Lokaal kunnen uitlezen van de P1 uitlezer
- Lokaal kunnen uitlezen van de meterstanden uit de P1 uitlezer.
- Bijvoorbeeld een REST API in de uitlezer.
- Bijvoorbeeld een app als de YouLess.
We zijn verheugd om te melden dat dit idee is gerealiseerd in de vernieuwde YouLess LS120 energiemeter die sinds vorige week te koop is via https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-live-uitlezen !
De nieuwe YouLess LS120 energiemeter vervangt onze Enelogic P1 poort uitlezer.
Via de nieuwe YouLess LS120 energiemeter kan je de P1 poort van de slimme meter ook lokaal uitlezen, lokaal de gegevens ophalen via een soort API en lokaal uitlezen door middel van de YouLess app (alleen lokaal dus!).
p.s. Je kan natuurlijk ook nog steeds je zonnepanelen en andere tussenmeters uitlezen door middel van deze YouLess LS120 energiemeter.
-
PieterG schreef
Lokaal de Youless ls120 uitlezen met de Youless app zal niet het gasverbruik tonen want dat zit nog niet in die app. Zal er wel komen volgens Youless maar onbekend is wanneer. Tot die tijd biedt mijn LS120 dus niets meer dan mijn LS110...
-
@Flores Eken, als Enelogic rekenen we geen verzendkosten. Als je naar https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-live-uitlezen gaat zou je de vernieuwde P1 poort uitlezer moeten kunnen bestellen zonder verzendkosten.
-
Flores Eken schreef
Mooi. ik wilde gelijk gaan bestellen, maar er klopt iets niet met de verzendkosten.
Op de site staat dat er geen verzendkosten zijn, maar er wordt in de shop toch 4.50 aan verzendkosten in rekening gebracht. Klopt de tekst op site niet? Of staat er iets fout geconfigureerd in de shop?
-
@Jan van Vegten, de Enelogic P1 poort uitlezer blijft gewoon werken inderdaad, er is geen verplichting om over te stappen naar de YouLess LS120 P1 poort uitlezer (mocht je de nieuwe functies niet nodig hebben).
@Flores Eken, iets wat verouderde informatie hierover kan je hier vinden --> http://wiki.td-er.nl/index.php?title=YouLess .
-
Flores Eken schreef
Ik probeer ergens te vinden hoe dat lokale uitlezen nu werkt, ik neem aan dat ik een REST call kan doen en dan het P1 telegram terugkrijg? Wat is dan de URL? ik kan er ergens documentatie over vinden.
Dank
-
J.H. van Vegten schreef
Blijft mijn P1 meter gewoon bestaan of is het een verplichting over te stappen naar de nieuwe meter?
Groeten, Jan
-
Gerard Van de Berg schreef
Dit is echt een functie die absoluut ontbreekt wat mij betreft.
-
marco.van.wyngaarden schreef
Helaas heeft het uitlezen van de XML niet het juiste resultaat.
op het moment dat er elke 60 sec een pull wordt gedaan op de XML loopt de web interface vast en de enige optie die vervolgens overblijft is het herstarten van de hardware device.vermoedelijk heeft het te maken met het niet vrij geven van een sessie wanneer er get wordt gedaan op de "XML" content
-
marco.van.wyngaarden schreef
misschien een optie om dit uitleesbaar te maken via een domotica systeem als domoticz ?
-
skipper schreef
Top Enelogic! Ook ik was hier naar opzoek!
-
Carel Bast schreef
Hallo Huub!
Heel mooi. Bedankt. Dat is precies wat ik zocht! Heb je nog meer documentatie over requests die je naar het enelogic device kan sturen?
Grtz,
-- Carel
-
skipper schreef
Ik juich dit idee zeker toe. Het is idd mogelijk bij een Youless. En omdat Enelogic al enige samenwerking heeft met Youless, moet dit idee niet moeilijk uitvoerbaar zijn?! ;-)
-
anoniem schreef
Voor dit geld mag je dat zeker wel verwachten!!
-
Hans Mestrum schreef
Een mogelijkheid zoals bij youless via het script van magic monkey op mijn NAS zou prachtig zijn. Youless zo uitlezen gaat dan heel goed. En nu heb ik dus ook offline mijn data gelogd.
-
Gsrard schreef
Idem, ik schaf jullie produkt direct aan wanneer ik via REST rechtstreeks een uitvraag kan doen.
-
anoniem schreef
De huidige 'gebruik' web pagina van Enelogic is zeer informatief, maar lokaal iets dergelijks kunnen opzetten zou nóg beter zijn, gezien de privacy. Al kan ik maar een real time poort uitlezen via het netwerk, dan ben ik al tevreden. Programmatuur schrijf ik dan zelf wel.
-
Hans Mestrum schreef
Goed idee. Ik zou dat ook graag willen voor de youless. Dus verbruik e.d. zelf kunnen loggen in database op bijv raspberry of nas of nog mooier rechtstreeks door kunnen zetten naar pvoutput.
-
Dennis Slagers schreef
Indien aanwezig dan zal dit mij over de streep trekken om het Enelogic device aan te schaffen. Ik wil zowel gebruik kunnen maken van jullie services alsmede van mezelf