Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

17 gevonden resultaten

  1. eenheden in het verbruikmenu

    Het is maar een kleinigheid, maar toch:
    In het opgeven van de vaste kosten van je energiecontract in het gebouwprofiel menu is geen geldeenheid vermeld, alleen dat het om een maandbedrag gaat. De andere drie kosten die daar moeten worden ingevuld hebben wel de eenheid: eurocenten. Maar bij de vaste kosten moeten dat euro's zijn. Verwarrend.
    Oplossing: begeleidende tekst "per maand" vervangen door "euro per maand".

    Ach, het gaat nergens over, maar het kostte mij toch even tijd om door te krijgen waarom mijn sommetjes niet klopten....

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het “kleinigheidje”, we hebben direct een aanpassing gedaan. Nu staat er “Vaste kosten in € per maand”. Hopelijk brengt dit meer duidelijkheid met zich mee!
    ^ Mark Kusters – Chief Engineering

  2. Tussentijds voorschot wijzigen

    Ik heb tussentijds mijn voorschotbedrag gewijzigd daardoor is het voorschotbedrag gewijzigd is voor het hele jaar, is het mogelijk om dit aan te passen?

    29 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Tarief-invoer

    Neem afscheid van de Instel-balkjes en maak het mogelijk de prijzen met 4 cijfers achter de komma in te stellen. En als uw klanten daar gebruik van maken kunt u ( als u dat zou willen ) exact adviseren welke leverancier op dát moment het voordeligst is en dan kunnen wij als consument het geneuzel van de reclamemakers voor deze clubjes op hun werkelijke waarde taxeren.
    Met vriendelijke groet
    Edward

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Voorschot €0 toestaan

    Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.

    • Nul op de meter woningen
    13 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. 2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We bieden de mogelijkheid om te wisselen van schuifbalken naar invul velden d.m.v. het vinkje wat er boven staat genoemd: “Schuifbalken in- / uitschakelen voor meer opties”

  6. Energietarieven met meer cijfers achter de komma

    Energietarieven moeten ingevuld kunnen worden tot 5 cijfers achter de komma.

    Aanvullingen / gerelateerde vragen / ideeën / opmerkingen:
    Hier is nu alleen mogelijk om de energietarieven met 2 cijfers achter de komma in te vullen. Terwijl mijn energie wordt berekend met 4 cijfers achter de komma.
    Dat kan toch een aardig verschil worden op jaar basis.

    In het Energietarieven voorschot scherm is het alleen mogelijk om op hele centen in te voeren. Maak het ook mogelijk om 0.xxxx in te voeren. Zelfde geldt voor Vaste Kosten Per Maand. Bepaalde energieleveranciers factureren dit per dag/jaar ipv per maand.

    Het staat…

    78 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  7. Vaste kosten moeten ook negatief kunnen zijn

    De instelbare kosten zijn nu 1 euro of hoger, dit zou ook negatief moeten kunnen zijn.

    Het staat een ieder vrij om het electriciteitstarief zelf in te vullen, bij de meeste leveranciers wordt een prijs per kWh gegeven incl. meterhuur, meter uitlezen en transport. Echter het vastrecht word altijd apart in rekening gebracht net zoals de energiekorting (heffingskorting).

    Bij de meeste kleinverbruikers zal deze korting hoger zijn dan het vastrecht, het gevolg hiervan is dat de vaste kosten per maand merendeels negatief zal zijn. En jammer genoeg is deze niet op een negatief bedrag in te stellen.

    • Invoerrange vaste kosten
    26 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  8. Invoer energietarieven incl. of excl. BTW?

    Graag duidelijker aangeven bij invoer energietarieven of dit incl. of excl. BTW bedragen moeten zijn
    Mvg, AvT

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen gerealiseerd, bij het invoeren van de energieprijzen in het Gebouwprofiel krijg je nu aanvullende informatie welke prijzen je precies mag gebruiken.

    Bedankt voor het idee!

  9. Aftrek Energiebelasting

    Standaard wordt nu de energiebelastingkorting verwerkt.
    Deze korting is daarentegen niet voor alle gebouwen.
    Wij zijn bijvoorbeeld een VVE en hebben die korting niet.
    Daarom graag de energiebelastingkorting optioneel maken daar.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik begrijp je punt. We hebben de Energierekening (waar het hier over gaat) bijna 3x volledig herschreven, maar iedere keer kwamen er weer uitzonderlijke situaties bij jammer genoeg.

    We hebben daarom besloten om alles aan de gebruiker over te laten en vragen nu alleen nog:
    - elektra prijs / kWh laagtarief
    - elektra prijs / kWh normaaltarief
    - gas prijs / kuub
    - vaste kosten per maand

    Gebruikers kunnen nu zelf beslissen of ze het incl. of excl. btw willen, incl. of excl. energiebelasting enz. enz.

    We hopen hiermee een mooi universeel toepasbaar systeem te hebben :).

  10. voortschrijdend 12-maands gemiddelde

    Invoeren 12- maand gemiddelde die trend aangeeft van het jaarlijks te verwachten energieverbruik

    5 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Harrie! Het is nu inderdaad mogelijk om het Gebouwprofiel je voorschot en doelstelling in te voeren. Dit zou je kunnen zien als alternatief voor je 12-maands voortschrijdend gemiddelde.

    In de Voorschot widget op het Dashboard kan je deze getallen dan goed volgen en kijken of je nog op het goede spoort zit.

