Skip to content

Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback

38 results found

1. Het exporteren in .csv van verbruik per 15 min. voor een zelf gekozen range van dagen

Momenteel kun je wanneer je het verbruik van 1 dag laat zien op het dashboard, dit in .csv exporteren. Het liefst zou ik een .csv export willen kunnen maken voor meerdere dagen (een zelfgekozen range bijvoorbeeld), in plaats van dat ik handmatig elke dag waarvoor ik dit wil moet exporteren. Handmatig honderden .csvs genereren vind ik niet echt in lijn met het AVG recht op data portabiliteit.

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    How important is this to you?

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  2. Koppeling met Energy meter en Enlighten

Wij hebben een warmtepomp 3 fase met een eigen meter van Energy, deze heeft een eigen app. De zonnepanelen zijn gekoppeld aan Enlighten app. Het zou super tof zijn als ik beide meters ook in het dashboard te zien zou krijgen.

11 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Popup over grafiek verkleinen

Als ik het huidig verbruik in mijn scherm op mijn teledoon heb en ik raak de grafiek aan dan komt er een supergroot popup of lay-overheen, die vult 3/4 van het grafiek zodat ik niks anders meer kan klikken. Die popup heeft ook veel lege ruimte. Die kan makkelijk kleiner gemaakt worden. Simpel idee simpele oplossing lijkt me

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. Piekafname

In België geldt thans het capaciteitstarief waarbij piekafname gedurende een ononderbroken periode van 15 minuten als criterium wordt gebruikt voor facturatie netkosten e.d.m. Op het huidige dashboard kan inzicht gekregen worden in een zeer kortstondige afnamepiek, doch dat is voor de Belgische gebruiker in feite niet meer relevant. Kan er voorzien worden in een piekafname die meet wat Belgische netbeheerders ook meten ?

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  5. Altijd aan verbruik

Goedendag,

In de widget voor Altijd aan Verbruik zie ik het minimale Watt afname en wat dit mij per jaar eventueel zou kosten. Graag zie ik ook een mogelijkheid om deze Wattage om te rekenen naar per 24u. Ik zie nu bijvoorbeeld 144 Watt, maar hoeveel is dit over 24 uur? Zou graag zien dat dit dan 3,46 KWh is. Dit vervolgens vergelijken met voorgaande periode. En op welk tijdstip is de 144 Watt gemeten?

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  6. Beter overzicht voor alleen elektra gebruikers

Nu gaat er in de vergelijking met gemiddelde gebruiker en duurzaam in mijn ogen iets niet goed omdat ik geen gas aansluiting heb. Of zie ik dat verkeerd?? Het zou mooi zijn als alle menu's die niet van toepassing zijn niet uitgegrijsd staan maar daadwerkelijk weg zijn. Omdat ik een aparte meter heb voor mijn warmtepomp maar deze niet kan koppelen aan Youless zou het fijn zijn als ik deze handmatig kan invullen. Dit geldt ook voor de zonnepanelen. Als deze waardes handmatig toegevoegd kunnen worden ontstaat er een totaalbeeld dat recht doet aan de situatie,
    Met vriendelijke groet Willem

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  7. Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline

De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
    In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
    Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.

5 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  8. Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering

Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!

Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:

• wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.

• wat mijn netto levering/afname van de dag…

12 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  9. Vergelijken van verbruik

Het verbruik van gas en elektra zodanig grafisch presenteren zodat in een oogopslag te zien is dat je goed bezig (besparen) bent.

Na een jaar van meterstand opnemen,iedere week of maand de meterstanden vergelijken met de meterstand 52 weken of 12 maanden geleden en zodoende het jaarverbruik te bepalen.
    dit
    Dit noem ik het voortschrijdend jaarverbruik.

De grafiek bestaat uit een horizontale X-as welke zich in het midden grafiek bevind en 52 of 12 waarden kan bevatten.
    De Y-as bestaat uit een verticale lijn op de linkerkant van de grafiek en verdeling is in procenten,om te beginnen is de verdeling…

681 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Een mooie toevoeging voor het platform. Zelf zullen wij dit eerder in de vorm van een een op een vergelijking integreren om mee te beginnen.

Om deze vervolgens in de toekomst wellicht verder uit te werken.

Breng dus snel je stem uit!

10. Plaatsen van een fictieve accu in het dasboard.

Door een fictieve accu te laden met terug geleverde stroom tot deze vol is, en daarnaast een extra terug lever meter, en een verbruiks meter kan inzichtelijk gemaakt worden of een accu rendabel is.
    Alle info die nu beschikbaar is geeft geen werkelijk beeld van de haalbaarheid van een accu.

29 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  11. Inzicht in toekomstig (2022) capaciteitstarief

In Vlaanderen wordt er vanaf 2020 deels afgerekend op basis van een capaciteitstarief. (https://www.vreg.be/nl/toekomst-nettarieven-capaciteitstarief )
    Als basis hiervoor telt de hoogste kwartiervermogen per maand. (Details zie bovenstaande link). Dit kwartiervermogen gaat essentieel worden voor de Vlaamse gezinnen. Om het gedrag hierop aan te passen is er inzicht nodig. Hopelijk kan dit getoond worden op het dashboard.

