Bepaalde periode op kunnen geven in de grafiek
Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.
Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.
Toevoegingen:
* Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
* Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
* Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
* Legenda bij Export naar PDF.
* De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.
* Graag standaard knop voor Year-to-Date bij verbruiksoverzicht, met evt. vergelijking van vorige Year-to-date.
De mogelijkheid om zelf een tijdsperiode te selecteren wordt meegenomen in de nieuwe versie van Enelogic die in ontwikkeling is, zoals beschreven in de nieuwsbrief afgelopen maand.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
Jan-Pier schreef
Ik zou ook heel graag meer exportmogelijkheden willen zien. De gegevens van een maand bijvoorbeeld, maar dan wel met een resolutie van bijvoorbeeld 5 of 10 minuten. Als ik dat in csv formaat kan exporteren dan kan ik zelf in Excel vergelijkingen maken, en bijvoorbeeld de buitentemperatuur bij de gasgegevens zetten, om te kijken wat het verband is.
-
Hans Mestrum schreef
En maak de csv output zodanig dat ie is in te lezen in pvout.org. Zie ook mijn opmerking elders om meer data te kunnen zien (slimme meter, gas, PV, teruglevering, verbruik, opbrengst)
-
willem.kuipers schreef
voor je controle zou dat moeten kunnen
terugzien wat je verbruikt hebt -
anoniem schreef
Ik zeg doen!
-
hansendorris schreef
Wanneer?
-
anoniem schreef
Het zou fijn zijn als je een verbruiksoverzicht kunt maken over een zelf in te stellen periode. Nu kan je alleen kiezen per dag, week, maand of jaar. Knopje ernaast met variabele periode en variabele weergave (kwartieren / dagen / maanden) zou handig zijn :-)
Deze weergave geeft veel meer inzicht dan de complexe rekening weergave. -
Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.Toevoegingen:
- Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
- Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
- Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
- Legenda bij Export naar PDF.
- De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.