Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

174 gevonden resultaten

  1. Tegel voor verbruik in euro's per dag

    Nu is er een tegel voor het stroomverbruik per dag in euro's. En ook een voor het gasverbruik per dag in euro's.
    Kan er ook een tegel toegevoegd worden waar die info wordt gecombineerd, dus met het totale verbruik en teruglevering per dag in euro's?
    Dan kun je in een oogopslag kunt zien of je die dag per saldo moet betalen of geld krijgt voor je energie. De kleurcodes groen-geel-rood in de meter kunnen dan gekoppeld worden aan je voorschot of doelstelling van het voorschot.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  2. Youless wifi adapter

    Youless verkoopt ook een wifi adapter (€ 25,90) voor aansluiting van de P1 uitlezer. Misschien een idee om deze ook op de enelogic site aan te bieden. Niet iedereen heeft een bedrade netwerkaansluiting in de meterkast waardoor wordt afgezien van aanschaf van de P1 uitlezer.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het doel is uiteraard dat je gaat besparen, niet dat je meer gaat betalen. Om deze reden wijzen wij het idee voorlopig af.

    Wellicht dat we meer controle over de situatie bieden in een toekomstige variant van het platform.

  4. Collectieve opwek installaties (SDE of Postcoderoos)

    Uitlezen van de productie/opwek van collectieve PV-systemen voor en door leden van lokale energie coöperaties.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Mooi idee, klinkt zoals onze energiemanagers functionaliteit, echter zal deze dan mogelijkheden missen. Deze werkt momenteel net andersom.

    Voorlopig ligt onze focus op individuele gebruikers en hun eigen PV installatie.

  5. thema zwart

    Is het ook mogelijk om wat wit is te veranderen in zwart ?
    Zoals je bijv word youtube & Gmail op zwart kan instellen ?

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor

    Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor. O.a. in het scherm "Electriciteit" staat [Opslaan] echter het is niet duidelijk waar. Graag een keuze waar(op de Pc) en hoe (bij voorbeeld PDF)

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Zelf zullen wij niet direct nog hardware gaan ontwikkelen. Mochten we dit in de toekomst wel nog gaan doen, zullen wij dit idee zeker meenemen in de ontwikkelingen.

    Voor nu sluiten wij het idee.

  7. Maisonette

    Als type gebouw zou ik graag de maisonette toegevoegd zien. Misschien een idee om een icon van een 'flatgebouw' te laten zien waar bewoners dan aan kunnen klikken welke etage(s) ze wonen EN of er aangrenzende naastenburen zijn of niet. Scheelt aanzienlijk in verbruik bij mijn weten.

    Ons type appartement is een zogenoemde maisonette, oftewel 2 verdiepingen. In ons geval is de bovenste verdieping de verdieping onder het dak met matige isolatie EN is er geen direct aangrenzende naastenbuurman voor deze verdieping.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het nieuwe Gebouwprofiel hebben we begin oktober online gezet. We hebben bekeken of we dit woningtype dan ook direct konden toevoegen.

    We ook publieke gegevens opgevraagd over gemiddelde verbruik van woningtypen en hier werd Maisonnette ook niet apart gecategoriseerd, daarom hebben we dit uiteindelijk niet meer toegevoegd.

    Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.

  8. GRATIS

    alles kunnen zien zonder dat er geld voor gevraagd word

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  9. Kleuren van gebruikgrafiek kunnen aanpassen voor werkelijke verbruik meter

    Ik heb naast mijn Stedin-meter ook een Youless die mijn werkelijk verbruik meet. (De slimme meter ziet mijn verbruik na aftrek van de PV-kWh's).
    Beide grafieken zijn nu blauw. Zo zijn ze moeilijk te onderscheiden. Ik kan dat niet aanpassen. Kan een optie worden ingebouwd zodat je de meters niet alleen een naam kunt geven, maar ook voor de desbetreffende grafiek een kleur kunt kiezen?

    Veel dank Huub, ook voor de aanpassing in het verbruiksoverzicht die jullie voor me maakten!

    Guus Lamers

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Guus, op dit moment hebben we 3 verschillende kleuren voor elektriciteit in het algemeen (blauw), opwekking (groen) en gasverbruik (rood). Als je meerdere dezelfde soort meters selecteert wordt de lijn kleur steeds lichter, waardoor je onderscheid zou moeten kunnen maken.
    Op dit moment is de functie om de lijnkleur steeds iets lichter te maken kapot jammer genoeg, we gaan dit probleem oplossen en voldoen hopelijk daardoor toch ook al gedeeltelijk aan je idee. Het verder variabel maken van de lijnkleuren wijzen we af, daarom zetten we dit idee op Afgewezen.

