Enelogic.com
38 results found
-
Teruglevertarief
Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…
379 votesBedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.
Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.
Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Piek/altijd aan en verbruik voor gas
Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.
127 votesWe zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.
We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018
Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
1 januari en eindigt op 31 december
Gr jakob1,167 votesEen zeer mooie toevoeging voor het dashboard!
We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.
Heb je als medegebruiker hier oren naar?
Breng dan snel je stem uit! -
warmtepomp
Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.
232 votesDit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.
Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!
-
Dark mode voor website
's avonds zou ik best een "dark mode" willen hebben voor de website. Dus in plaats van dat alles een wit achtergrond heeft, krijgt het een donker (grijs) achtergrond. Zoals je wel vaker ziet bij apps. Een alternatieve stylesheet die je zelf kan kiezen.
7 votesMooi idee, het is wel een trend aan het worden.
Het huidige platform is niet gebouwd met deze optie en dan ook niet eenvoudig te integreren. Wellicht in een toekomstige versie van het platform dat dergelijke opties een onderdeel ervan zijn.
Breng snel je stem uit als je hier meer oren naar hebt!
-
widgets gasverbruik op dashboard
Widgets voor gasverbruik,
Verbruik,
m^3 per dag,
m^3 piek,
m^3 bij xC2 votesVoor mensen met een gasaansluiting kan dit wel meer inzichten bieden in het verbruik. We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen eens nadenken over de mogelijkheden.
-
Maandoverzicht
Ik vind het dashboard heel leuk, ik zou alleen een ook maandoverzicht willen kunnen zien.
2 votesDe insteek van het huidige dashboard is dat je van de huidige of voorgaande dag direct kan inzien hoe je gepresteerd hebt. In een maand overzicht is dit uiteraard lastiger weer te geven, maar niet onmogelijk.
We plaatsen het idee dan ook “Ter beoordeling”. Heb je hier ook wens naar? Breng dan snel je stem uit.
-
Energie belasting - staffel - boven 10.000kWh geldt een lagere tarief
Nu wordt maar 1 tarief gebruikt. Bij een warmtepomp kom je al gauw boven de 10.000 kWh.
Belasting op elektriciteit in 2019: 0 tot 10.000 kWh = > € 0,09863
10.000 kWh tot 50.000 kWh = > € 0,053371 voteWellicht dat er momenteel te weinig gebruikers zijn die hier gebruik van zullen maken, maar het is zeker een mooie toevoeging voor het gebouwprofiel.
-
Weekoverzicht van verbruik van gas en elektra.
Met een weekoverzicht van verbruik kun je in een oogopslag patronen in het verbruik herkennen en gericht eventuele aanpassingen doorvoeren.
18 votesWe zijn het helemaal met je eens!
Dit hopen we dan ook in een toekomstige versie van het dashboard te kunnen integreren.Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Voorschoten overzicht uitbreiden
In het voorschot overzicht wordt de "prognose" en "doelstelling" weergegeven. Het is jammer dat de "huidige voorschot" niet weergegeven wordt.
2 votesEen mooie toevoeging voor het dashboard, we zullen dit idee meenemen in de discussies omtrent een nieuwere versie van het dashboard!
Heb je als medegebruiker hier oren naar?
Breng dan snel je stem uit! -
Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
Het tonen van trends bij Altijd aan apparatuur, piekafname en vergelijking
dit kan motiverend werken bij dalende of stijgende trend55 votesBedankt voor dit erg mooie idee Sander! We zetten deze nu even op “Ter beoordeling”, zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen achter laten. Dit is zeker iets wat er moet gaan komen…
-
Cumulatieve Verbruik grafiek in het Dashboard
Kan die "Verbruik" grafiek op "Dashboard" niet cumulatief gemaakt worden? Dat geeft een beter overzicht van de kostenopbouw gedurende de dag.
22 votesBedankt voor je idee René, we zetten deze ter beoordeling.
-
Vaste kosten elektra/gas apart weergeven
Het zou fijn zijn als de vaste kosten voor elektra en gas apart ingegeven en weergegeven kunnen worden.
12 votesMomenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Blokje met actuele meterstanden en verbruiken voor elektra en gas
Ik zou graag een nieuw blokje zien dat de actuele meterstanden weergeeft
147 votesVoorlopig plaatsen wij deze ter beoordeling.
Het is een mooie toevoeging voor een nieuwere versie van het dashboard.Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Vriendenblokje - Vrienden vinden bij jou in de buurt door jezelf bekend te maken
Toevoegen van de optie om (bijvoorbeeld op postcode) toestemming te verlenen om als vriend gevonden te kunnen worden.
Toelichting:
Nu kunnen alleen vrienden vriend worden als ze van elkaar weten dat ze Enelogic gebruiken en dus: Elkaar kennen. Wellicht zijn er in jouw buurt meerdere potentiële vrienden. Echter je weet niet dat ze Enelogic gebruiker zijn. Privacy belemmert een derde (Enelogic in dit geval) deze mensen te koppelen/cq op elkaar te wijzen.Als je nu zelf toestemming geeft dat je best vriend wilt zijn kan een ander je vinden. Als dan bv de postcode en het woningtype (als voorbeeld) klopt…
43 votesBedankt voor je idee van bijna 1 jaar geleden Ilse. Voor de volledigheid, dit idee is nog niet uitgevoerd. We zetten dit idee nu op “Ter Beoordeeling” zodat iedereen zijn reactie kan geven. We kijken uit naar jullie reacties.
-
Staafdiagram met de kosten per dag, week, maand en jaar.
Ik zou graag een blokje willen waarin in een staaf diagram met 4 kolommen de totale kosten realtime worden weergegeven per dag, week, maand en jaar.(en daarboven de waarde) En evt. de kolomen gesplitst in gas/electra. Mooiste zou zijn als je kunt kiezen tussen kosten en kW c.q. m³. Dab heb je alle kosten in één oogopslag !
15 votesMooie extensie van het huidige dashboard, om deze reden plaatsen we hem naar “Ter beoordeling”.
Het stukje realtime zal lastig worden bij het alleen uitlezen van de slimme meter (zonder live uitlezer)
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Melding / notificatie uitbreiden en verbeteren
Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.
Notificatie versturen als live uitlezer weer online is
Na een notificatie (meestal na een besparingsactie) willen we weten wat deze actie van invloed is op het verbruik.
Door op het moment van de notificatie het voortschrijdend verbruik vast te stellen en dit te vergelijken met het latere voortschrijdend verbruik is ineens duidelijk wat voor een verschil dit heeft gemaakt.
Het is zelfs mogelijk om een paar maanden na de notificatie een inschatting te maken van het totaal te verwachten resultaat.
…
55 votesHet nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet is hier het begin van. Voor ons is de eerste stap nu om te kijken hoe we de notificaties het beste bij de gebruiker kunnen krijgen. Hierna gaan we naar de werkelijke notificaties kijken.
Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren
Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
- Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
- Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
- Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
- Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.7 votesNog steeds een goed plan en we zijn nog steeds van plan om dit op te pakken. Jammer genoeg weten we nog niet precies wanneer, daarom zet ik het idee weer terug op “Under review”.
We gaan dus weer feedback verzamelen en kijken uit naar jouw input!
- Don't see your idea?