Tips voor de winterperiode
Hieronder vind je enkele tips voor de winterperiode. Tips om energieverspilling te voorkomen en comfort en veiligheid te verhogen!
- Loop alle (thermostaat)kranen van je radiatoren na, staan ze goed ingesteld en werken ze nog goed?
- Heb je een (kamer)thermostaat of een andere verwarmingsregeling? Controleer dan ook of deze nog goed ingesteld staan.
- Maak je radiatoren schoon (stofvrij) en zorg dat er bijvoorbeeld geen gordijnen over hangen.
- Ga je weg, stel de temperatuur dat niet te laag in, om te voorkomen dat er leidingen bevriezen.
- Controleer je ventilatie voor een gezond binnenklimaat, juist tijdens de winter als er weinig deuren en ramen open staan. Maak bijvoorbeeld de roostertjes schoon en / of vervang de filters.
- Controleer je rookmelders en CO-melders, het vervangen van de batterijen kan nooit kwaad natuurlijk.
Heb je zelf nog tips voor andere gebruikers? Zet deze dan hieronder en we voegen ze dan toe aan onze vaak gestelde vraag hierover --> https://enelogic.uservoice.com/knowledgebase/articles/755256.
Alvast bedankt!
-
Ger schreef
Radiator folie achter de verwarming helpt ook.
-
Ger schreef
Zet bijvoorbeeld een bankstel een stukje naar voren als deze voor de radiator staat.
-
mario.drent schreef
Ik zou graag zien dat er een soort reset komt. Ik stap 1 december over op een andere energie maatschappij.Dan zou ik graag willen dat ik b.v dan ook 1 december enelogic kan laten starten...
Zodat ik precies het in de gaten kan houden wat de energiemaatschappij zegt en wat de daadwerkelijke cijfers zeggen op dezelfde periode.M.v.g. Mario
-
R. Duizend schreef
Radiatoren ontluchten