Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Als je op de verbruik pagina kijkt en rechts bovenin kiest voor “week/maand/jaar” kan je snel switchen tussen de dagen door op de gewenste periode’s te klikken.

  2. 2-factor authenticatie voor je inlog account

    Ik zou graag zien dat ik mijn inlog account zou kunnen beveiligen met 2-factor authenticatie.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. uitlezen van de PV youless meterstanden van de zonnepanelen opbrengst en tonen in meterstandentabel

    Via Enologic bestelde Youless plus productiemeter voor de zonnepanelen voor live productie
    dit werkt goed ,maar ik zie nog steeds geen meterstanden in de meterstandentabel terwijl wel de Youless wel in de tabel staat
    Is dit mogelijk ja of nee of moet daar toestemming voor worden gegeven

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar de YouLess meterstanden zouden inderdaad zichtbaar moeten zijn in de Grafiek en onderaan is dan de data te exporteren, bijvoorbeeld naar een .csv bestand.
    Dit gebeurt allemaal automatisch, hier is verder geen toestemming voor nodig.
    Ik heb op 24 juni hier ook nog een e-mail over gestuurd. Hopelijk beantwoordt dit je vraag.

  4. Jaarafrekening

    Wil de gegevens van de jaarafrekening invoeren

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee Harrie. In het nieuwe Dashboard en Gebouwprofiel wat we begin oktober hebben online gezet kan je nu je voorschot en doelstelling invoeren.

    We maken dan een prognose voor je en je kan dit dan mooi naast de Jaarrekening leggen!

  5. Prognoses jaarnota lopende jaar

    Ik mis een jaarnota op basis van prognose. Een die zich aanpast aan mijn verbruik/opwekking. Zo kan ik beter zicht krijgen in mijn voorschots nota (moet ik het voorschot bedrag nog aanpassen). Op zich is de energie rekening nu al heel fijn, maar heb een enorme behoefte aan een nota die mij in 1 oogopslag kan laten zien wat mijn aankomende jaarnota bij benadering zal kunnen gaan worden. Na mate dat mijn verbruik dichter bij de jaarnota verwerking van mijn energie bedrijf komt wordt deze alleen maar nauwkeuriger (bij benadering uiteraard).

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Rudie!

    We hebben dit proberen te verwerken in de Voorschot widget op het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet.

    Je kan via je Gebouwprofiel je voorschot en doelstelling invoeren en afhankelijk van je data en gebouwgroep maken we dan een prognose voor je.

  6. Voorschot van €0 mogelijk maken

    Ik (en vast met mij steeds meer gebruikers) heb een nul op de meter huis. Ik streef dus met mijn verbruik naar €0. Nu kun je het voorschot en streefbedrag niet naar 0 zetten, 50 is het kleinste bedrag. Dit is niet realistisch (ik krijg elk jaar geld toe van de leverancier omdat ik, na salderen, elektriciteit over hou die zij afnemen van mij en betalen).

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. terug kijken naar verbruik over langere periode, niet alleen life

    Afgezien van het momenteel verbruik, ook het verbruik terug kunnen zien van een bepaalde periode, en dit plaatsen in grafiek, als dat niet kan
    importeren in excell sheet of zo...Ik zou dat graag willen vergelijken met andere perioden / dagen tot jaren

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. Tarief-invoer

    Neem afscheid van de Instel-balkjes en maak het mogelijk de prijzen met 4 cijfers achter de komma in te stellen. En als uw klanten daar gebruik van maken kunt u ( als u dat zou willen ) exact adviseren welke leverancier op dát moment het voordeligst is en dan kunnen wij als consument het geneuzel van de reclamemakers voor deze clubjes op hun werkelijke waarde taxeren.
    Met vriendelijke groet
    Edward

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  9. Bij de prognose rekening houden met zomer-/winterverbruik

    De prognose voor het hele jaar lijkt te zijn gebaseerd op een lineaire voortzetting van het gebruik tot dan toe. Ik zou graag zien dat er rekening wordt gehouden met het (gemiddeld) verwachte verbruik per maand.

    Een voorbeeld:
    Stel dat ik 300 euro per maand aan voorschot betaal,dat mijn energiejaar 20 dagen onderweg is en ik (in die 20 dagen) voor 100 euro aan energie heb verbruikt.
    De prognose voor mijn jaarverbruik zal dan aangeven dat verwacht wordt dat ik een jaarnota van 1200 euro (ipv 3600 euro) zal uitkomen en houdt er geen rekening mee of het februari (koud!=veel…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De prognose is vanaf het begin direct gebaseerd op het verwachte verbruik per maand.

    In de wintermaanden zullen de kosten dus fors hoger zijn dan de zomermaanden (zeker als je bijvoorbeeld ook nog zonnepanelen hebt).

    Afhankelijk van onder meer je data en in welke gebouwgroep je zit worden deze prognoses uitgerekend.

  10. twee of meer huizen meter standen kunnen aflezen in één account

    het zou, bij het hebben/beheren/controleren van meer dan een huis met meer dan een elektra- en/of gasmeter een goed idee zijn als je de standen steeds ook kunt aflezen middels één account

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is mogelijk, echter dien je momenteel van gebouw te wisselen in het platform.

    Je kan als gebruiker met een gratis abonnement, maximaal 3 gebouwen toevoegen aan het platform. Heb je een Premium abonnement en wil je meer dan 3 gebouwen toevoegen?
    Stuur ons dan even een mailtje, dan lossen wij het voor je op.

