warmtepomp
Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.
Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.
Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!
-
Paul Remmig schreef
Wij hebben een water water warmtepomp, met zonnepanelen en een warmteterugwinning van de ventielatie en zijn niet op gas aangesloten.Alle grote verbruikers en leverende energie zijn aangesloten op kWh meters en op afstand uitleesbaar. Kan daar in de toekomst wat mee gedaan worden? Wij zijn nu ook van die energievreters en kunnen niet goed vergelijken.
-
Martijn Nab schreef
Ook zou ik graag zien dat het verbruik van de WP van het eigen gebruik afgetrokken wordt. Het verbruik van de WP maakt het verbruik van andere bronnen moeilijk zichtbaar.
-
Wytse schreef
Goedemorgen, ik ben een nieuwe gebruiker van het dashboard. Gisteren de youless geplaatst en nu druk aan het stoeien. Ook wij hebben een brine warmtepomp en 14pv panelen. Ik krijg het nog niet voor elkaar om beide op mijn dashboard inzichtelijk te krijgen.
-
Y L J Poppeliers schreef
mijn warmtepomp is 1 april geïnstalleerd (geen grap), zonnepanelen liggen er al 10 jaar maar wordt uitgebreid per 30 april maar ik kan hier dus niks mee in het lijstje elektra en gas??
-
Jacques Visser schreef
Ik heb ook een warmtepomp en zonnecellen, waarmee het dashboard helemaal scheef wordt getrokken. Ik ben niet de enige blijkbaar. Waarom worden zonnecellen en warmtepomp niet opgenomen in het lijstje van elektra en gas???
-
H. Mollinga schreef
Op het dashboard van Enelogic staan velden van "zonnepanelen niet aangemeld" en "Warmtepomp niet aangemeld" is het mogelijk om de zonnepanelen en warmtepomp te registreren.
-
J.W. van der Leeuw schreef
Ik heb een brine warmtepomp en ben veel minder afhankelijk van de buiten temperatuur. Daarnaast draait de pomp in de zomer voor passieve koeling.
Ik denk dat het niet eenvoudig is om met een paar simpele maatregelen toch een goede vergelijking te kunnen maken. -
Wim Berkhof schreef
Ja graag !. Inmiddels heb ik zonnepanelen, zonnecollectoren èn warmtepomp.
Daarom ben ik zelf over gegaan op 'megajoule / graaddag' als indicatie voor energieverbruik.Was "vroeger" ruim 40 MJ/graaddag, vorig jaar 22.
-
Christiaan Hartman schreef
Helemaal mee eens
-
Bas Rutjes schreef
Temperatuur en graaddagen lijken alleen beschikbaar voor de gas meter, dit zou ook bij Electra beschikbaar moeten zijn voor diegenen onder ons met een warmtepomp.
-
Peter van de Ven schreef
Aub gasloze woningen ondersteunen, dit is de toekomst. Dus verbruik in kWh vs Temp/graaddagen, etc
-
Teus van der Stelt schreef
Ik zou ook graag weerdata in combinatie met het elektriciteitsgebruik willen zien, omdat ik alleen elektriciteit heb (zonnecellen + warmtepomp) en geen gasmeter. En is dit ook niet de toekomst, huizen zonder aardgas?
-
Jan Jansen Of Lorkeers schreef
Er tegenwoordig steeds meer mensen met een (split) warmtepomp en een gas aansluiting. Dus beide. Mijn elektra verbruik is dan in de winter ook veel hoger dan de gemiddelde woning in mijn categorie
-
anoniem schreef
Ik heb ook een WP. Wel met een eigen kWh meter en zelfs een warmtehoeveelheids-meter. Zou mooi zijn als die systemen gekoppeld zouden kunnen worden.
-
Bedankt voor je reactie Jeroen! Gelukkig wordt het hebben van een (werkende) gasmeter automatisch geregistreerd en word je hierdoor in een groep geplaatst met of zonder gasmeter. Hopelijk heb je iets aan onze terugkoppeling.
-
Jeroen Visser schreef
Het lijkt me niet zo moeilijk om in het profiel toe te voegen gas-aansluiting ja/nee. Zonder zo'n gegeven is vergelijken met "soortgelijke woningen" onzinnig, in ieder geval geen aanleiding om een premium abonnement te nemen.
-
anoniem schreef
hier het zelfde, gebruik ook een headpump en geen gas of stadverwarming.
-
Rob Meerwijk schreef
Ons elektriciteitsverbruik is sterk gekoppeld aan de buitentemperatuur aangezien we een warmtepompsysteem hebben. Nu is er alleen een blokje beschikbaar voor de koppeling tussen gasverbruik en temperatuur. Ik zou dat ook graag voor elektriciteit zien.
-
Marco schreef
Wij hebben een energie nul woning waarbij we geen gas aansluiting hebben maar een split warmte pomp. Deze werkt op elektriciteit en het altijd aan verbruik van de woning is nu erg hoog in het overzicht. Verder wordt er vergeleken met anderen die een elektriciteit en gasaansluiting hebben. Vergelijken op kosten is natuurlijk een goede maatstaf hoe duur je uit bent, maar geeft dus weinig input in hoe je het doet ten opzichte van anderen in de vergelijkbare energieopstelling.