  10. Blog RSS feed

    Ik lees graag blog artikelen van diensten waar ik gebruik van maak. Echter zijn het teveel blogs om met regelmaat de websites te bezoeken. Vandaar dat ik nog altijd gebruik maak van een RSS-reader. Hierin zou ik graag Enelogic willen opnemen echter is er op dit moment geen RSS feed beschikbaar. Zien jullie mogelijkheden om deze in elkaar te zetten? Of kan ik jullie hier wellicht bij helpen?

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  11. Offset waarden voor vergelijkingen

    Doordat ik een aquarium met waterschildpadden heb zijn mijn stroom kosten altijd hoger dan in vergelijk met ander (warmtelamp, verwarming water, zwater zuiverings pomp e.d.). ik sta dus altijd in het Rood. een optie om een waarde in te kunnen vullen zodat die aantal kwh niet worden meegerekend in het vegelijk zou mooi zijn. dan heb ik ook weer eens een groen metertje.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Als Enelogic hebben we besloten dat we geen mogelijkheid willen bieden om “offset waarden” in te stellen voor vergelijkingen.
    Vaak zijn de offset waarden ook weer afhankelijk van het seizoen, waardoor het direct erg ingewikkeld wordt om deze functie goed aan te kunnen bieden.
    Ook de offset waarden die je nu in het Gebouwprofiel kan invoeren zullen we binnenkort gaan verwijderen.
    Heb je een aquarium, sauna, jacuzzi, waterbed, elektrische auto enz. enz.? Dan heb je gewoon een slechtere score. Het blijft echter altijd interessant om de verschillen gedurende de seizoenen te volgen.
    Hopelijk begrijpen jullie onze beslissing hierin.

  12. poort s0 meterstand invoeren

    Ik heb sinds kort mijn poort s0 geactiveerd. maar nu loopt de meterstand niet gelijk wat de meter aangeeft in de meterkast en wat de website aangeeft. is er een mogelijkheid dit ergens in te voeren?
    je kan wel handmatig je elektra stand invoeren als je inlogt op de youless (lokaal). Maar een meterstand invoeren voor de s0 poort gaat dus niet.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Laag en normaal gebruik anders om tonen in grafiek (laag onderaan, hoog bovenaan)

    Momenteel wordt het laag tarief in het lichtblauw bovenaan weergegeven en het hoogtarief in het donkerblauw onderaan.

    Voor de interpretatie is het veel logischer om dit omgekeerd te doen, dus laag tarief onderaan en hoog tarief bovenaan).

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We begrijpen je punt, echter zijn we van mening dat dan het laagtarief, waar vaak aanzienlijk minder afname van is dan normaal tarief, dan wegvalt in de gehele grafiek/niet goed zichtbaar is.

  14. Zelf corrigeren van standen

    Ik weet dat het is afgewezen omdat het teveel wijzigingen aan het systeem zou betekenen. Maar misschien is dit een 1e stap: correctie van niet doorgegeven standen van de leverancier. Ik zelf zit ik bij Qurrent en die bieden een versimpelde versie, en die heeft op die dagen de data wel (of je moet met terugwerkende kracht die data alsnog willen/kunnen achterhalen aan het eind van de maand) iig moet je iets bieden aan de mensen zonder youless.

    Daarbij is "veel wijzigingen aan het systeem" vaak een indicatie voor een slecht opgezet framework. Bij een goed opgezet systeem was de…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn het deels met je eens. Wij bieden als ODA natuurlijk een dienst aan waarbij je meterstanden inzichtelijk worden, waar je anders moet afgaan op de data welke je leverancier je voorschotelt.

    Optioneel zouden we dit in de toekomst kunnen aanbieden onder de betaalde versie.

  15. Aparte y-as voor elektra en gas in het Verbruik blokje op het Dashboard

    Aparte y-as voor gas en electra. Door het grote prijsverschil vlakte de Electra grafiek erg af. Pieken dalen worden dan aanmerkelijk duidelijker.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Rekening bij meerdere meters

    Bij meerdere elektriciteitsmeters is de (energie)rekening niet correct.
    (wij hebben een gebouw met 2 elektriciteitsmeters namelijk)
    Nu wordt de kosten van de Netbeheerder maar 1x berekend in de Rekening.
    Dat is eigenlijk het belangrijkste wat gecorrigeerd moet worden.