21 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Voor internationalisering is dit zeker een goed punt. Het zou een functionaliteit specifiek voor Belgische gebruikers kunnen worden.

We nemen het idee mee ter beoordeling.
    Bedankt voor de input!

^ Mark – Chief Engineering

12. IJkmoment 0kWh verbruik - mogelijkerwijs 2x per jaar

Als gebruiker wil ik de twee momenten kunnen zien wanneer het verbruik 0kWh is. Dat wil zeggen ergens wanneer de opwek het ingekochte verbruik gecompenseerd heeft (meestal rond juni) en wanneer de ingekochte kWh's het overschot geproduceerd in de zomer weer naar 0 brengen in de herfst. Dit kan natuurlijk per huishouden anders zijn; als iemand te weinig panelen heeft kom je misschien niet aan de eerste 0 en heb je er zo veel dat je meer opwekt dan je verbruikt kom je niet aan de tweede 0.

Dit wordt als een groene en dan een rode stip aangegeven in…

1 vote
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  13. Een stijging of daling weergeven bij prognose

Bij mij staat de prognose ver onder wat ik wil uitgeven, hoera. Maar ik vergeet steeds te onthouden hoeveel euro er vorige week stond.

Kan er een klein pijltje worden toegevoegd zodat ik weet of ik in een stijging zit of in een daling van de prognose?

0 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  14. Verbruik per apparaat weergeven (zoals bij bekende energieleverancier)

Ik weet dat een bekende energieleverancier aan haar klanten een pro-inzicht biedt.
    In die app is dan zichtbaar, op basis van inschatting, hoeveel je per apparaatgroep verbruikt:

Koelkast en vriezers
    Keukenapparaatuur
    licht en audiovisuele apparatuur
    Overige elektrische apparaten
    Apparaten op standby
    Witgoed

Ik kan mij voorstellen dat het niet nauwkeurig is, maar pieken van 750W om 10.00 en om 20.00 uur, boven op het voorgaande verbruik: zou dat toevallig een koffiezetapparaat zijn?

En tussen 17.00 en 17.20 een piek van 2000W, drie keer raden :)

2 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. Voorschot van €0 mogelijk maken

Ik (en vast met mij steeds meer gebruikers) heb een nul op de meter huis. Ik streef dus met mijn verbruik naar €0. Nu kun je het voorschot en streefbedrag niet naar 0 zetten, 50 is het kleinste bedrag. Dit is niet realistisch (ik krijg elk jaar geld toe van de leverancier omdat ik, na salderen, elektriciteit over hou die zij afnemen van mij en betalen).

3 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. Tegel met CO2 notitie

Tegel met CO2 notitie, CO2 voetafdruk.(tegel of grafiek)
    Gekoppeld aan verbruik (gas, elektra)
    Gekoppeld aan producenten PV en Thermisch.
    Verbruik minus duurzame opwekking, netto CO2 productie.
    Hier valt meer mee te doen.

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Voor de mensen die echt bezig zijn met hun verbruik is dit inderdaad een mooie toevoeging. Wellicht dat een verkapte variant hiervan intrede zal doen in de toekomst.

Voorlopig plaatsen we het idee op “Ter beoordeling”.
    ^ Mark – Chief Engineering

17. Tegel "Verbruik bij x Graden"

Deze tegel geeft het Gas verbruik aan bij X graden. Echter maakt deze tegel geen onderscheid tussen CV verwarming en bijvoorbeeld Warmwanter t.b.v. Douche of Bad. Hierdoor geeft deze tegel onjuiste informatie weer.

Is het mogelijk om onderscheid te maken in CV gebruik en Afname van Warm water?

6 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  18. Warmtepomp verbruik koppelen aan buitencondities

Het is nu mogelijk om de gasmeter te koppelen aan de buitentemperatuur.
    In het geval dat men een warmtepomp heeft en geen gasketel meer .............. wenselijk om de kwh meting van de warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen.

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  19. Mogelijk maken de netspanning uit te lezen

Gezien de veel voorkomende problematiek met een te hoge netspanning en daardoor het uitvallen van de omvormer, zou ik graag deze waarden willen zien. Of in ieder geval de minimum en maximum waarden

15 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  20. Mogelijkheid tot integraal switchen tussen Euro's en kWh cq m3 op het dashboard

Mogelijkheid om voor alle onderdelen op het dashboard te kunnen switchen tussen Euro's en kWh cq m3 dmv indrukken van een 1 knop, die voor alle menu-onderdelen geldt.

118 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Goed idee, dit maakt het een stuk overzichtelijker om je verbruiken te bekijken.

Wel dienen wij er rekening mee te houden dat sommige widgets misschien lastig weergegeven kunnen worden in € of nou juist in kWh / m3.

We gaan er naar kijken!

← Previous 1
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base