Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

37 gevonden resultaten

  1. Bij de prognose rekening houden met zomer-/winterverbruik

    De prognose voor het hele jaar lijkt te zijn gebaseerd op een lineaire voortzetting van het gebruik tot dan toe. Ik zou graag zien dat er rekening wordt gehouden met het (gemiddeld) verwachte verbruik per maand.

    Een voorbeeld:
    Stel dat ik 300 euro per maand aan voorschot betaal,dat mijn energiejaar 20 dagen onderweg is en ik (in die 20 dagen) voor 100 euro aan energie heb verbruikt.
    De prognose voor mijn jaarverbruik zal dan aangeven dat verwacht wordt dat ik een jaarnota van 1200 euro (ipv 3600 euro) zal uitkomen en houdt er geen rekening mee of het februari (koud!=veel…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De prognose is vanaf het begin direct gebaseerd op het verwachte verbruik per maand.

    In de wintermaanden zullen de kosten dus fors hoger zijn dan de zomermaanden (zeker als je bijvoorbeeld ook nog zonnepanelen hebt).

    Afhankelijk van onder meer je data en in welke gebouwgroep je zit worden deze prognoses uitgerekend.

  2. Verbruiksmonitor aangepast voor op tablet

    In mijn woonkamer zou ik een tablet willen plaatsen met enkele browser tabs voor Enelogic, deze tabs worden dan automatisch getoond middels plugin 'tab rotator'. Ik zou de Eneligic dasboardpagina's visueel aangepast willen zien zodat alleen de grafiek erop te zien is minus de overhead. Overhead is de uitleg en witruimte en een balk met datums boven de grafiek.

    De reden dat ik geen Enelogic-eigen toestel wil hebben is dat ik meerdere functionaliteiten wil hebben op het tablet: een app voor mijn Marantz versterker / internetradio, de camera bij de voordeur zien, het weer tonen etc.

    De concrete vraag is…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een goed plan, met het nieuwe Dashboard hebben we dit proberen te realiseren.

    De volgorde van de widgets kan je zelf aanpassen en als je de browser op full screen modus zet zou je de URL niet moeten zijn. Je kan Enelogic natuurlijk ook opstarten als een app, maar daar heb je dan misschien geen toegang tot via de tab rotator.

    Het maken van een werkelijk “kiosk modus” staat nog niet op de planning, bijvoorbeeld een auto-refresh functie en dergelijke moeten dan ook gebouwd worden…

  3. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We baseren nu vergelijkingen alleen nog op totale kosten voor gas en elektra (of alleen elektra, of gas, elektra en zonnepanelen of alleen elektra met zonnepanelen enz. enz.)

    De problemen met de oneerlijke Energiescores zijn daardoor verleden tijd!

  4. Gebruik indien aanwezig P1 standen voor energierapportage

    De meest nauwkeurige energierapportage is de directe uitlezing. Als (zoals recent hier het geval is) het remote uitlezen door de netbeheerder in storing gaat de P1 wel door met meten.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het nieuwe Dashboard (als alternatief op de Energierapportage) heeft nu een systeem waarvoor bij iedere periode wordt bekeken welke meter data kan aanleveren.

    Heb je een live uitlezer in die periode? Dan wordt de live uitlezer altijd als eerste gebruikt!

    Bedankt voor de praktische input!

  5. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Dashboard live widget toevoegen

    Zou handig zijn om een analoog meetinstrument, ronde klok met wijzer, te zien die het huidig verbruik aangeeft, deze als extra icoon toe te voegen.
    Of een dashboard zelf samenstellen uit allerlei opties.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Naar aanleiding van deze vraag hebben we nu voor iedereen met een live uitlezer een widget gemaakt op de Home pagina!

    Op dit moment hebben we ervoor gekozen om geen zelf instelbaar dashboard aan te bieden in verband met complexiteit. Mogelijk dat dit in de toekomst (als we meer widget functies hebben) interessant kan worden.

