Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Voorschoten overzicht uitbreiden

In het voorschot overzicht wordt de "prognose" en "doelstelling" weergegeven. Het is jammer dat de "huidige voorschot" niet weergegeven wordt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een mooie toevoeging voor het dashboard, we zullen dit idee meenemen in de discussies omtrent een nieuwere versie van het dashboard!

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

2. Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking

Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
    dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend

45 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…

3. Vaste kosten elektra/gas apart weergeven

Het zou fijn zijn als de vaste kosten voor elektra en gas apart ingegeven en weergegeven kunnen worden.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

4. Blokje met actuele meterstanden en verbruiken voor elektra en gas

Ik zou graag een nieuw blokje zien dat de actuele meterstanden weergeeft

132 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Voorlopig plaatsen wij deze ter beoordeling.
    Het is een mooie toevoeging voor een nieuwere versie van het dashboard.

5. Vergelijk verbruik (kWh en m3) in plaats van kosten (€) met vrienden

Op dit moment kan ik alleen verbruik in euro's met vrienden vergelijken. Ik zou het leuk vinden om dit ook in m3 en kWh te zien, temeer omdat de kosten niet alleen afhankelijk zijn van verbruik, maar ook van energieleverancier.

Wellicht zijn er wat issues met privacy, maar als je het verbruik over een maand neemt en klanten expliciet toestemming geven om dit met vrienden te delen denk ik dat er weinig aan de hand is.

73 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel plaatsen we deze naar “ter beoordeling”.

Er lijkt genoeg animo voor te zijn, echter dienen we even te bekijken hoe dit in het vat gegoten kan worden. (zoals je aangeeft met privacy etc.)

Tevens dient er ook rekening gehouden te worden met het profiel van de gebouwen, een villa zal niet het zelfde scoren als een rijtjeshuis of hoekwoning.

6. Vriendenblokje - Vrienden vinden bij jou in de buurt door jezelf bekend te maken

Toevoegen van de optie om (bijvoorbeeld op postcode) toestemming te verlenen om als vriend gevonden te kunnen worden.

Toelichting:
    Nu kunnen alleen vrienden vriend worden als ze van elkaar weten dat ze Enelogic gebruiken en dus: Elkaar kennen. Wellicht zijn er in jouw buurt meerdere potentiële vrienden. Echter je weet niet dat ze Enelogic gebruiker zijn. Privacy belemmert een derde (Enelogic in dit geval) deze mensen te koppelen/cq op elkaar te wijzen.

Als je nu zelf toestemming geeft dat je best vriend wilt zijn kan een ander je vinden. Als dan bv de postcode en het woningtype (als voorbeeld) klopt…

41 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee van bijna 1 jaar geleden Ilse. Voor de volledigheid, dit idee is nog niet uitgevoerd. We zetten dit idee nu op “Ter Beoordeeling” zodat iedereen zijn reactie kan geven. We kijken uit naar jullie reacties.

7. Staafdiagram met de kosten per dag, week, maand en jaar.

Ik zou graag een blokje willen waarin in een staaf diagram met 4 kolommen de totale kosten realtime worden weergegeven per dag, week, maand en jaar.(en daarboven de waarde) En evt. de kolomen gesplitst in gas/electra. Mooiste zou zijn als je kunt kiezen tussen kosten en kW c.q. m³. Dab heb je alle kosten in één oogopslag !

16 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Mooie extensie van het huidige dashboard, om deze reden plaatsen we hem naar “Ter beoordeling”.

Het stukje realtime zal lastig worden bij het alleen uitlezen van de slimme meter (zonder live uitlezer)

8. Melding / notificatie bij bepaald verbruik / event

Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    10 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet is hier het begin van. Voor ons is de eerste stap nu om te kijken hoe we de notificaties het beste bij de gebruiker kunnen krijgen. Hierna gaan we naar de werkelijke notificaties kijken.

Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

9. Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren

Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
    - Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
    - Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
    - Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
    - Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Nog steeds een goed plan en we zijn nog steeds van plan om dit op te pakken. Jammer genoeg weten we nog niet precies wanneer, daarom zet ik het idee weer terug op “Under review”.

We gaan dus weer feedback verzamelen en kijken uit naar jouw input!

10. Cumulatieve Verbruik grafiek in het Dashboard

Kan die "Verbruik" grafiek op "Dashboard" niet cumulatief gemaakt worden? Dat geeft een beter overzicht van de kostenopbouw gedurende de dag.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  11. voorschotbedragen

Ik heb verschillende leveranciers voor gas en elektra. Helaas kan ik maar 1 voorschotbedrag opgeven.
    Zou dit gescheiden kunnen worden per energiebron?

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In de huidige versie van het dashboard bieden we onder “gebouwprofiel” de mogelijkheid om je voorschotbedragen individueel in te vullen.

Maar inderdaad niet individueel, dit zou een mooie toekomstige uitbreiding zijn.

2 Next →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base