  11. Onderscheid maken in een groep electrisch en gas kokers

    Onderscheid kunnen maken in elektrisch en gas kokers. Wij koken elektrisch en dit beïnvloed nu je score op negatieve wijze.

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit was inderdaad een vaak gehoorde reactie op de Energiescore, daarom hebben we de Energiescore verwijderd.

    Het vergelijken doen we nu meer op geld basis van elektra en gas gecombineerd (mocht je deze 2 meters hebben).

    Bedankt voor de input!

  12. Dagelijks streefverbruik instellen

    • mogelijkheid streefverbruik in te stellen
    • beter inzicht in berekening positie groepsverbruik
    • export van alle beschikbare data
    • jaarprognose
    12 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! Even onze reacties per punt:

    - Sinds het nieuwe Dashboard menu van begin oktober is het mogelijk om een streefverbruik in te stellen.
    - In het Gebouwprofiel menu kan je nu bovenaan op Gebouwgroep klikken en daardoor zien wat voor soort gebruikers er in je groep zitten.
    - Het exporteren van alle data is jammer genoeg nog niet mogelijk, maar hiervoor staat een ander idee in de ideeënbox.
    - In het nieuwe Dashboard laten we nu ook een Jaarprognose zien!

    Bedankt voor de ideeën!

  13. Duidelijker waar Schatting te veel of te weinig betaald op slaat bij de energierekening

    Bij de energierekening is het onderaan bij "Schatting te weinig/te veel betaald" onduidelijk of dit slaat op de maand- of jaarrekening.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Naast dat we de Energierekening volledig hebben verwijderd begin oktober kan je nu in de Voorschot widget wel zien hoe je scoort ten opzichte van je voorschot, doelstelling en onze prognose!

    Dit als alternatief voor de “te veel betaald” of “te weinig betaald” tekst in de Energierekening.

  14. [Verouderd idee] Verbeteringen Gebouwprofiel

    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven dat ik een all-electric woning heb. De huidige energiescore klopt niet, omdat ik geen gasaansluiting heb.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven of er een elektrische auto wordt opgeladen.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven hoe ik kook (gas/inductie/ceramisch).
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven hoe ik mijn woning verwarm.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven of ik een thuiswerker ben of niet.
    • Als gebruiker wil ik graag de liggen van mijn gebouw kunnen aangeven (op de wind of niet, open water enz.)

    Toevoegingen van gebruikers:
    1.
    Idee/mijn wens:…

    96 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we ons nieuwe Gebouwprofiel online gezet!

    We hebben de oude ingevoerde gegevens grondig geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen, dat het veel eenvoudiger moest. Bijvoorbeeld het invoeren van de oppervlakte of inhoud van een woning is te ingewikkeld.

    Veel gegevens halen we nu ook uit je energiedata, bijvoorbeeld of je zonnepanelen hebt of niet, of je (waarschijnlijk) nog een andere niet-meetbare energiebron hebt (bijvoorbeeld stadsverwarming) of niet, of je groep toch klopt enz. enz.

    Wel hebben we onderaan het nieuwe Gebouwprofiel wat optionele vragen ingebouwd voor de geavanceerde gebruiker. In de praktijk zien we (opnieuw) dat dit niet veel (of foutief) wordt gebruikt.

    Als je bovenaan op “Gebouwgroep” klikt kan je nu ook zien in welke groep je precies bent ingedeeld.

  15. Jaarafrekening

    Wil de gegevens van de jaarafrekening invoeren

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee Harrie. In het nieuwe Dashboard en Gebouwprofiel wat we begin oktober hebben online gezet kan je nu je voorschot en doelstelling invoeren.

    We maken dan een prognose voor je en je kan dit dan mooi naast de Jaarrekening leggen!

  16. Onderscheid tussen terugleveranciers en niet-terugleveranciers

    De energiescore geeft een beter overzicht als er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die terug leveren en mensen die dit (nog) niet doen. Ik behoor tot de laagste 12% maar mijn basisverbruik is 50w, dat kan niet veel lager. Dus dit geeft een vertekenend beeld. Iedereen weet namelijk dat zonnepannelen o.i.d ervoor zorgen dat je verbruik-cijfers dalen

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Bas, we filteren inderdaad al op teruglevering / geen teruglevering. Ik heb je account even bekeken en de energiescores die je ziet 12% en 73% zijn voorbeeldscores! Je werkelijke scores zijn 97,2% voor elektra en 42,4 voor gas, maar deze zijn alleen zichtbaar in de abonnementsversie. We gaan de uitleg dat het voorbeeldscores zijn verbeteren!
    p.s. Wil je liever niet dat dit openbaar staat, laat het even weten, dan haal ik het direct weg! :)

  17. [Verouderd idee] Instelbare periode energierekening

    Om mijn jaarrekening / eindafrekening te kunnen maken.
    Aangezien ik al het begin van mijn energiejaar moet aangeven: ik zou ook de rekening per jaar willen kunnen zien, vanaf de start van dat energiejaar / contractjaar.

    25 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we de Energierekening functionaliteit volledig verwijderd.

    Tijdens onze analyse van de ingevoerde Energierekening gegevens van gebruikers, kwamen we er jammer genoeg achter, dat deze zelden goed waren ingevoerd.

    We kregen ook altijd erg veel vragen over de Energierekening, omdat het erg complex was. We hebben daarom besloten de Energierekening volledig te verwijderen en de (vereenvoudigde) instellingen te verplaatsen naar het Gebouwprofiel.

    Deze instellingen worden nu overal gebruikt op het platform en stelt ons in staat om sneller nieuwe functies toe te voegen.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank