Skip to content

Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback

31 results found

1. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

1,167 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    How important is this to you?

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

2. Vergelijken van verbruik

Het verbruik van gas en elektra zodanig grafisch presenteren zodat in een oogopslag te zien is dat je goed bezig (besparen) bent.

Na een jaar van meterstand opnemen,iedere week of maand de meterstanden vergelijken met de meterstand 52 weken of 12 maanden geleden en zodoende het jaarverbruik te bepalen.
    dit
    Dit noem ik het voortschrijdend jaarverbruik.

De grafiek bestaat uit een horizontale X-as welke zich in het midden grafiek bevind en 52 of 12 waarden kan bevatten.
    De Y-as bestaat uit een verticale lijn op de linkerkant van de grafiek en verdeling is in procenten,om te beginnen is de verdeling…

681 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Een mooie toevoeging voor het platform. Zelf zullen wij dit eerder in de vorm van een een op een vergelijking integreren om mee te beginnen.

Om deze vervolgens in de toekomst wellicht verder uit te werken.

Breng dus snel je stem uit!

3. Teruglevertarief

Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
    Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.

Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
    Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.

Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…

379 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.

Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

4. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

232 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

5. Piek/altijd aan en verbruik voor gas

Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.

127 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.

We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

6. Mogelijkheid tot integraal switchen tussen Euro's en kWh cq m3 op het dashboard

Mogelijkheid om voor alle onderdelen op het dashboard te kunnen switchen tussen Euro's en kWh cq m3 dmv indrukken van een 1 knop, die voor alle menu-onderdelen geldt.

118 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Goed idee, dit maakt het een stuk overzichtelijker om je verbruiken te bekijken.

Wel dienen wij er rekening mee te houden dat sommige widgets misschien lastig weergegeven kunnen worden in € of nou juist in kWh / m3.

We gaan er naar kijken!

7. Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking

Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
    dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend

55 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…

8. Plaatsen van een fictieve accu in het dasboard.

Door een fictieve accu te laden met terug geleverde stroom tot deze vol is, en daarnaast een extra terug lever meter, en een verbruiks meter kan inzichtelijk gemaakt worden of een accu rendabel is.
    Alle info die nu beschikbaar is geeft geen werkelijk beeld van de haalbaarheid van een accu.

29 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. Cumulatieve Verbruik grafiek in het Dashboard

Kan die "Verbruik" grafiek op "Dashboard" niet cumulatief gemaakt worden? Dat geeft een beter overzicht van de kostenopbouw gedurende de dag.

22 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  10. Inzicht in toekomstig (2022) capaciteitstarief

In Vlaanderen wordt er vanaf 2020 deels afgerekend op basis van een capaciteitstarief. (https://www.vreg.be/nl/toekomst-nettarieven-capaciteitstarief )
    Als basis hiervoor telt de hoogste kwartiervermogen per maand. (Details zie bovenstaande link). Dit kwartiervermogen gaat essentieel worden voor de Vlaamse gezinnen. Om het gedrag hierop aan te passen is er inzicht nodig. Hopelijk kan dit getoond worden op het dashboard.

21 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Voor internationalisering is dit zeker een goed punt. Het zou een functionaliteit specifiek voor Belgische gebruikers kunnen worden.

We nemen het idee mee ter beoordeling.
    Bedankt voor de input!

^ Mark – Chief Engineering

11. Weekoverzicht van verbruik van gas en elektra.

Met een weekoverzicht van verbruik kun je in een oogopslag patronen in het verbruik herkennen en gericht eventuele aanpassingen doorvoeren.

18 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We zijn het helemaal met je eens!
    Dit hopen we dan ook in een toekomstige versie van het dashboard te kunnen integreren.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

12. Mogelijk maken de netspanning uit te lezen

Gezien de veel voorkomende problematiek met een te hoge netspanning en daardoor het uitvallen van de omvormer, zou ik graag deze waarden willen zien. Of in ieder geval de minimum en maximum waarden

15 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering

Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!

Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:

• wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.

• wat mijn netto levering/afname van de dag…

12 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. Vaste kosten elektra/gas apart weergeven

Het zou fijn zijn als de vaste kosten voor elektra en gas apart ingegeven en weergegeven kunnen worden.

12 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

15. Koppeling met Energy meter en Enlighten

Wij hebben een warmtepomp 3 fase met een eigen meter van Energy, deze heeft een eigen app. De zonnepanelen zijn gekoppeld aan Enlighten app. Het zou super tof zijn als ik beide meters ook in het dashboard te zien zou krijgen.

11 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. Het exporteren in .csv van verbruik per 15 min. voor een zelf gekozen range van dagen

Momenteel kun je wanneer je het verbruik van 1 dag laat zien op het dashboard, dit in .csv exporteren. Het liefst zou ik een .csv export willen kunnen maken voor meerdere dagen (een zelfgekozen range bijvoorbeeld), in plaats van dat ik handmatig elke dag waarvoor ik dit wil moet exporteren. Handmatig honderden .csvs genereren vind ik niet echt in lijn met het AVG recht op data portabiliteit.

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  17. Warmtepomp verbruik koppelen aan buitencondities

Het is nu mogelijk om de gasmeter te koppelen aan de buitentemperatuur.
    In het geval dat men een warmtepomp heeft en geen gasketel meer .............. wenselijk om de kwh meting van de warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen.

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Dark mode voor website

's avonds zou ik best een "dark mode" willen hebben voor de website. Dus in plaats van dat alles een wit achtergrond heeft, krijgt het een donker (grijs) achtergrond. Zoals je wel vaker ziet bij apps. Een alternatieve stylesheet die je zelf kan kiezen.

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Mooi idee, het is wel een trend aan het worden.

Het huidige platform is niet gebouwd met deze optie en dan ook niet eenvoudig te integreren. Wellicht in een toekomstige versie van het platform dat dergelijke opties een onderdeel ervan zijn.

Breng snel je stem uit als je hier meer oren naar hebt!

19. Tegel "Verbruik bij x Graden"

Deze tegel geeft het Gas verbruik aan bij X graden. Echter maakt deze tegel geen onderscheid tussen CV verwarming en bijvoorbeeld Warmwanter t.b.v. Douche of Bad. Hierdoor geeft deze tegel onjuiste informatie weer.

Is het mogelijk om onderscheid te maken in CV gebruik en Afname van Warm water?

6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  20. Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline

De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
    In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
    Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.

5 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
← Previous 1
  • Don't see your idea?