Koppeling met derde partij (SMA, SolarEdge, smappee etc.)
Als Enelogic gebruiker wil ik graag een koppeling met een derde partij zoals:
- SMA
- SolarEdge
- Smappee
- PVOutput
- IFTTT
- Domoticz
- Netatmo
etc.
Originele bericht:
L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy
Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Kristian schreef
Als dat toch geïmplementeerd wordt, graag ook Tado meenemen. Deze heeft ook een API: http://c-mobberley.com/wordpress/2014/09/28/interacting-with-the-hidden-tado-thermostat-api/ (Nu nog hidden, maar wordt openbaar).
-
Don Huberts schreef
Ik heb ook een smappee en zou deze graag in samenwerking met de enelogic gebruiken. De smappee leest geen slimme meter uit, hij meet direct op de electricitieskabels met klemmen. Hij heeft een intelligente software om de verbruikers op te sporen. Smappe en enelogic vullen elkaar denk ik heel goed aan. Daarom heb ik ervoor gekozen ze allebei te nemen.
-
info schreef
Ik gebruik Iungo (www.Iungo.nl) om data uit te lezen via P1 en tevens mijn lampen en andere energie verbruikers te monitoren. Kan hier misschien ook een koppeling voor komen?
-
Erik Ligthart schreef
Wellicht is het mogelijk om een koppeling te maken met de Netatmo weerstation zodat je je eigen weer gegevens in je dashboard krijgt te zien.
-
mark schreef
Met smappee kun je perfect op zoek naar je sluimerverbruik omdat deze semi automatisch het verbruik van je apparatuur in beeld bovendien zou het apparaat ook kunnen dienen voor de live-uitlezing te doen...niet via de meter, maar met de smappee.
Zie ook https://smappee.atlassian.net/wiki/display/DEVAPI/API+Methods
-
Sander Pilon schreef
Ik zou hier best voor willen betalen. Dwz, als dit onderdeel word van het premium pakket - ik zou het nemen :)
-
anoniem schreef
Een temperatuurlogger opnemen als een te bestellen artikel (vergelijkbaar met youless uitlezer, dus met netwerkaansluiting)
-
Jetze schreef
Ik heb een Nest thermostaat. Deze heeft de binnen temperatuur beschikbaar. Ik zou die ook graag in de grafiek van het gas verbruik zien. In combinatie met de buiten temperatuur lijkt het me een interessante optie.
-
anoniem schreef
Deze functie is zeer wenselijk, zowel import als export.
-
anoniem schreef
Wil ik ook! (ga ik enelogic gebruiken ipv iets anders :) )
-
Ben Erkens schreef
"Thinkpad" heeft als proef een PHP-script gemaakt om de Enelogic P1-adapter via LAN in Domoticz uit te lezen. Dat lukt deels. Vraag aan Enelogic: kan het zijn dat er collissions zijn als je zelf de adapter uitleest terwijl de adapter zelf data naar Enelogic stuurt (iedere 10 seconden)?
Link voor script:
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=8327&p=57906#p57121
-
Michiel schreef
Ik gebruik ook Domoticz voor het uitlezen van data middels P1.
Het zou mooi zijn als ik deze Live-data via Domoticz kan syncen met Enelogic. -
hnd0001 schreef
Ook gewenst maar zou ook willen dat dagelijks verbruik van Enelogic via IFTTT naar bijvoorbeeld een excel bestand automatisch geexpoteerd wordt naar Onedrive en/of Gdrive.
-
snikje schreef
de combinatie van pvoutput en enelogic zou ik ook graag zien,
ik kan me voorstallen dat jullei bij enelogic jullei data niet graag afstaan ivm verdienmodel enzo, wat echter ook kan is gebruik maken van de read API bij PVoutput. hiermee kan in ieder geval alle data vanuit hun kan naar enelogic gehaald worden. dat zou voor mij reden zijn een abonnement te nemen.
ik denk dat het voor veel mensen die wel hun pv data naar pvoutput.org kunnen uploaden vanuit de omvormer danwel fabrikant het wel interessant is om dan een abonnement te nemen want je hoeft dan niet moeilijk met extra uitlezers en dergelijke. en alles is in een overzicht te plaatsen.
mogelijks zelfs met accurate weer info uit de mogeving (weet niet of pvoutput je weerimports ook laat uitlezen )
wil hier eventueel ook wel aan meehelpen, lijkt mij een leuke uitdaging.,
-
Bastiaan schreef
Na een jaar nog steeds ter beoordeling.....
-
Bastiaan schreef
Dat zou heel erg mooi zijn!
-
P. Vermaas schreef
Al enige jaren verzamelt pvoutput.org de opgewekte zonne-energie. Het zou geweldig zijn als de Enelogic P1 via een API gegevens door kan sturen aan pvoutput.org. Op die manier is een goed overzicht te tonen van de energie-balans. Als die optie werkt schaf ik de Enelogic P1 direct aan!
Met vriendelijke groet, Peter
-
Mischa schreef
Mee eens. Omink Portal zou mooi zijn als die (bij voorkeur automatisch) ingelezen kan worden hier.
-
anoniem schreef
Dat zou een ideale combinatie zijn. Nu zie ik alleen de teruglevering. Dan meet je niet je verbruik op dat moment. Met de waarden van de omvormer zou je je verbruik ook overdag kunnen zien.
Helemaal ideaal zou dan zijn als je verbruik in een aparte grafiek zou kunnen zetten.
-
Edwin Hobbelink schreef
Geacht Enelogic team,
Ik kwam toevallig deze post tegen en vraagt me volgende af:
Na bijna een jaar sinds begin van deze post, wat is status van enelocig export naar PVOutput ?Ik gebruik nu scripts op mijn NAS om de waarden van de zonnepanelen en een YouLess op de slimme-meter naar PVOutput to sturen.
YouLess heeft de handicap dat hij geen onderscheid kan maken tussen afname of terug levering. http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=31916&sid=29260Waneer er een automatische koppeling van Enelogic naar PVOutput mogelijk zou zijn , word direct de YouLess hier vervangen door Enelogic.
Met vriendelijk groet,
Edwin