Bepaalde periode op kunnen geven in de grafiek
Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.
Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.
Toevoegingen:
* Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
* Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
* Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
* Legenda bij Export naar PDF.
* De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.
* Graag standaard knop voor Year-to-Date bij verbruiksoverzicht, met evt. vergelijking van vorige Year-to-date.
De mogelijkheid om zelf een tijdsperiode te selecteren wordt meegenomen in de nieuwe versie van Enelogic die in ontwikkeling is, zoals beschreven in de nieuwsbrief afgelopen maand.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
Paul Friedel schreef
Ik zie dat dit punt al heel lang op "ter beoordeling" staat. Nog even los van extra's zoals verbruik i.p.v. standen en de formattering (die hangt af van wat de meter levert, snap ik):
Het zou toch relatief eenvoudig moeten zijn om in elk geval een langere periode te exporteren? Ben het met de ts eens dat het ondoenlijk is om per dag separaat de gegevens op te vragen... -
Peter ter Borch schreef
De huidige csv dump bevat te weinig, en ongeordende data om er een ordentelijke analyse mee uit te voeren. Data zoals te zien is onder de grafieken is hierin niet terug te vinden. Een vollediger en geordend bestand zou zeer wenselijk zijn.
-
kees.miedema schreef
Ofwel, koppel het jaaroverzicht aan het prognose overzicht qua startdatum. Daar kunnen we al de factuurperiode opgeven. Ik zou het wel prettig vinden beide overzichten te hebben in verband met andere systemen als PV Output die ook volgens standaard jaar werkt.
-
Freek Gerritsen schreef
Zou ik ook graag willen.
Met vriendelijke groeten Freek Gerritsen
-
Gerjan schreef
Ik zou graag zien dat in het verbruik overzicht de mogelijkheid komt voor:
- een rollende kalender, dus een aanpassing van de weergave waarbij standaard jan/dec wordt getoond maar dat er bijvoorbeeld mei t/m april (lopende maand) wordt getoond. Ik schakel nu constant tussen het scherm met het huidige jaar en het vorige jaar.
- de mogelijkheid om de maandstanden te corrigeren voor het aantal dagen van de maand om op die manier een betere vergelijking te kunnen maken tussen de maanden. Dit zou bijvoorbeeld mogelijk kunnen worden door een nieuwe weergave die het gemiddelde verbruik per dag op maandbasis toont.
- en optisch stoort het me nog steeds dat er niet de mogelijkheid is om als instelling aan te geven dat er slechts 1 tarief wordt gebruikt zodat de grafiek geen onderscheid meer maakt tussen dal/piek, die weergave met 2 kleuren en getallen voegt helemaal niets toe in deze situatie. -
Harry Verjans schreef
Een passende naam voor de export lijkt me toch wel wenselijk.
Maar een snelle optie zou kunnen zijn noem de export.csv in ieder geval enelogic-export.csv of gewoon enelogic.csv -
Peter J.M. Schuit schreef
Als gebruiker en analist zou ik graag ook de euro's en de temperatuur, die wel zichtbaar zijn in de grafieken, willen kunnen downloaden
-
Gerard Martens schreef
Op de verbruikspagina kan ik per dag terugbladeren. Graag zou ik hier een sprong willen maken middels een knop 'Ga naar datum'.
-
Henk van Putten schreef
Graaddagen en temperatuur samen met verbruik gegevens downloaden.
-
Willem Oskam schreef
Mogelijkheid on begin en einde van de jaar periode in te stellen. Meteropname moment.
-
Robert Van der Laan schreef
Het zou handig zijn als je bij verbruik een kalender had zodat je bv van de maandag naar de vorige week maandag zou kunnen kiezen zonder dat je via de pijltjes toetsen 7x terug moet misschien kunnen jullie daar iets mee met vriendelijke groet
R.v.d.Laan -
wielders.lgm schreef
Middels een exportbestand (csv of excel) kun je eenvoudig je eigen draaitabellen maken. En de energiegetallen vergelijken.
Maar dan moet je wel alle waarden kunnen exporteren (w.o. graaddagen). Met bijbehorend filter op dag -of maandniveau bijvoorbeeld. -
Koen Vanduffel schreef
Bij het exporteren naar CSV worden weerdata niet mee geexporteerd. Het zou erg handig zijn als dit wel gebeurt.
-
hnd0001 schreef
Verbetering van de export naar csv. Bij bedragen eindigend op nul wordt de nul weggelaten en levert een probleem bij inladen in MSaccess. De export naar XML zou ook een goede aanvulling zijn!
-
Engelbertus Tijseling schreef
idd variabele periode, (van datum tot datum) en dan een variabele "resolutie" die je zelf kunt kiezen.
dit zal dan een lijngrafiek worden, misschien een staafdiagram..het zou ook mooi zijn wanneer je bijvoorbeeld gas en elactra samen in een grafiek zou kunnen zetten, of dat je 2 afzonderlik te kiezen (even lange) periodes als 2 lijnen in 1 grafiek kunt plotten, wederom in een in te stellen resolutie. (x minuten, uren, dagen weken, maanden, jaren... zodat je deze makkelijk kunt vergelijken. of nog meer periodes uiteraard :)
-
Sander N schreef
Ik zou graag zien:
- een mogelijkheid om te exporteren: per dag en dan voor een bepaalde periode ( dus bijvoorbeeld 1 maand, of 1 jaar ; of meerderen jaren) . je krijgt dan het verbruik per dag voor de periode die je hebt opgegeven.
- Een mogelijkheid om te exporteren per week en dan voor een bepaalde periode. Je krijgt dan het verbruik per week voor de periode die je hebt opgegeven.
- Een mogelijkheid om te exporteren per maand en dan voor een bepaalde periode... enzv.Dit alles om dit ook zelf in een overzicht te zetten en meerdere periodes met elkaar te kunnen vergelijken (hoe veel gas heb ik vorig jaar in deze week / maand verstookt).
Zo kan je namelijk ook echt zien of die efficiëntere ketel of led-lampen , etc... je energie besparing oplevert. -
Jan-Pier schreef
Goed nieuws!
-
Thijs van Daalen (LEON Zeewolde) schreef
Als energieleverancier zou ik graag zien dat het makkelijk wordt om een selectie over alle klanten tegelijk uit te voeren.Ik denk daarbij aan de volgende selectiekenmerken:
• klantengroep (postcode en/of woonplaats)
• Periode van - tot
• Keuze tussen meterstanden of verbruik
• Keuze tussen levering of teruglevering of beide
• Maak ook een exportkeuze voor Excel mogelijk -
anoniem schreef
Gelijk voor
-
Hans Mestrum schreef
Heel goed idee. Kijk ook naar bijv. pvoutput wat zij willen in hun import.