Tussentijds voorschot wijzigen
Ik heb tussentijds mijn voorschotbedrag gewijzigd daardoor is het voorschotbedrag gewijzigd is voor het hele jaar, is het mogelijk om dit aan te passen?
Onder het gebouwprofiel bieden we de mogelijkheid aan om het voorschotbedrag aan te passen.
-
Rowdy Schwachöfer schreef
Er zijn meerdere issues met het voorschotbedrag imho. Er moet inderdaad een soort van voorschot gekoppeld aan een periode komen.
1) Als ik mijn voorschotbedrag aanpas aan mijn nieuwe contract veranderd het bedrag en alle berekeningen van voorgaande jaren ook. Dat klopt niet..
2) Het tussentijds aanpassen van het voorschotbedrag zoals hier in het idee benoemd wordt. Veel energiebedrijven geven je een seintje dat je verbruik te hoog of te laag is en adviseren je voorschotbedrag aan te passen. Zo betaalde ik van 1-1-2017 €130/maand en vanaf 1-10-2017 €150 om de wijzigingen in energiebelasting op te vangen, maar alles (ook voorgaande jaren dus!) wordt nu berekend op 12x€150 ipv alleen dit jaar voor 9x€130+3x€150.
€1800 (berekening) is iets anders als €1620 (werkelijk).Marc's idee zou een oplossing kunnen zijn. De huidige implementatie is totaal onbruikbaar. Ja, we hebben mooie grafiekjes en rood/groen/gele widgets waar iedereen heel vrolijk van wordt; maar de data die daar op weergegeven is gewoon niet correct.
-
John schreef
Dat kan natuurlijk ook, maar: waar heb je nu eigenlijk een computer voor?
Dan zou je wel offline moeten werken en dat kan niet met enerlogic.
-
Marc Arts schreef
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Een wens zou zijn om dit maandelijks te kunnen invullen in het beheer gedeelte (tabel met maand en bedrag zelf in te vullen?). -
Leo Plugge schreef
"Ik heb dit ook gedaan maar heb vervolgens het aantal maanden bedrag X en het aantal met bedrag Y opgeteld en vervolgens gedeeld door 12. Hiermee kom je tot een gemiddeld maandbedrag en blijft de prognose gelijk"
Dat kan natuurlijk ook, maar: waar heb je nu eigenlijk een computer voor?
-
John schreef
Ik heb dit ook gedaan maar heb vervolgens het aantal maanden bedrag X en het aantal met bedrag Y opgeteld en vervolgens gedeeld door 12. Hiermee kom je tot een gemiddeld maandbedrag en blijft de prognose gelijk.
-
erik schreef
Suggestie: maak het mogelijk om wijzigingen in voorschot op te kunnen slaan. Nu is het slechts mogelijk om één voorschot bedrag in te stellen. Ik (en wrs meer mensen) pas mijn voorschot regelmatig aan op basis van verbruik en teruglevering. Het zou mooi zijn als ik op datum x een voorschot wijziging zou kunnen invoeren, en dat de applicatie deze onthoudt en meeneemt bij de berekeningen.