput en daarna weer koppelen aan ons platform?

Of zou je liever een rechtstreekse koppeling zien voor het uitlezen van SolarEdge omvormers? 1 koppeling met PVOutput is voor ons uiteraard eenvoudiger te realiseren dan vele koppelingen met alle verschillende omvormers.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

5. IFTTT koppeling

Mogelijkheid om mijn actuele enelogic P1 meetgegevens te koppelen aan IFTTT. (zie https://ifttt.com/platform)
    Zo zou ik bijvoorbeeld een email kunnen versturen als het gebruik boven aan bepaalde waarde komt.

59 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    3 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een koppeling met IFTTT staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

6. PVOutput koppeling

- Importeren van pvoutput.org data (output van zonnepanelen) http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=25730&sid=23463, je kan dan zien wat je echt gebruikt terwijl de zonnepanelen leveren.
    - Exporteren van Enelogic data naar pvoutput.org.

194 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    26 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Weer even een reactie van onze kant over dit idee.

We hebben de afgelopen weken veel nagedacht over toekomstige functies en programmeercapaciteit om dit te bouwen versus potentiële opbrengsten om deze extra capaciteiten te kunnen betalen. Een van de conclusies die we hebben getrokken is dat we hier een apart abonnement voor willen opzetten.

Het zou daarom erg waardevol zijn om feedback te krijgen hoeveel een koppeling met PVOutput bijvoorbeeld per jaar zou mogen kosten. Of andere ideeën over verdienmodellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

7. Auto schalende / vaste verticale as (y-as)

De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?

67 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    11 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

8. Exporteren verbruiken en meterstanden voor een bepaalde periode

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.

Toevoegingen:
    - Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
    - Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
    - Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
    - Legenda bij Export naar PDF.
    - De export van de gegevens over het…

155 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    15 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  9. Enelogic meets MinderGas

Integratie van enelogic en mindergas.nl (met zelfde functionaliteiten voor elektra). Als je dan handmatig ook nog de opbrengst van zonnepanelen kunt toevoegen en de prognoses in leuke grafiekjes kunt weergeven - nou dan heb je echt een killer-app.

41 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    4 reacties  ·  API en derde partijen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  10. Volledig jaaroverzicht in gratis versie

In de gratis versie minimaal een compleet jaar volledig laten zien waarbij de start van het jaar ook een andere datum dan 1 januari kan zijn.

237 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    1 reactie  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  11. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

44 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Verbruik menu  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  12. Zonnepanelen opbrengst integreren.

De Youless heeft twee ingangen. De P1 poort en een pulselezer. Is het mogelijk om de pulslezer te gebruiken voor een zonnepanelen energiemeter?
    Kan ik uiteindelijk (desnoods via de bestaande methode) ook de resultaten van mijn zonnepanelen uitlezen in Enelogic?

5 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    2 reacties  ·  YouLess  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
  13. Terugverdien model voor zonnepanelen en overstap van gas naar electrische verwarming

Je zou de investering van de zonnepanelen kunnen afzetten tegen de besparing zodat je een overzicht krijgt of je de beoogde terugverdientijd gaat halen.
    Voor de gas verbruikers onder. De aankomende energie transitie geeft veel vraagtekens. Zou het een idee zijn om b.v. op basis van de prijstrend van de gasprijzen (oplopend) en het verbruik van vervangende electrische appartuur (met gelijkwaardige warmte opbrengst, verwarming of kooktoetsel) een model te maken waarbij je inzicht krijgt wanneer de overstap rendabel wordt. Zitten natuurlijk wel veel variabelen in.

7 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Energieadvies  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Het zou een mooie toevoeging zijn aan het dashboard om je terugverdientijd in te zien, hier zijn we het in ieder geval mee eens.

Het idee om de overstap van gas naar elektrisch in kaart te brengen, neemt inderdaad veel variabelen met zich mee. Zoals bijv.: aantal m2’s van de woning, wat is de maximale investering die je wenst te doen etc. Hierdoor zal het lastig zijn om hier een passend model voor te maken.

Wellicht dat we het gas → elektrisch blokje niet direct implementeren, maar het inzicht krijgen in de prestaties van je zonnepanelen en de terugverdientijd klinkt ons zeker interessant in de oren!

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben of een andere mening? Breng dan snel je stem uit!

14. Gasverbruik kan afgezet worden tegen graaddagen. Is het ook mogelijk om ipv de temperatuur uit te gaan van de chillnfactor?

In het menu kunnen de graaddagen weergegeven worden. Is het ook mogelijk om niet uit te gaan van de temperatuur maar van de chillfactor? Wind is minstens zo belangrijk dan de temperatuur. Combinatie is beter....

3 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  15. stroomuitval

Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

26 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Het is niet lastig om te bepalen wanneer een verbruik nul is, wel is het lastig om te bepalen of dit komt door dat er teruglevering plaats vindt of dat de stroom uitgevallen is.

Om deze reden is dit (nog) niet geïntroduceerd in het dashboard. Als ons algoritme verbeterd wordt kunnen wij deze notificaties wellicht ook aanbieden.

Voorlopig zetten we de status op “ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker een dergelijke functionaliteit wensen, breng dan snel je stem uit.

16. Energieverbruik in megajoule

Het totale energieverbruik zou (ook) moeten worden weergegeven in megajoule (MJ). Nu de warmtepomp volop draait neemt het stroomverbruik toe en gasverbruik af.

Je krijgt vervolgens een 'tik op de vingers' dat het stroomverbruik abnormaal hoog is. Maar eigenlijk ben je best heel duurzaam bezig !?

Daarom graag MJ/graaddag als objectief vergelijk.

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  17. Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor

Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor. O.a. in het scherm "Electriciteit" staat [Opslaan] echter het is niet duidelijk waar. Graag een keuze waar(op de Pc) en hoe (bij voorbeeld PDF)

4 stemmen
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

Bedankt voor de waardevolle input, we zullen dit zeker meenemen tijdens de ontwikkelingen van een nieuwere P1 monitor.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

18. Een "deel" knop om bijvoorbeeld per e-mail, whatsapp, telegram, o.i.d. je dag, week, maand of jaarverbuik te kunnen delen met anderen.

In mijn Enelogic account heb ik meerdere vrienden. Bijna dagelijks sturen we elkaar screenshots via Whatsapp om het verbruik en teruglevering met elkaar te delen.

Wat helemaal super zou zijn is een deel (share) knop in je energie overzicht om met een druk op de knop je dag, week, maand of jaar verbruik te kunnen delen met anderen (via whatsapp, e-mail, telegram, Instagram, Facebook, enz)

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Goed doorlinken vanuit mailings...

Als ik in jullie nieuwsbrief mail op premium aanschaffen klik kom ik in deze rubriek uit. Dat lijkt me toch niet correct?!

1 stem
    stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
    0 reacties  ·  Algemeen  ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →