Verbruik inschatten bij ontbreken van daggegevens
Vanwege een korte vakantie heeft mijn Enelogic P1 per ongeluk 1 week geen gegevens kunnen uploaden (stroom eraf). Deze week viel in de laatste dagen van februari en de eerste dagen van maart. Omdat er in beide maanden dus daggegevens ontbreken worden deze twee maanden niet meer weergegeven in het jaaroverzicht. Dit lijkt me eenvoudig op te lossen door de laatst bekende meterstanden van de nieuwe meterstanden (zodra deze weer binnenkomen) af te trekken zodat het verbruik in de tussenliggende periode duidelijk wordt. Dit verbruik vervolgens door het aantal dagen afwezigheid te delen en deze gemiddelde dagwaardes in de database te verwerken zodat de maandgrafieken in ieder geval gewoon gevuld kunnen worden. Gevulde grafieken zijn wat mij betreft belangrijker dan exacte dagwaardes tot 3 cijfers achter de komma, want dat laatste is in dit voorbeeld niet meer te achterhalen.
Mocht je als gebruiker hier tegen aan lopen kan je het beste even een support ticket aanmaken. We kunnen dan waarschijnlijk samen tot een passende oplossing komen.