    Daarnaast kunnen de meters verschillende tarieven hebben.
    Dat zou ook goed zijn om te kunnen aangeven.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We ondersteunen jammer genoeg niet het hebben van verschillende meters op 1 gebouw.

    Je kan natuurlijk wel de uitlezing via de netbeheerder en de live uitlezing combineren, want dan gaat het over dezelfde energiemeter!

    Een oplossing die we aanbevelen in dit geval is het plaatsen van een Enelogic P1 poort uitlezer op iedere elektrameter en dan 2 verschillende gebouwen aan te maken. Alles werkt dan zoals het zou moeten!

  17. Slim Abonnement

    Ik heb enkel stroom en 1 slimme meter. Een abonnement bij jullie is dus relatief duur voor mij. Ik zou er bv best 10 euro voor over hebben als:
    - Er een staffel is in abonnements kosten per meter, of per stroom/gas/stadsverwarming eenheid (wij hebben geen gas dus)
    - Er een app komt.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Op zich een leuk idee om een “slim” abonnement in te zetten.
    Praktisch gezien lopen we dan waarschijnlijk wel tegen wat problemen aan. Iedere dag zijn er wel gebruikers die vragen of ik hun gasmeter weer wil activeren (dit is op dit moment nog een handmatig proces). Dit is bijvoorbeeld voor gasmeters die nog niet slim waren enz. Om alles eenvoudig te houden, bouwen we dit daarom liever niet in.
    Voor de vragen naar apps staan er al ideeën open in ideeënbox, aanvullende ideeën horen we graag natuurlijk.

  18. Voorraad energie berekenen voor omschakeling naar CV

    Beste
    ik loop met het volgende idee rond
    we hebben op het huis pv panelen liggen
    maar de cap.is +- 40 procent te veel bewust voor gekozen

    we hebben daarom een lucht water warmte pomp geplaatst
    maar nu willen we eigenlijk daar inzicht in krijgen
    wat we op kunnen maken in het stook seizoen aan elektra en wel voor het pv leverseizoen begint

    ik zit zelf te denken aan en een diagram die je kunt instellen van BV 1-4-2014 tot 31-3-2015 daar waar alle geleverde energie door de pv panelen min de verbuikte energie daar de som van is mijn…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Aangezien we ook een lucht warmtepomp hebben (om te testen) begrijp ik precies wat je bedoelt.

    Dit is een erg specifieke functie wat je vraagt en daarom wijzen we dit idee af. Verder zou je dit met de huidige uitlezing ook al kunnen zien (zie hieronder).

    Wel vind ik het leuk om mee te denken. Er zijn dus te veel zonnepanelen geplaatst. Vooraf kan je redelijk inschatten hoeveel dit in kWh gaat zijn. In verband met saldering wil je graag een netto verbruik van 0 kWh.

    Daarnaast heb je een luchtwarmtepomp, deze heeft een bepaalde prijs voor het opwarmen afhankelijk van de buitentemperatuur. Deze prijs zou je te weten moeten zien komen per buitentemperatuur in vergelijking met stoken met gas (en afhankelijk van de dan geldende energieprijzen). Bij de Vaillant GeoTherm kan je dit bijvoorbeeld zelf instellen, werkt erg mooi!

    In het geval de warmtepomp altijd goedkoper is kunnen we…

  19. Het woord "zonnepaneel" toevoegen als categorie in deze ideeënlijst. Beter nog: "eigen opgewekt vermogen".

    Het verwerken van het zelf opgewekte (zonnepaneel) vermogen is een breed gedragen wens, gezien de vele stemmen die worden uitgedeeld. Een categorie ontbreekt hier echter voor; je moet alles doorscrollen om die voorstellen te vinden.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Van de huidige 87 ideeën heeft er slechts 1 rechtstreeks te maken met zonnepanelen. Dit idee is wel direct het idee waar de meeste stemmen op uitgebracht zijn inderdaad :). We wijzen een extra categorie af, omdat er ook te filteren is op bijvoorbeeld Top ideeën, dan komt dit idee direct als eerste naar boven.

  20. 3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor uw reactie! Ook uw ticket heb ik gelezen. Het is voor ons altijd een uitdaging om voor iedereen goed te doen. Bijvoorbeeld hebben we ontelbare reacties gekregen waarom we de meterstanden steeds weergaven, dit zou niets toevoegen en alleen maar ruimte kosten. Voor u waren deze meterstanden blijkbaar wel van grote waarde. We proberen alle reacties mee te nemen en constant verder te verbeteren. Het idee om de oude website terug te zetten wijzen we in ieder geval af. De reacties uit uw ticket nemen we dus verder mee!

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank