Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. [Verouderd idee] Opsporen en verlagen sluipverbruik

    Inzoomen op momenten, zodat je beter kan zien wanneer je energieverbruik laag of juist hoog is.
    Tips en trucs om bv tijdens je vakantie, thuis energie te besparen.
    Vergelijking met anderen (bv wat gebruikt een vergelijkbaar gezin gedurende bepaalde uren. Ook weer om sluipverbruik te ontdekken

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij met onze “Altijd-aan” widget in het nieuwe Dashboard wat ondertussen sinds begin oktober online staat!

    De Altijd aan widget, of sluipverbruik widget of sluimerverbruik widget (er zijn veel benamingen) laat de totale kosten dit Energiejaar zien door het sluipverbruik.

    Heb je nog niet zoveel data? Dan zie je hoeveel het sluipverbruik aan kosten per jaar zou veroorzaken en wat het gemiddelde is in je gebouwgroep.

    Hopelijk helpt het met het voorkomen van energieverspilling, bedankt voor het idee Rob!

  2. 17 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is!
    In alle grafieken, behalve de Daggrafiek voor de uitlezing via de netbeheerder kan je nu zien wat de bijbehorende datum is bij de meterstanden!

  3. Gratis Premium abonnement bij uitnodigen vrienden.

    Deze functie bestaat uit een eenvoudig formulier waarbij je vrienden kan uitnodigingen om ook mee te doen aan Enelogic. Als je vriend / collega / familielid zijn slimme meter uitlezing succesvol heeft opgestart krijg je een cadeautje in de vorm van het Premium abonnement.

    Graag je feedback op de volgende vragen:
    1. Lijkt deze functie je iets?
    2. Hoeveel maanden Premium abonnement zou je willen krijgen voor het aanbrengen van een vriend die zijn slimme meter uitlezing ook succesvol opstart?
    3. Zou je het leuk vinden als je (optioneel) je verbruik ook kan vergelijken met deze vriend?
    4. Verder nog…

    16 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele maanden geleden alweer dat we deze functie hebben gerealiseerd.

    Ga naar het Vrienden menu en nodig een nieuwe gebruiker uit. Schaft deze nieuwe gebruiker een product aan of koppelt deze nieuwe gebruiker zijn / haar slimme meter, dan krijgen jullie allebei 2 maanden Premium abonnement cadeau!

    Veel plezier met deze functie.

  4. Onderscheid maken in een groep electrisch en gas kokers

    Onderscheid kunnen maken in elektrisch en gas kokers. Wij koken elektrisch en dit beïnvloed nu je score op negatieve wijze.

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit was inderdaad een vaak gehoorde reactie op de Energiescore, daarom hebben we de Energiescore verwijderd.

    Het vergelijken doen we nu meer op geld basis van elektra en gas gecombineerd (mocht je deze 2 meters hebben).

    Bedankt voor de input!

  5. Doelstelling energieverbruik

    Elektriciteit - streefnorm, je wilt een bepaalt einddoel halen (bijv 2500 kwH per jaar), wat moet dan de spreiding over het jaar zijn (Eneco heeft zo'n doelstellingslijn).

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij met het nieuwe (vereenvoudigde) Gebouwprofiel en een onderdeel hiervan is nu ook dat je je doelstelling kan invoeren.

    In de Voorschot widget op het Dashboard kan je dan bekijken hoe je scoort ten op zichte van je doelstelling.

  6. Import data Youless from Bidgely

    Zwaaiend naar Bidgely (doei!), zoek ik naar een optie om eerdere meetgegevens van de Youless in Enelogic te importeren.

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Voorschot €0 toestaan

    Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.

    • Nul op de meter woningen
    13 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. Dagelijks streefverbruik instellen

    • mogelijkheid streefverbruik in te stellen
    • beter inzicht in berekening positie groepsverbruik
    • export van alle beschikbare data
    • jaarprognose
    12 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! Even onze reacties per punt:

    - Sinds het nieuwe Dashboard menu van begin oktober is het mogelijk om een streefverbruik in te stellen.
    - In het Gebouwprofiel menu kan je nu bovenaan op Gebouwgroep klikken en daardoor zien wat voor soort gebruikers er in je groep zitten.
    - Het exporteren van alle data is jammer genoeg nog niet mogelijk, maar hiervoor staat een ander idee in de ideeënbox.
    - In het nieuwe Dashboard laten we nu ook een Jaarprognose zien!

    Bedankt voor de ideeën!

  9. [Verouderd idee] YouLess herkoppel proces verbeteren

    Als een gebruiker wil ik dat de YouLess herkoppel functionaliteit wordt verbeterd. Op dit moment wordt de oude YouLess (en alle bijbehorende data) verwijderd als de YouLess wordt herkoppeld. Als gebruiker wil ik de keuze, om mijn YouLess te herkoppelen of een nieuw meetpunt aan te maken.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele weken geleden hebben we deze aanpassing voltooid.

    (Her)koppel je nu je YouLess? Dan krijg je meer opties hoe je deze koppeling wilt opzetten. Bijvoorbeeld herkoppelen aan een eerdere meter, een nieuwe meter toevoegen enz.

  10. Legenda duidelijker

    Bij meerdere lijnen is niet duidelijk welke lijn, welke item is.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om te kunnen melden dat deze functie sinds gisteren gerealiseerd is! In de tooltip wordt nu de meternaam weergeven als je meerdere meters hebt geselecteerd.

  11. Opbrengst zonnepanelen uitlezen

    Natuurlijk is het leuk om regelmatig te kijken hoeveel energie we precies verbruiken op een dag. Het is misschien ook leuk om te kijken hoeveel de zonnepanelen op ons dak opleveren.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee Nico! Door middel van de YouLess tussenmeter is het inderdaad mogelijk om de werkelijke opbrengst van je zonnepanelen uit te lezen via het platform.