  11. Inzien 2e gebouw waarbij meerdere personen kunnen meekijken

    Hallo,
    ik wil graag een 2e account, zodat ik een 2e gebouw kan beheren(het gaat om een openbaar gebouw dat we met een groep beheren) . Waarbij ook anderen mee kunnen kijken, zonder dat ze mijn eigen gebouw kunnen zien.
    Moet ik dan een apart account aanmaken?
    In dat geval moet ik dus steeds uit- en inloggen om te switchen tussen de gebouwen, klopt dat.
    Of kan het onder hetzelfde account, waarbij per gebouw anderen rechten krijgen om mee te kijken.
    Of moet ik dan een zakelijk abonnement nemen?

    hoor graag van u.
    mvg
    Willem van Dam

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Willem, bedankt voor je idee, dit is helemaal duidelijk!

    Onder 1 account kunnen inderdaad meerdere e-mailadressen worden gekoppeld in combinatie met ons zakelijke abonnement, zie ook https://enelogic.com/nl/prijzen/.

    Het is niet mogelijk om per gebouw anderen rechten te geven. Je zal dus inderdaad een 2e account moeten aanmaken. Volg de volgende stappen om meerdere gebruikers toegang te kunnen geven:

    1. Maak een nieuw account aan (met een e-mailadres wat we nog niet kennen)
    2. Koppel de slimme meters
    3. Ga naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    4. Zet het account om in een bedrijfsaccount
    5. Ga naar het onderdeel Abonnementen in Mijn account
    6. Schaf het zakelijke abonnement aan
    7. Ga terug naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    8. Nu kan je alle andere mensen die je toegang wilt geven uitnodigen (uiteraard mogen deze e-mailadressen ook nog niet bestaan)
    9. Deze gebruikers krijgen een uitnodiging via hun…

  12. Ondersteuning electriciteit, gas EN waterverbruik.

    De mogenlijkheid bieden om niet enkel 2 Youless te connecteren (electriciteit + gas), maar nog een derde en/of zelfs vierde.

    In mijn geval voor water-verbruik met derde youless, maar kan ook voor extra KWh-tellers.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel ondersteund het dashboard het om “oneindig” veel Youless te koppelen. Hier zit geen limiet op.

    Om specifiek waterverbruik te bemeten hebben wij nog geen passende oplossing voor, wellicht dat dit ook gewoon gedaan kan worden met een Youless + tussenmeter welke een puls afgeeft.

  13. Kan het dashboard rekening houden met woningen waar alleen stadsverwarming en electriciteit beschikbaar is?

    Het gemiddelde stroomverbruik van (mijn) een woning zonder gas aansluiting is hoger, omdat vooral het koken en ovengebruik elektrisch is. De gemiddelden die nu getoond/berekend worden zijn gebaseerd op een woning met electra EN gas. Mijn woning beschikt alleen over stadsverwarming, electra en zonnepanelen.

    Ik zou graag zien dat ik kan aangeven dat ik geen gas aansluiting heb, mijn huis wordt verwarmd met stadsverwarming en dat het gemiddelde electra verbruik wordt vergeleken met vergelijkbare, stadsverwarmde woningen.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In het Gebouwprofiel kan je nu onderaan invoeren dat je stadsverwarming hebt —> Dit gebouw is voorzien van een alternatieve niet bemeetbare energiebron (bijv. een pelletkachel).

  14. uitbreiding grafiek en historie

    is het mogelijk om ook de opbrengst van de zonnepanelen in de (historie)grafiek te tonen?

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is mogelijk als er gebruik gemaakt wordt van een Youless + tussenmeter om de zonnepanelen uit te lezen.

    Echter werkt het dan niet om de historische waarden te importeren.

  15. Live je slimme meters uitlezen. Iedere 10 seconden een update voor elektra en ieder uur voor gas.

    Live je slimme meters uitlezen. Iedere 10 seconden een update voor elektra en ieder uur voor gas. Is het niet mogelijk om de update voor gas ook per 10 seconden, of per minuut te updaten, i.p.v per uur. Dit zou een geweldige verbetering zijn, bij het instellen van de cv ketel, of bij onderhoud.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  16. 2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We bieden de mogelijkheid om te wisselen van schuifbalken naar invul velden d.m.v. het vinkje wat er boven staat genoemd: “Schuifbalken in- / uitschakelen voor meer opties”

  17. Voorkeur voor weergave van welke grafiek kunnen instellen.

    Graag wil ik bij inloggen standaard naar de grafiek "meter Youless zonnepanelen" willen gaan. Deze staat standaard op "enelogic P1 elektrisch" Dit is natuurlijk een voorbeeld. Anderen willen in de winter hun gasverbruik als eerste zien.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  18. extra knoppen op dashboard

    het zou handig zijn als de meters op dezelfde wijze als dag, week etc. kan worden geselecteerd. Ik denk dan aan 3 knoppen: gas, electra en beide

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voor alle gebouwen met minder dan 2 (actieve) meters, minder dan 2 (actieve) elektrameters en minder dan 2 (actieve) gasmeters is dit idee gerealiseerd, je kan nu direct kiezen tussen elektra en gas!

  19. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  20. Netgear N300 Wifi Range Extender succesvol aangesloten op Youless LS120

    Ik heb in mijn meterkast geen router dus heb succesvol de Youless LS120 aangesloten op Internet met een Netgear N300 WiFi Range Extender.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    voltooid  ·  1 reactie  ·  YouLess  ·  Beheerder →
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank