Temperatuur/Gasverbruik in grafiek in Dashboard
Op het dashboard zie ik een mooie grafiek van mijn energie verbruik, maar kan helaas geen relatie zien met de dan geldende temperatuur. Bij verbruik zie ik de youless patronen met de temperatuur maar het youless patroon is nauwelijks indicatief. De pieken zijn niet hoger, maar breder, langer x hoeveelheid gas verbruik.
We zijn van mening dat het kopje “verbruik bij xC” voorlopig voldoende informatie voorziet.
Wellicht bieden we een uitgebreidere functie aan in een toekomstige versie.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
C. J. Eilers schreef
Ik was aan het zoeken naar de mogelijkheid om een temparatuur grafiek te kunnen plaatsen in de verbruikstabel daggrafieken en kwam dit item tegen in de fedback.
Ik gebruik vanaf twee weken geleden alleen gas voor de cv en vond daardoor de tijd dat de ketel warmte geeft. Maar mis dus in deze grafiek de temperatuur. Maak in het p2 kastje de mogelijkheid daar een temp. Sensor in te pluggen die buiten kan hangen. Dat lijkt mijeenooie oplossing. -
Albert schreef
Op het dashboard wordt per dag de temperatuur weergegeven, er wordt dan vermeld wat het normale verbruik is bij die temperatuur. Om in de verbuiksgrafiek dagen met elkaar te kunnen vergelijken is het handig om ook daar de dagtemperatuur te kunnen zien. Een lijndiagram langs de staafdiagram van verbuik per dag zou dit mooi kunnen tonen.
-
Marc Arts schreef
Op het dashboard staat in het blokje Verbruik geen optie om ook de temperatuur op te nemen in de grafiek. Dit zou een mooie aanvulling zijn!
Op het tabblad Verbruik is deze weersinformatie wel te activeren, dus de informatie is wel beschikbaar. -
Anoniem schreef
Het normaal verbruik bij een bepaalde temperatuur lijkt in ieder geval niet (goed) aan elkaar gerelateerd te zijn. Er zijn veel meer factoren die gasverbruik bepalen. Zo zie ik bij sommige lagere temperaturen een lager normaal verbruik. Dat hieraan je status groen/geel/rood is gekoppeld slaat m.i. dan ook niet relevant en verstoort het verbruiksbeeld.