  7. extra knoppen op dashboard

    het zou handig zijn als de meters op dezelfde wijze als dag, week etc. kan worden geselecteerd. Ik denk dan aan 3 knoppen: gas, electra en beide

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voor alle gebouwen met minder dan 2 (actieve) meters, minder dan 2 (actieve) elektrameters en minder dan 2 (actieve) gasmeters is dit idee gerealiseerd, je kan nu direct kiezen tussen elektra en gas!

  8. Energie streefverbruik.

    Een idee.

    Stel zelf je gewenste energieverbruik (plafond) in.

    mvg, L van Keulen

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! In het nieuwe Dashboard hebben we hier rekening mee gehouden, je kan nu je voorschot en doelstelling / streefverbruik invoeren!

    In de Voorschot widget kan je deze getallen dan volgen, veel plezier!

  9. energie score

    Het lijkt erop, dat als er te weinig meetgegevens binnenkomen, deze in de berekening van de energiescore als 0 verbruik wordt gerekend wat uiteraard een grote afwijking veroorzaakt bij alle gebruikers. Hoe is het anders te verklaren dat ik van de ene dag op de ander van een el.score van 84 terugval naar 61. Statistisch gezien onmogelijk.
    Bij berekening zou dus 0 waarden genegeerd moeten worden.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben de energiescore compleet verwijderd, dit was inderdaad een probleem in sommige gebouwgroepen trouwens!

    Het nieuwe Dashboard is ons alternatief voor de Energiescore.

  10. Besparing lekstroom, sluipverbruik, altijd-aan apparatuur

    Lekstroom schatting... Eigenlijk het minimale verbruik wat iemand heeft en hoeveel kWh dat per jaar kost. Het is eigenlijk het minimale verbuik van de dag/nacht. Stel dat er continue 200 Watt wordt verbruikt ook snachts en wat is de impact hiervan per jaar. Het is 1752 kWh en op een verbruik van 5000 is dat 35%

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we deze functie online gezet in de vorm van de Altijd-aan apparatuur widget.

    Via deze widget kan je de totale kosten van dit (energiejaar) zien aan sluipverbruik. Heb je nog niet veel data? Dan zie je hoeveel het sluipverbruik je zou kosten per jaar.

  11. Overproductie zichtbaar in Energiescore

    De energiescore houdt geen rekening met overproductie. Op zich is dat misschien correct, te veel opgewekte energie "is geweest" en het overzicht geeft weer waar je op dat moment staat. Toch wek ik over een jaar gerekend al mijn stroom op. En heb ik daarmee een (fictieve) score van 100% op electra. Is dat gegeven op enige wijze mee te nemen/zichtbaar te maken in de score?

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De Energiescore hebben we begin oktober verwijderd.

    In ruil hiervoor hebben we het Dashboard online gezet, waarbij je voornamelijk wordt vergeleken met jezelf en waarbij het vergelijken met je gebouwgroep optioneel is.

  12. [Verouderd idee] Energiescore v2.0 (verbeteringen)

    Reactie 1:
    Ik zit in de ranking met elektra op 35%. Heb ik het afgelopen jaar zonnepanelen geinstalleerd, overal LED-lampen gemonteerd, krijg ik te horen dat ik nog heel wat kan besparen.
    Dit terwijl mijn verbruik teruggebracht is van 7000 kWh, naar 2500 kWh.
    Zou graag willen weten hoe de beste 20% dat dan doen. Ik hou wel van een beetje competitie, maar wil weten wat ik nog beter moet doen.

    Reactie 2:
    Hoe doe ik het ten opzichte van andere gebruikers? Dat is een vraag die vaak opkomt.
    Is mijn verbruik hoog of juist laag ten opzichte van vergelijkbare…

    22 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De Energiescore hebben we begin oktober verwijderd.

    Je moest eens weten hoeveel reacties we hebben gehad van gebruikers met een lage score die er zeker van waren dat het niet correct was! :)

    In ruil hiervoor hebben we het Dashboard online gezet, waarbij je voornamelijk wordt vergeleken met jezelf en waarbij het vergelijken met je gebouwgroep optioneel is.