    De teruglevering is natuurlijk al zichtbaar via je slimme meter, maar de YouLess maakt dan de werkelijke opbrengst van de zonnepanelen zichtbaar.

    Je zal in dat geval wel een tussenmeter tussen je zonnepanelen en meterkast moeten zetten, zodat we deze opwekking kunnen meten.

  12. Widget voor Zonneproductie in Dashboard

    Ik zou graag een extra widget willen hebben in mijn Dashboard, namelijk de mogelijkheid om mijn zonnepanelen live te volgen. Ik heb namelijk een YouLess tussenmeter geïnstalleerd voor mijn zonnepanelen.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  13. electra dal en piek apart weergeven

    verbruik van hoog en laag electra apart zien.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voor de slimme meter uitlezing via de netbeheerder weergeven we de laag- en normaaltarieven in de Week-, Maand- en Jaargrafieken. Voor de slimme meter uitlezing door middel van de Enelogic P1 poort uitlezer hebben alle grafieken de laag- en normaaltarieven. De energierekening houdt hier ook rekening mee en laat dit zien!

  14. [Verouderd idee] Verbeteringen Energierekening

    Bij de facturen die je nu in de nieuwe versie kan maken moet je het tarief invullen. Maar dit tarief heb je al ingevuld bij je meter gegevens

    Daarnaast: ik kan op mijn factuur geen informatie vinden over welke type electrameter ik heb. Ergens in NL zou dit voor particulieren 'standaard' moeten zijn.

    Wellicht dat als voorbeeld de particulier zijn 'voorschot' verbruik informatie kan invoeren per maand waaruit jullie dan je eigen rekening kunnen maken. Op dit moment krijg ik geen overeenkomstige factuur eruit met wat ik op de site van Electrabel voorgschoteld krijg

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we de Energierekening functionaliteit volledig verwijderd.

    Tijdens onze analyse van de ingevoerde Energierekening gegevens van gebruikers, kwamen we er jammer genoeg achter, dat deze zelden goed waren ingevoerd.

    We kregen ook altijd erg veel vragen over de Energierekening, omdat het erg complex was. We hebben daarom besloten de Energierekening volledig te verwijderen en de (vereenvoudigde) instellingen te verplaatsen naar het Gebouwprofiel.

    Deze instellingen worden nu overal gebruikt op het platform en stelt ons in staat om sneller nieuwe functies toe te voegen.

    Als aanvulling vragen we nu ook je Voorschot en Doelstelling, wat wordt gebruikt in de Voorschot widget op het Dashboard. Via de prognose kan je nu zien hoe je dit energiejaar er voor staat!

  15. [Verouderd idee] Totaal verbruik en levering in KWh apart zichtbaar

    Totale weergave van het verbruik en levering in KWh apart van elkaar.. nu kan ik het wel zien in de cirkelvormige grafiek, door de levering en afname van elkaar af te trekken maar dat kan handiger volgens mij.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Vriendenblokje verbergen

    De mogelijkheid om de vrienden van je dashboard te verwijderen als je niet van Starwars of Startrek (of allebei) houdt.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het is ondertussen alweer enkele maanden mogelijk om de blokjes op het Dashboard te verbergen.

    Je kan nu zelf bepalen welke blokjes je wel en niet wilt gebruiken.

    De instelling is per apparaat instelbaar. Verwijder je je cookies (en “local storage”) van je browser? Dan worden de instellingen ook verwijderd. De instellingen worden namelijk niet in de database opgeslagen.

  17. Overproductie zichtbaar in Energiescore

    De energiescore houdt geen rekening met overproductie. Op zich is dat misschien correct, te veel opgewekte energie "is geweest" en het overzicht geeft weer waar je op dat moment staat. Toch wek ik over een jaar gerekend al mijn stroom op. En heb ik daarmee een (fictieve) score van 100% op electra. Is dat gegeven op enige wijze mee te nemen/zichtbaar te maken in de score?

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De Energiescore hebben we begin oktober verwijderd.

    In ruil hiervoor hebben we het Dashboard online gezet, waarbij je voornamelijk wordt vergeleken met jezelf en waarbij het vergelijken met je gebouwgroep optioneel is.

  18. Meerdere meters tegelijkertijd in de grafiek.

    Als gebruiker zou ik graag meerdere meters tegelijkertijd in de grafiek willen kunnen zien. In ieder geval elektriciteit en gasverbruik in één overzicht.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  19. Laat (netto) opbrengst zien

    Ik zie nu heel expliciet AFNAME, ben natuurlijk geinteresseerd in OPBRENGST, maar die moet je nu zelf uitrekenen. Zat in de MAGIC CIRCLE en is nu verloren gegaan.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  20. Kalenderfunctie gebruiken om terug in de tijd te gaan om data op te halen bij het dashboard menu

    Beste,

    De kalender gebruiken die links in het dashboard menu staat waarnaast de pijltjes dag vooruit en een dag terug staan.
    Als men op de kalender zou drukken kan met zelf selecteren naar welke maand en dag te gaan om data op te vragen van het dashboard menu i.p.v nu de het linker pijltje te gebruiken waarmee je maar een dag per keer terug in tijd kan gaan.

    Met vriendelijke groeten,

    Ron

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Deze mogelijkheden biedt de huidige kalender.

    Je kan bovenin op de “Maand” drukken om naar het jaar overzicht te gaan, hier te kiezen voor een gewenste maand om vervolgens op de gewenste dag te klikken.

    Mochten de wensen toch niet helemaal overeenkomen, zien we je reactie graag tegemoet.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank