[Verouderd idee] Dashboard met prognoses en verbruik.
Prognose voor het jaarverbruik en je eindnota.
- Als gebruiker wil ik graag een dashboard met daarop mijn jaarverbruik en een voorspelling wat ik ga verbruiken voor elektra en gas. Ik kan dan in 1 oog opzicht zien of ik nog op schema zit.
- Maandrapportage tov: a) dezelfde maand uit een te kiezen jaar b) alle jaren tot nu toe
- Ook voor gebruikers van de gratis dienst: De beginstand van het (energiejaar) en huidige stand. Zodat toch een mooi overzicht te maken is.
We hebben dit idee bijna volledig uitgevoerd en het hebben van een 30 dagen rapportage zit al in de pijplijn!
Een mooi idee met goede uitleg en we zijn blij met het resultaat, jij hopelijk ook!
-
Rudie schreef
Nu wordt elke maand een rekening weergegeven. Zou het niet handiger zijn om een heel jaar erbij te laten zien een notaoverzicht op basis van een jaarnota waarvan een deel op basis van prognose vooruit, dus een die zich steeds aanpast aan het verloop en daarbij de nota steeds corrigeert door de omstandigheden. Er zijn prognose rapporten van b.v. SMA die het opwekken van elke maand laat zien op basis van je instalatie, wintermanden wordt minder opgewekt dan zomer. Zo kun je een prognose jaarnota bij benadering opbouwen. Zo kun je de voorschotten veel makkelijker laten aanpassen bij je energiebedrijf. Dus een continue jaarnota die zich steeds aanpast na mate de tijd verstrijkt en kijkt naar verbruik na elke maand die is gepasseerd en daarop verder borduurt.
-
Leon van Bokhorst schreef
Goed plan. Naast de voorspelling misschien ook een eigen target voor verbruik instellen?
-
Jan Siderius schreef
Vergelijken van periodes, dag, maand jaar, mis ik nog wel