Live uitlezer - dhcp renew
// Dit idee gaat over onze oude Enelogic P1 poort uitlezer, in de nieuwe YouLess P1 poort uitlezer komt dit probleem niet meer voor.//
Wanneer de P1 lezer een tijd de dhcp server niet heeft kunnen bereiken stopt hij met aanvragen van een IP. Dit zou wat mij betreft niet moeten kunnen, indien hij de DHCP server niet kan bereiken moet hij gewoon 5 minuten slapen en het opnieuw proberen, net zo lang tot hij een IP heeft gekregen.
Reproduceerbaar:
Router -> Switch -> P1-lezer
Zet van alles de stroom uit (tegelijk) en daarna weer aan.
In mijn geval is de Router van UPC, deze is bij lange na niet 'online' voordat de P1-lezer is opgestart. Gevolg bij mij is dat ik moet wachten tot de UPC modem online is en daarna de P1 nogmaals moet powerflippen.
Dit idee hebben we meegenomen in de tests van onze vernieuwde YouLess P1 poort uitlezer (https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-live-uitlezen).
In de nieuwe versie die vanaf 1 maart 2017 wordt verkocht is dit probleem opgelost.
Jammer genoeg kunnen we voor onze oude Enelogic P1 poort uitlezer geen firmware update geven om dit op te lossen, gelukkig komt dit probleem zelden voor.