  13. [Verouderd idee] Verbeteringen Energierekening

    Bij de facturen die je nu in de nieuwe versie kan maken moet je het tarief invullen. Maar dit tarief heb je al ingevuld bij je meter gegevens

    Daarnaast: ik kan op mijn factuur geen informatie vinden over welke type electrameter ik heb. Ergens in NL zou dit voor particulieren 'standaard' moeten zijn.

    Wellicht dat als voorbeeld de particulier zijn 'voorschot' verbruik informatie kan invoeren per maand waaruit jullie dan je eigen rekening kunnen maken. Op dit moment krijg ik geen overeenkomstige factuur eruit met wat ik op de site van Electrabel voorgschoteld krijg

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we de Energierekening functionaliteit volledig verwijderd.

    Tijdens onze analyse van de ingevoerde Energierekening gegevens van gebruikers, kwamen we er jammer genoeg achter, dat deze zelden goed waren ingevoerd.

    We kregen ook altijd erg veel vragen over de Energierekening, omdat het erg complex was. We hebben daarom besloten de Energierekening volledig te verwijderen en de (vereenvoudigde) instellingen te verplaatsen naar het Gebouwprofiel.

    Deze instellingen worden nu overal gebruikt op het platform en stelt ons in staat om sneller nieuwe functies toe te voegen.

    Als aanvulling vragen we nu ook je Voorschot en Doelstelling, wat wordt gebruikt in de Voorschot widget op het Dashboard. Via de prognose kan je nu zien hoe je dit energiejaar er voor staat!

  14. Laat (netto) opbrengst zien

    Ik zie nu heel expliciet AFNAME, ben natuurlijk geinteresseerd in OPBRENGST, maar die moet je nu zelf uitrekenen. Zat in de MAGIC CIRCLE en is nu verloren gegaan.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  15. Temperatuur weergave in gas-meter tabel

    Bij gas verbruik zou het fijn zijn om ook de buitentemperatuur te zien. Zo kun je zien waarom de waarde zo hoog of laag is, of dat er een afwijking is en dus actie moet worden ondernomen.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie (al een tijdje) gerealiseerd is! We hebben weerdata toegevoegd op basis van een weerstation in de buurt. Op dit moment zijn temperatuur, graaddagen, luchtvochtigheid en luchtdruk als variabelen in te stellen. De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  16. Openen Enelogic anders

    Hallo Huub
    Zou het niet beter zijn te openen met dag verbruik ipv maandverbruik
    Zoals eerder mijn inziens is dat beter
    Verder energie score niet bij openinings blad maar appart op roep te roepen want vergelijken met andere gaat toch niet op teveel variaties zijn mogelijk en hoef je je niet te ergeren bij start

    Gr Wil

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Wil,

    Dit idee is alsnog gerealiseerd, we openen de Grafiek sinds een tijdje weer met de Daggrafiek.

    Verder gaan we de energiescore verwijderen en een mooier alternatief geven. Hier staan ook meerdere ideeën voor online, maar het gaat nog even duren voor het zover is.

    Bedankt voor de toevoegingen!

  17. [Verouderd idee] Dashboard met prognoses en verbruik.

    Prognose voor het jaarverbruik en je eindnota.

    • Als gebruiker wil ik graag een dashboard met daarop mijn jaarverbruik en een voorspelling wat ik ga verbruiken voor elektra en gas. Ik kan dan in 1 oog opzicht zien of ik nog op schema zit.
    • Maandrapportage tov: a) dezelfde maand uit een te kiezen jaar b) alle jaren tot nu toe
    • Ook voor gebruikers van de gratis dienst: De beginstand van het (energiejaar) en huidige stand. Zodat toch een mooi overzicht te maken is.
    50 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    Hoe belangrijk is dit voor jou?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben dit idee bijna volledig uitgevoerd en het hebben van een 30 dagen rapportage zit al in de pijplijn!

    Een mooi idee met goede uitleg en we zijn blij met het resultaat, jij hopelijk ook!

2 Volgende →
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank